Skocz do zawarto軼i

Zdj璚ie
- - - - -
1.3 51kW 16V Z13DT

Ko這 dwumasowe / sprz璕這 do Z13DT z silnika Z13DTJ



  • Zaloguj si, aby doda odpowied
112 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 5013 post闚
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 02 grudzie 2012 - 22:12

No to zasiałeś ziarno niepokoju :mrgreen:/>

Nie wiem jak z tymi kołami sztywnymi, jedni narzekają, drudzy zachwalają, może to czysta loteria i zależy jak wyważone fabrycznie ktoś trafia...

Aaa... i w starych dieslach jak były sztywne koła to było ok bo dodatkowo w skrzyniach były jakieś dodatkowe tłumiki drgań skrętnych (tak wyczytałem na necie) których teraz nie ma bo "wspaniała" zastępuje wszystko


Tłumiki drgań skrętnych to sprężyny w kole dwumasowym. W sztywnej konstrukcji koła zamachowego ich nie ma, ale za to są w tarczy...

U篡tkownik bad edytowa ten post 02 grudzie 2012 - 22:24

  • 0

U篡tkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • U篡tkownik
  • 1060 post闚
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#22 OFFLINE   KubaK

KubaK
  • Forumowicz
  • 169 post闚
  • LokalizacjaKoszalin
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3 16V

Napisano 03 grudzie 2012 - 08:52

Troch dziwna z tym sprawa :P
Mo瞠 troche g逝pie i naiwne pytanie ale jak z olejem w skrzyni? Wymienia貫? Sprawdza貫 stan jaki jest? Moze ma sucho...
  • 0

#23 OFFLINE   KrzysztofPN

KrzysztofPN
  • U篡tkownik
  • 18 post闚
  • LokalizacjaPozna
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3CDTI
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 03 grudzie 2012 - 15:46

Podejrzenia są dwa albo faktycznie mało oleju(nie ma żadnego widocznego wycieku), albo duży przebieg auta(podejrzenie o skręcony licznik) co się wiąże ze zużyciem skrzyni biegów. Może jutro uda mi się wyjaśnić sprawe oleju.
Pozdrawiam

Edit:Problem rozwiązany - wina leży po stronie skrzyni biegów. Olej jest ok. Dodatkowo założyłem regenerowane koło dwumasowe i sprzęgło i podpukiwanie skrzyni nadal słychać.
A jeżeli ktoś ma ogrinalne zdjęcia tego zestawu National to mogłby wstawić na forum? Swój zestaw mam na zewnątrz i chciałby go porównać z innym.
Wychodzi na to, że jednomas ,tarcza i docisk są ok.

U篡tkownik KrzysztofPN edytowa ten post 08 grudzie 2012 - 12:07

  • 0

#24 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 5013 post闚
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 29 grudzie 2012 - 13:40

KrzysztofPN kolega KubaK robił zdjęcia po zakupie TU LINK DO ZDJĘĆ


Panowie cena zestawu jest bardzo kusząca - 199,50 funtów przy obecnym średnim kursie 4,99zł!!! Sam kupowałem gdy było 239,95 przy kursie funta 5,20zł.
http://www.ebay.co.u...-/200540046385?


Dodatkowo powiem Wam, że docisk w tym zestawie jest identyczny jak docisk sprzęgła valeo w 1,7TD z Vectry A a ta z kolei w wersji benzynowej 1,8 też ma taki sam. Tarcza także by podeszła, bo ma identyczne wymiary, ale trzeba szukać takiej która wchodzi na wieloklin 14 frezów (tyle frezów jest w Corsie).

U篡tkownik bad edytowa ten post 29 grudzie 2012 - 13:45

  • 0

#25 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 5013 post闚
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 12 stycze 2013 - 13:13

Dzi pierwsze testy i pierwsze wra瞠nia - bardzo pozytywne. Zestaw ze sztywnym ko貫m za這穎ny (wysprz璕lik pozosta oryginalny, bo mia貫m prawie nowy). Auto je寮zi bardzo przyjemnie, w ko鎍u nie s造cha stukania ko豉 dwumasowego. Biegi wchodz p造nnie, nie ma 瘸dnego szarpania i nie zauwa篡貫m 瘸dnej zmiany na niekorzy嗆 po wymianie na zestaw National'a.

Decyzja nale篡 do ka盥ego indywidualnie, wed逝g mnie naprawd warto.

Problemy, kt鏎e opisa KrzysztofPN prawdopodobnie wynikaj ze stanu zu篡cia skrzyni bieg闚.
Zar鏮o u mnie jak i kolegi KubaK zestaw sprawuje si jak nale篡 :spoko:
  • 0

#26 OFFLINE   lisurwis

lisurwis
  • U篡tkownik
  • 31 post闚
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3 CDTI

Napisano 13 luty 2013 - 20:53

A ja mam pytanko, jaki jest koszt wymiany koła ze sprzęgłem?? no i oczywiście też właśnie stoje przed wyborem czy sztywne czy normalne koło ;/ prawdopodobnie juz bede odstawiał w poniedzialek auto na wymiane

Możecie Panowie podrzucić linka do zestawu NATIONAL z allegro ewentualnie


U篡tkownik lisurwis edytowa ten post 13 luty 2013 - 21:29

  • 0

#27 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 5013 post闚
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 13 luty 2013 - 23:36

na ebayu zestaw ze sztywnym jedyne 199 funtów więc jest okazja...

 

wymiana zależy gdzie ja płaciłem 300zł


U篡tkownik bad edytowa ten post 13 luty 2013 - 23:36

  • 0

#28 OFFLINE   lisurwis

lisurwis
  • U篡tkownik
  • 31 post闚
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3 CDTI

Napisano 14 luty 2013 - 07:39

znalazlem na allegro zestaw Valeo ze sztywnym kolem, chyba sie na niego zdecyduje
  • 0

#29 OFFLINE   mateusz2807

mateusz2807
  • U篡tkownik
  • 51 post闚
  • LokalizacjaSkawina/Krak闚
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:z13DT 1.3 cdti 16V 70kM
  • Nadwozie:Pe軟e

Napisano 14 luty 2013 - 08:07

Witam!

Dziś nadszedł ten dzień, w którym koło dwumasowe wyraźnie dało znać, że ma już dość. Przez ponad rok (45000km) jeździłem z dającym oznaki upadku kołem dwumasowym - dotychczas stukało na biegu jałowym po puszczeniu sprzęgła. Dziś zaczęło niemiłosiernie walić metalicznym odgłosem zarówno przy wciśniętym jak puszczonym sprzęgle. Czasami sie uspokaja i "wraca" do poprzedniego stanu czyli lekkiego stukania na jałowym... czasami podczas jazdy i zmiany biegów czuć pod pedałem wciśniętego sprzęgła wibracje... czasami znów zaczyna ostro walić, chrobocze.

Potrzebuję pomocy w kwestii doboru kompletnego sprzęgła z kołem dwumasowym - czy do silnika Corsy C Z13DT podejdzie bezproblemowo z silnika Corsy D Z13DTJ ?

Pytam, bo dzwoniąc do sprzedawcy z allegro, który poprosił do telefonu mechanika usłyszałem, że NIE (bo inna skrzynia i silnik mocniejszy) a wstępnie ów pan w ogóle ze zdziwieniem zapytał retorycznie "w corsie C 1,3 były w ogóle koła dwumasowe?". W związku z powyższym wątpię w fachowość tych panów.

Help! Bo jeśli pasuje to zamawiam a zależy mi na czasie, żeby szybko auto naprawić.

Zalecam ci zakup koła sztywnego z valeo zapłacisz taniej, dwumas po tys. bedzie ci juz lekko walił wiec po co inwestować w to badziewie. Jakoś skrzynia f17 pracowała w silnikach bez dwumasy i chodzi do tej pory.


  • 0

#30 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 5013 post闚
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 14 luty 2013 - 09:57

Mateusz2807 nie musisz mi akurat już doradzać, bo wątpliwości miałem w 2010 roku... :-)

 

 

Valeo nie będzie tańszy niż National. Możesz sprawdzić na stronie InterCarsu.

 

Lisurwis, na allegro komplet Nationala to około 1900zł, bez wysprzęglika 1500zł + koszty wysyłki. Na ebay'u masz za 1000zł komplet, więc jeśli wolisz dołożyć drugi tysiąc kupując na allegro zamiast ściągnąć z anglii, to gratuluję :spoko:


U篡tkownik bad edytowa ten post 14 luty 2013 - 10:00

  • 0





Podobne tematy: Collapse