Skocz do zawartości

Vectra B 1.8 Szarpie Przygasa


Gość ulaf

Rekomendowane odpowiedzi

Gość DAROMV6

podglądem parametrów na komputerze

lub pomiarem

opisy jak - znajdziesz na forum - nie musisz sugerować się modelem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wieszczdobrejnowiny

znalazłem gdzies taką porade i dzisiaj odpiełem sonde lambda od kompa i zapaliła mi sie zółta kontrolka ale problem pozostał. czy takie odłączenie sondy od komputera może wykluczyć sondę lambda?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
Gość andrzej90

Witam, w vectrze (1.8 benz X18XE 96') siostrzy wyskoczył błąd 0100, narzekała, że auto gasło przy zwalnianiu/hamowaniu (pewnie przy opadaniu obrotów), jednego dnia co skrzyżowanie innego ani razu. Zgodnie z powyżswymi wskazówkami pomierzyłem przepływomierz - miałem nadzieję, że doprowadzenie nowej masy wystarczy. Wydaję mi się jednak, że niezbędna będzie wymiana. Masa jest, zasilnie po stacyjce także, no i przepływomierz podaje mase z piewszego na czwarty pin.

 

Na odpiętej kostce pomiędzy pinem 1 a 2, powinno być 2-3 tyś omów przy ok. 20 st., ja natomiast mam przy 15 st. jakieś 17,870 tyś omów. Napięcie wyjsciowe miało być 0.3 - 0.4 v na wolnych obrotach i do 4v przy 6 tyś rpm. Tutaj także, mi sie nie pokrywa, po odpaleniu jak wyje "odkurzacz" to było 0.99v, kiedy "odkurzacz" się wyłączał schodziło do 0.6v, przy czym z poza 2v nie wyszedl (nie wiem ile obrotów ale z 4 - 5 tyś, dodawałem gazu linką).

 

Nie mam vaga do opli, błąd odczytałem błyskami, z tego wszsytkiego rozumiem, że raczej napewno przepływomierz szlag trafił, ale prosze o potwierdzenie, ewentualnie o poradę gdzie jeszcze zerknać.

 

No i czy przepływomierz SKV będzie działać czy musi być Siemens, bez firmowego nie biore pod uwage podobno większość nie działa, stąd pytanie czy ten SKV jest ok. Już raz się przejechałem na czujniku wału Torpana..

 

Z góry dzięki, Andrzej

 

PS: Gdzie w okolicach Chrzanowa/Oświecimia znajde osobę która zmieniła by (nie chodzi mi o wgranie tylko zmiane) język komputera pokładowego za rozsądną kase ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz sobie pin 2-4

Wepnij się w te piny igłami i bez rozpinania wtyczki

 

Na nim przy zapł. włączonym ok. 0.3V

na jałowym ok. 0.7V

2000 obr. ok. 1.1V

3000 obr. ok. 1.8V

4000 obr. ok. 2.2V

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej90

Zgodnie z poleceniem pomierzyłem napięcia pomiędzy pinami 2 i 4 nie rozpinając wtyczki. Jest to:

 

po zapłonie - 0,017 v

na wolnych obrotach - 0.59 v

przy 2000 obr. - 1,14 v

przy 3000 obr. - 1,52 v

przy 4000 obr. - 1,86 v

 

Zasilanie (piny 1 i 3, czy 3 i 4 bez różnicy) po zapłonie jest 12,17 v, a na wolnych obrotach 14,18 v.

 

Co z tego wynika ? Wartości lekko zaniżone, pomijając tą po zapłonie to drastycznie małe napięcie, mieści się w normie czy nie zbyt ?

Chciałbym zwrócić także uwagę na to, że z powyższych postów wynika, że przy odpiętej kostce na przepływomierzu między pinami 1 i 2 powinno być 2 - 3 tyś omów, ja mam u pacjenta prawie 18 tyś !


Chyba, że ten opór odnosi się do czujnika temperatury :huh:. Pojeździłem tym autem troche i nic złego się nie dzieje.. Niby niskie te wartości ale czy nowa przepływka załatwi sprawe ? Może trzeba będzie na dłuższa trase sie wybrać i wtedy mierzyc, siostra wspominała, że cyrki dzieją sie po przejechaniu ok 30-40 km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności