Skocz do zawartości

- - - - -

Demontaż zderzaka i wymiana reflektorów Corsa C


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
77 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   daro

daro
  • Zasłużony
  • 3332 postów
  • LokalizacjaMałopolska okolice Kalwaria Zebrz
  • Model:Opel Astra II
  • Inna marka:126p 652 cm3 4v ;)
  • Silnik:x16szr
  • Nadwozie:HB
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 13 luty 2011 - 10:28

To tam jest tyle miejsca że można operować śrubokrętem :lol:
  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#22 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 4939 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 13 luty 2011 - 11:01

Po zdemontowaniu reflektora jest mnóstwo miejsca.

KLIKNIJ
  • 0

#23 OFFLINE   daro

daro
  • Zasłużony
  • 3332 postów
  • LokalizacjaMałopolska okolice Kalwaria Zebrz
  • Model:Opel Astra II
  • Inna marka:126p 652 cm3 4v ;)
  • Silnik:x16szr
  • Nadwozie:HB
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 13 luty 2011 - 13:45

Aaa taki patent. :lol:
  • 0

#24 OFFLINE   Yogi2010

Yogi2010
  • Użytkownik
  • 22 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.0
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 marzec 2011 - 19:52

Mam do wymiany reflektor w Corsie C 2003 rok prod. Nigdy wcześniej tego nie robiłem stąd moje pytania:
1. Na co szczególnie uważać przy demontażu zderzaka, co może sprawić problem amatorowi?
2. Czy przed odłączeniem zasilania ze starego reflektora i podpięciem zasilania do nowego reflektora należy odłączyć akumulator, a jeśli tak to czy nie rozkoduje mi to radia?
3. Czy nie będzie żadnego problemu jeśli jeden reflektor w moim samochodzie będzie to oryginalny Bosch (z dużym prostokątnym silniczkiem) a drugi to oryginalny Valeo (z małym kwadratowym silniczkiem), czy też mogą wystąpić tu problemy, np. z regulacją wysokości świateł?
Proszę o pomoc!
  • 0

#25 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 4939 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 09 marzec 2011 - 20:07

1. Trzeba uważać żeby nie połamać uchwytów krańcowych zderzaka, które są pod sierpami, dlatego należy pamiętać, że poza trzema śrubami przy grilu oraz trzema od spodu, zderzak mocują jeszcze te śruby po jednej sztuce z każdej strony. Należy od strony nadkola odkręcić nakrętkę trzymającą jednocześnie sierp i zderzak następnie odchylić sierp i wyjąć uchwyt zderzaka.
2. Akumulatora nie odpina się.
3. Jeśli Tobie to nie będzie przeszkadzało, to nie ma problemu i mogą być dwa różne. Możesz trafić, że będziesz miał jeden z żarówkami H7+H7 a drugi H7+H1. Regulacja też nie stanowi przeszkody.
  • 0

#26 OFFLINE   Yogi2010

Yogi2010
  • Użytkownik
  • 22 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.0
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 marzec 2011 - 10:09

Dziękuję za informacje, które wykorzystam przy wymianie reflektora.
Na marginesie dodam, że jestem zaskoczony tym, że w oryginalnej lampie Boscha przepalają się styki co sprawia, że przepala (stapia) się gniazdo żarówki mijania, a konsekwencja tego jest nieświecenie żarówki i konieczność zakupu .... nowego reflektora. Właśnie z tego powodu kupiłem inny niż Bosch reflektor.


  • 0

#27 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 4939 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 10 marzec 2011 - 10:21

Trzeba było kupić samą oprawkę - mam nawet taką na zbyciu :) Niestety ale taka jest wada tych lamp i niektórzy robią różne kombinacje i na kable podpinają oprawkę żeby świeciło.
  • 0

#28 OFFLINE   Yogi2010

Yogi2010
  • Użytkownik
  • 22 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.0
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 12 marzec 2011 - 11:09

Jest tak, jak pan to przewidział, a czego ja nie przewidziałem - w lampie Boscha mam żarówki H7+H7 a w lampie Valeo H7+H1. Jednak obie żarówki maja 12 V i 65 W - w związku z tym mam pytanie czy z tego powodu że mam rózne żarówki świateł długich mogę mieć jakiekolwiek problemy?


  • 0

#29 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 4939 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 12 marzec 2011 - 11:15

Nie "panujemy" sobie na forum :) a co do tematu nie będzie problemu - sam tak kiedyś miałem, ale zmieniłem na dwie nowe lampy Valeo. Gorzej przy sprzedaży auta, bo ktoś powie Ci że było uderzone i lampa jedna jest nowa.
  • 0

#30 OFFLINE   Yogi2010

Yogi2010
  • Użytkownik
  • 22 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.0
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 15 marzec 2011 - 19:03

Lampy z zewnątrz wyglądają identycznie. Dopiero przy uważnym oglądnięciu z odległości pół metra można dostrzec różnicę, tj. inną żarówkę i świateł drogowych oraz inny znak firmowy producenta lampy. Co ciekawe regulacja wysokości świecenia działa prawidłowo mimo, że mam dwa różne silniczki (prostokątny w Boschu i kwadratowy w Valeo).
Niestety mam poważny problem - kostka zasilająca lampę która pasowała do starej lampy Boscha (wchodziła z oporem w gniazdo w lampie), nie daje się wcisnąć do końca w gniazdo w lampie Valeo! W związku z tym nie mogę wcisnąć czerwonej zapadki, która zapobiega wypadnięciu kostki z gniazda i mimo że obecnie lampa działa prawidłowo, kostka w każdej chwili może wypaść z gniazda co sprawi, że lampa zostanie pozbawiona zasilania i przestanie świecić.
Zmierzyłem wymiary zewnętrzne gniazd w obu lampach i nie ma tu żadnej różnicy. Układ bolców wewnątrz gniazd też jest identyczny - być może w nowej lampie bolce te są minimalnie szersze lub grubsze, ale wzrokowo nie widać różnicy.
W tej sytuacji rozważam wciśnięcie kostki w gniazdo "na siłę" ale obawiam się, że mogę coś uszkodzić. Inny pomysł nie przychodzi mi na myśl.


  • 0





Podobne tematy: Collapse