Skocz do zawartości

Demontaż zderzaka i wymiana reflektorów Corsa C


Rekomendowane odpowiedzi

Tego się obawiałem. Czy warto nasmarować główki trzpieni silniczków jakimś białym smarem silikonowym? Czy nie ma to znaczenia? W zasadzie jak wskoczą to już tam wielkiego ruchu nie ma tylko przód tył. Czyli jednak muszę odkręcić zderzak i się jeszcze z nimi pomęczyć. Bez garażu to tak hm... jak ostatnio na "parkingu" pod działką :/ Chyba że się pod firmą na końcu klepiska zwanego parkingiem rozłożę. Na szczęście teraz tylko w dzień jeżdżę, więc aż tak bardzo nie oślepiam na 3-ce. Muszę wymyślić jakiś chwytak, żeby złapać prowadnicę z odblasku i dociągnąć do trzpienia w silniczkach aż zaskoczą. Zdjęcie zderzaka to już 5 minut roboty. Dolne zaczepy i tak są pourywane, jeden na drucie, od biedy na trzecim można założyć oryginalne plastikowe nity i tą gumową podkładkę. Poprzednia właścicielka zgubiła też przy tym spojler (hokej). Jak na złość nikt w okolicy tego nie ma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • Odpowiedzi 105
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam,

 

nie chciałem zakladać nowego wątku bo tu jest dużo info o reflektorach jak i silniaczkach do regulacji z różnych wersji reflektorów (BOSCH, Valeo, Tyc, Depo). Omówię w skrócie co mnie nurtuje z reflektorami może ktoś zna się na rzeczy i jest w stanie rozwiać moje domysły/wątpliwości.

Sprawa wygląda tak, że mam 2 reflektory firmy TYC (czy jakoś tak) w Oplu Corsa C przed liftem. W obydwu po stłuczce kilka lat temu (chyba 2013) zostały zdemontowane silniczki do regulacji bo w jednym został wyłamany bolec. Z uwagii na koszta (wtedy krucho było z kasą) wymienili mi tylko ten zbity reflekor na nowy i zdemontowali silniczki do regulacji. W tym nowym snop światła jest prawidłowy (nigdy nic nie regulowałem przy nim). Natomiast ten reflektor co miałem od zakupu auta (2010) ma ten snop skierowany za nisko. Przez te kilka lat diagności dopuszczali mi to. Jednakże teraz zwrócił mi na to uwagę. Próbował coś tam regulować ale nie dawało to skutku - auto nie przeszło przeglądu. Z uwagii na to że koszt nowych (jednego nie wymienie bo mówią, że będzie widoczna różnica i też nie przejdzie przeglądu) to 1/3 jak nie jedna 1/2 wartości auta. Poradzili mi w sklepie zajechać na szrot. Zajechałem do szrotu. Pan w szrocie nie miał akurat nic z używanych. Zaczął pytać co się stało, więc przedstawiłem jak cała sytuacja wygląda. Poprosił mnie aby pokazał na żywo jak to wygląda. Sprawdził sam poruszając kloszem (po zdjęciu dekla od żarówki), że klosz sam opada i regulacja ręczna za pomocą śrub raczej nic nie da. Zasugerował mi, żebym rozebrał/sprawdził czy nie powinno tam być wsadzonej blokady jak nie ma silniczka bo mówił, że ten bolec od silniczka podtrzymuje klosz.

1. Moje pytanie jest czy faktycznie jak jest wsadzony silniczek to on podtrzymuje klosz i można wtedy go ręcznie nawet wyregulować?

2. Czy jakbym musiał uzupełnić reflektory o silniczki to jakie tam pasują (od valeo)?

3. Jak będzie wiadomo która to pozycja "zero"?

4. Pytanie co regulują poszczególne śruby na reflektorze od góry?

Zastanawia mnie jak to ktoś te kilka lat temu ustawił ten nowy reflektor bez silniczka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Stobnie nie mieli reflektorów do Corsy? Jest jeszcze kilka punktów z częściami do Opla. Na Mierzynie zaraz jak wjeżdżasz w ulice Długą od skrzyżowania ze światłami z krajowej 10 (ul. Welecka), to po lewej są części i warsztaty różnych marek samochodowych, dosyć duże podwórko tam zapytaj, niedaleko też za płotem są inne sklepy z częściami używanymi. A jak nie będą mieli to popatrz w ogłoszeniach może ktoś sprzedaje na części kup jeden reflektor albo dwa przełóż i jedź na przegląd. Jak przejdzie to wtedy można się bawić i oglądać jak to w środku działa. Komplet możesz wyrwać od 50-200zł zależy jaki stan i jak dobrze się targujesz. A do lampy TYC/DEPO zazwyczaj pasują oryginalne silniczki z takich lamp jak Hella/Valeo/Bosch, tylko że często te tanie zamienniki to potrafią się łamać w rękach przy wymianie gratów z lampy do lampy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli reflektor jest przystosowany do regulacji elektrycznej - to musi być silniczek bo on ustawia pozycje wysokości odbłyśnika (nie klosza) i jest jak gdyby stałym punktem, gdy jedziesz samochodem załadowanym to żeby nie świecić po koronach drzew obniżasz snop światła regulatorem.

Gdy reflektor nie ma regulacji elektrycznej to w miejscu silnika powinna być zamontowany stały bolec z możliwością właśnie regulacji dla załadowanego autka.

Ja bym sprawdził tutaj - https://allegro.pl/oferta/reflektor-opel-corsa-c-h1-h7-oryginal-valeo-nowy-8404530887?reco_id=510eee89-bee6-11ea-909c-246e9680bf28&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

Bo piszą że za 2 lampy z bebechami od Valeo - to na pewno lepsza opcja niż TYC czy DEPO. A mogą być właśnie z silnikami i żarówkami - Ja bym to sprawdził za taką kaskę (telefon kosztuje parę groszy, można też poprosić o zdjęcia z tyłu lampy).

Co do tych zamienników to nie tylko są dużo słabsze plastiki ale też degradacja odbłyśnika jak też klosza jest dość szybka- W drugim autku owszem przez pierwsze 2-3 lat było super, ale po tym okresie  jakość światła dość szybko spadała - najpierw myślałem że zima i lampy są brudne - ale się okazało że to już odbłyśnik zaczyna matowieć a klosz żółknąć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za rady/info. Czyli musi być silniczek w środku inaczej odbłyśnik opada i nie można go już w żaden sposób wyregulować. No nic poszukam na Stobnie lub tam na Mierzynie używek. Zobaczę jak się będą cenić. Najbardziej odpowiadała by mi opcja zakupu samych silniczków do tych reflektorów TYC aby regulacja działała. Pytanie mam czy trzeba jakoś specjalnie ustawiać odbłyśnik zanim umieszczę silniczek?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik kulką musi trafić w gniazdo odbłyśnika, ustawi się w pozycji w jakiej masz ustawiony w kabinie nastawnik.

Jest tylko chyba jedna możliwość wsadzenia go do lampy.

Dajesz na "zero" i jedziesz ustawić światła.

Bynajmniej ja tak mam w obu oplach - ale autka starsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zrobisz błąd jak powiesz, że chcesz same silniczki kupić. Jeszcze cię więcej policzą jak za reflektory. Z oryginałów przerzucasz do zamienników typu TYC/DEPO, ale tak jak Rafał wyżej napisał te odbłyśniki to tak na sztukę. Zobaczysz różnice w nocy jak pada światło z oryginalnego reflektora a jak z zamiennika. Oryginał to oryginał, wypolerować używki i jeździć dalej ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam wszystkich czy jest możliwość sprawdzenia wymontowanego silniczka do regulacji świateł?

Na które piny podać napięcie aby sprawdzić czy silniczek działa?? Silniczki Valeo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest niebieski/czarny/czerwony, to pewnie czarny (masa/minus), czerwony (plus), niebieski (pamięć/pozycja silniczka). Już na pewno jak chcesz podłączyć tak bezpośrednio to dosłownie na chwilę bo nie mam pojęcia jak i przez co jest sterowane, poczekajmy może wleci tutaj Adam ze schematem połączenia od pokrętła po silniczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności