Skocz do zawartości

czy silnik 1,8 też bierze olej i ile oleju bierze 1,6?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 tygodni później...
Gość VectraB2.0

Jak będzie brał olej to najprawdopodobniej będzie trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą ponieważ jest to najczęstsza przyczyna dużego ubytku oleju

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie brał olej to najprawdopodobniej będzie trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą ponieważ jest to najczęstsza przyczyna dużego ubytku oleju

Nie zgodzę się z tą opinią. Uważam że z reguły nadmierne zużycie oleju wskazuje na zużycie pierścieni tłokowych, a zazwyczaj także i gładzi cylindrów a nie na UPG.

Najlepiej zweryfikować to pomiarem kompresji na cylindrach i ciśnienia w układzie smarowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemo1404

Kupiłem swoją Merivę 1,6 Z16XEP (instalacja gazowa)przy przebiegu 24kkm dziś ma 67kkm w tym czasie zrobiłem 3 wymiany oleju (Castrol Magnatec) od wymiany do wymiany nie dolałem kropli , więc dziwią mnie trochę opinie o olejożerności tej jednostki.

Akurat te silniki nie są tak apetyczne na olej jak silniki X16XEL. Mi bierze około 0,5 l na 1000 km ale jakoś wytrzymuję :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Jestem właścicielem Zafiry 1.8,silnik ecotek 92kw.Rok produkcji 2003,jestem drugim właścicielem tego auta,silnik nie był zagazawany.Co do spalania oleju w tych silnikach-a raczej ich zapobieganiu,wiekszych bzdur nie mozna już wyczytać.Spalanie oleju?Myślę że dotyczy to już w wiekszości posiadaczy opla ale i innych niemieckich marek.Mój samochód używam juz cztery lata,niestety poprzedni właściciel też mi nie powiedział że auto lubi brać olej i to nie mało.Wyliczyłem że na odległość około 1000 kilometrów ulatnia się około 2 litrów oleju.Nadmienie że dość często jeżdżę do niemiec,wiekszosc drogi to autostrada,a nogę raczej mam ciężką.

Tak trafiłem na te forum i zacząłem czytać co też te silniki mają takiego że lubią olej.Bzdur bez liku inny olej,a to to,a to tamto zrób-mój już nie bierze oleju.Parę tych praktyk wypróbowałem i nic!! Jak brał olej tak brał dalej! Pytałem po warsztatach-ten typ tak ma,to była odp. Dużo jeżdże autem,wszelakie naprawy,czy wymiany spisuję,druga rzecz auto servisuję u jednego mechanika(wypróbowanego).Nadarzył się czas,mogłem auto odstawić na dłużej,wymusiłem na mechaniku rozebranie głowicy i wyciągnięcie tłoków. Też ten mechanik nie był za tym,czasami wykorzystuję klauzulę-płacę więc wymagam!Po rozebraniu silnika ukazała się przyczyna nadmiernego spalania oleju.Mianowicie pierścienie olejowe trzyczęściowe,tak zapieczone że nie można było ich ruszyć.Okazało się że nowe pierścienie są tylko trzyczęściowe do zakupu w sklepach.Więc wziołem głowice i tłoki do odpowiedniego warsztatu ,głowicę na sprawdzenie,a pierścienie do dopasowania,ale dwuczęściowe.Po rozmowie z właścicielem warsztatu dowiedziałem się że opel zmienił pierścienie na trzyczęściowe,a oprócz tego została zmniejszona wysokość tego pierścienia tylko 0.5 mm.Przy mnie ten pan dzwonił do wytwórcy pierścieni w Polsce,czy mają coś takiego co mnie interesuje.Ku memu zadowoleniu ta firma miała takie pierścienie w ofercie.Głowica okazała się w doskonałym stanie,zostały wymienione tylko gumki zaworów.Pragnę tu przytoczyć że silnik został rozebrany przy stanie około 190000km.teraz jest nabite coś ponad 200000km.Spalanie oleju-powiedzmy jest w normie czyli około 0.5 l na jakieś 5000km,przy czym od razu nadmieniam że styl jazdy się nie zmienił,prawie ile fabryka dała na autostradzie!Po remoncie około 1000 km jezdziła moja żona na miejscu aby dotrzeć pierścienie i panewki,resztę już ja.Koszt naprawy około 3000zł,przy czym zaznaczam że był wymieniany rozrząd w całości,dlatego było drożej.Nie ma sensu robić tego na dwa razy.Od zakupu tego auta,oprócz tego że irytowało mnie spalanie oleju miałem raz niemiłą niespodziankę,że wysiadł mi alternator w niemczech i wróciłem do Polski na lawecie na koszt ubezpieczyciela.Ogólnie jestem zadowolony z tego auta.Czytając te fora sam się zastanawiam gdzie ci użytkownicy kupili te auta,a po drugie w jakim stanie technicznym,no i te filozofie mechaniczno-poradnicze.Żałuje tylko że wcześniej nie podjąłem tych kroków a sugerowałem się tymi postami.Dodam też że w moim aucie nie ma tzw. druciarstwa jak ja to nazywam,ma być tak jak powinno!! A na koniec,nie wiem od którego roku opel zmienił pierścienie,bo to nigdzie nie podane,pewnie w fabryce wiedzą.Nowe auta już spalają olej,nie wszystkie,ale jeżeli twoje już bierze a nie kopci na biało to nie szukaj cudownych leków-pierścienie trzyczęściowe od samego początku są wadliwe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja... przyczyna to najczęściej pierścienie te gówniane cienkie trzyczęściowe. Łatwo się przegrzewają i stoją potem. Wymiana np. na polskie Prima powinna pozbawić tego problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest z tymi 1.8 ale miałem w Vectrze silnik Z18XE.

Olej wymieniany raz na rok, zużycie miedzy wymianami zerowe!

I tak jest do dziś bo ujeżdża to autko szwagier.

Wcześniej miał Astrę F x16sz ten faktycznie pożerał mu olej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając te fora sam się zastanawiam gdzie ci użytkownicy kupili te auta,a po drugie w jakim stanie technicznym,no i te filozofie mechaniczno-poradnicze.Żałuje tylko że wcześniej nie podjąłem tych kroków a sugerowałem się tymi postami.Dodam też że w moim aucie nie ma tzw. druciarstwa jak ja to nazywam,ma być tak jak powinno!!

 

 

Nie wiem czy zauważyłeś że to jest forum że tak powiem pomocowe między forumowiczami.

Nie koniecznie wszyscy są mechanikami.

Fora są darmowe.

Porady też.

Nikt ci nie kazuje robić tego czy tamtego.

Jesteś dorosły więc ty decydujesz co masz zrobić.

 

Wielu ludzi kombinuje na różne sposoby aby jak najtaniej ,,naprawić,, pojazd.

Nie koniecznie z dobrym skutkiem.

 

Nie każdego stać dać 3 kafle na remont.

Więc dzielą się taką wiedzą jaką mają.

Więc proponowałbym to uszanować.

Gdybyś z kolei połączył wiedzę z tych for i wiedzę z mechanicznych for to dowiedziałbyś się że najlepiej w takich przypadkach silnik rozebrać.

Dziwi mnie tylko że twój zaufany mechanik nie doradził ci tego na początku.

A wręcz zniechęcał do tego i to ty musiałeś na nim wymusić naprawę.

Czyżby o tym nie wiedział?

Coś w takim razie ja bym mu już nie ufał.

Dodam jeszcze że dużo użytkowników naprawia samemu swoje auta.

Ty wysługujesz się mechanikiem a potem krytykujesz..

 

Napisałeś tego posta jako chwalenie się czy pożalenie że forum nic ci nie dało tylko same problemy?

Jeżeli to drugie to napisz manuala jak w tym silniku pozbyć się brania oleju.

Włącznie z rozbieraniem silnika krok po kroku.

A wtedy może admin podwiesi go jako najważniejszą poradę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Miałem swego czasu Zafirę 1.8 125KM. Kupiona nowa w salonie. Przejechałem nim ok 100 tyts km. Oleju nie brał między wymianami co 10 tys km. Nic w nim się nie zepsuło. Miałem po roku kontakt z nowym właścicielem i był mega zadowolony bo tylko paliwo lał i jeździł ale jak podkreślam auto było kupione nowe i miało rzeczywisty przebieg.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności