
Wahacz Agila
#11
Gość_Anonymous_*
Napisano 23 luty 2010 - 07:45
Odśwież
#12
OFFLINE
Napisano 23 luty 2010 - 11:49
Odśwież
#13
Gość_Anonymous_*
Napisano 23 luty 2010 - 13:46
Agila ma bardzo ciasne nadkola. Rolę grają milimetry. Mogą ocierać opony o niewiele odstające nadkola. Hałas wtedy występuje podczas jazdy w maksymalnym skręcie, mimo że nie kręcimy kierownicą. Jeśli hałas jest tylko podczas kręcenia kierownicą, np na postoju, to trzeba zaglądnąć do łożyska kolumny.
Dzięki za poradę. Podaję już co dalej nastąpiło.
Dzis pojechalem do mechaniorów, jeden prawie to samo podpowiadał, że ciasno, że może to opona zimowa do bani itp. U drugiego było ciekawiej, bo na podnośniku skręcił na maksa koła i poruszał nimi. Wtedy okazało się, że te dzwięki pochodzą z gumowego przegubu. Ta harmonijka na przegubie przy maksymalnym skręcie ścieśnia się na pewnym odcinku, co jest oczywiste, bo mamy skręt na maksa. I wtedy robi się rzeczywiście ciasno, jakby stykają i pocierają się te rowki gumy o siebie, prawdopodobnie z tego powodu ze jest przy tej mokrej aurze bardzo zawilgocona cała. Gość na kanale wyczyścił tę gumę (jedną i druga-obie są całe) i przesmarował smarem. Wszystko ucichło jak ręką odjął. Pewnie dlatego jak spryskałem wcześniej wd40 to tez taki efekt był, ale smar z tego co wiem jest lepszy, a wd40 nie jest ponoć wskazany na gumy, prawda?. Koszt=0 zł.
Odśwież
#14
OFFLINE
Napisano 25 luty 2010 - 19:47
2,3 cm +/- 1mm. Zapytaj w Inter Cars. napewno mają.
Co sądzicie o firmie PEX Germany. robią niby orginały do agili.
Odśwież
#15
OFFLINE
Napisano 25 luty 2010 - 19:50
Odśwież
#16
OFFLINE
Napisano 25 luty 2010 - 20:59
Dzięki ci dobry Człowieku. Lecę kupić gumki do Matiza. Ja zmierzyłem 22mm. Powinno być to samo.
Tak to to samo. Ten sam wahacz Febi blistein do agili kosztuje 340zł do matiza od 100 do 150 więc to zamienne części w końcu mają podobną historię Suzuki.
Odśwież
#17
OFFLINE
Napisano 10 listopad 2011 - 22:21
Odśwież
#18
OFFLINE
Napisano 10 listopad 2011 - 22:33
Przy poszukiwaniu nowego wahacza przeglądnąłem kilka aukcji i na zdjęciach nie zauważyłem różnicy w krzywiznach. Widziałem zaś wahacze kute i zgrzewane z blachy. Kupiłem droższy kuty. Rozleciał się po ok. 20000km. Po wymontowaniu starego, który był podejrzany o stuki okazało się, że jest ok. Obecnie stary został zamontowany z powrotem. Mam z nim spokój. Nauczony doświadczeniem zastanowiłbym się czy nie jest lepszy używany oryginał niż nowa podróba. Moje auto ma na liczniku ok. 124000km.Odświeżam temat, czy spotkał się ktoś z dwoma rodzajami wahaczy do Agili ? Podobno są proste i delikatnie zakrzywione.
Odśwież
#19
OFFLINE
Napisano 10 listopad 2011 - 23:00
min różnica podana w długości
Odśwież
#20
OFFLINE
Napisano 16 listopad 2011 - 16:23




Odśwież
Podobne tematy:
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Opel Agila - przednia szyba |
Opel Agila - Pozostałe tematy | Rog |
|
![]() |
|
![]() Agila B - "charczący" głośnik |
Opel Agila- Karoseria, wnętrze, elektryka nadwozia | neo |
|
![]() |
|
wahacz poprzeczny tylne zawieszenie |
Opel Vectra - Zawieszenie, układ kierowniczy, jezdny, hamulcowy | cuma002 |
|
![]()
|
|
ABS Agila - błędy i problem. |
Śmietnik | krystanek |
|
![]() |
|
Agila 1.0 benzyna - olej idzie na tłoki![]() |
Opel Agila - Silnik Benzyna | amatoraut |
|
![]()
|