Skocz do zawartości

kontrolka CHECK + stuk w silniku i cisnienie oleju


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przegladalam wlasnie posty dotyczace palacej sie kontrolki check engine (obrys silnika z piorunkiem w srodku) ale nie znalazlam odpowiedzi na moj problem - Calibra 2.0 16V C20XE.

Otoz po wyczyszczeniu silnika krokowego ustabilizowaly sie obroty - sa rowne ale tak jak i wczesniej zapala sie kontrolna check (tylko na cieplym silniku, przy mocniejszym dodaniu gazu). Przed czyszczeniem krokowca tez sie zapalala ale po wyczyszczeniu zostaly odczytane kody bledow. Pierwszy odczyt dotyczyl sondy lambda kod nr 13 oraz czujnika spalania stukowego kod nr 16. Wspomne tez ze zostal uszczelniony dolot powietrza. Nastepnie po kilkuminutowym odlaczeniu akumulatora wczesniejsze bledy zniknely ale pojawily sie dwa nowe Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie kod nr 34 i Czujnik Halla - zbyt niskie napięcie kod nr 93. Po wspomnianym czyszczeniu krokowca i uszczelnienieniu pokrywy zaworów zaczelo cos stukac w silniku w okolicy wlewu oleju. Stuk nasila sie w miare rozgrzewania sie silnika.Jest narastajacy w miare zwiekszania sie obrotow. Kolejny problem to kontrolka cisnienia oleju ktora nie gasnie dosc dlugo - prawie minute po odpaleniu po dluzszym postoju. Jestem przed wymiana oleju - na starym przejechane 8 tys - polsyntetyk Agip rozlewany we Wloszech. Zamierzam wlac Valvoline Maxlife 10W/40. Pomozcie bo nie wierze mechanikom.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka cisnienia oleju ktora nie gasnie dosc dlugo - prawie minute po odpaleniu po dluzszym postoju.

Dużo za długo, 3 sekundy, to max, według mnie.

Zbyt niskie napięcie sygnalizuje przerwę.Może wystarczy przeczyścić styki we wtyczkach.

Stuk nasila sie w miare rozgrzewania sie silnika.Jest narastajacy w miare zwiekszania sie obrotow

Nie chcę być tym złym, ale czy pompa oleju dobrze działa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie kod nr 34 i Czujnik Halla - zbyt niskie napięcie kod nr 93

A moze przy okazji tego uszczelniania ktos nie pospinal wszystkich kostek?

Kolejny problem to kontrolka cisnienia oleju ktora nie gasnie dosc dlugo - prawie minute po odpaleniu po dluzszym postoju.
zaczelo cos stukac w silniku w okolicy wlewu oleju. Stuk nasila sie w miare rozgrzewania sie silnika

A to juz nie zarty - wyglada na brak smarowania - samochodem nie jezdzic, zmierzyc cisnienie oleju. Niestety, jednak chyba bedziesz musiala zaufac mechanikom.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No muszę cię zmartwić ale każde niepokojące stuki w tym miejscu tam znajduje sie rozrząd :lol: i nie gasnąca kontrolka swiadczy o rozstrzelnieniu w układzie korbowo tłokowym. czyli luzy na panewkach sworzniach tlokowych wałku rozrzadu . może przyczynił się do tego ten wspomniany olej :niie: należało by zmierzyć ciśnienie oleju na zimnym i gorącym silniku.Niepokoją mnie te stuki tylko :!: bo czasami czujnik też się popsuje potrzebuje wiekszego ciśnienia . Ale w ty przypadku nic nie stuka :niie: i po wymianie na nowy wszystko jest ok..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka mi gasne, niepokoi mnie ze swieci sie za dlugo ale nie na stale

jakby tak bylo nie wazylabym sie polozyc nogi na gaz tylko od razu do warsztatu

 

[ Dodano: Sro Kwi 18, 2007 21:23 ]

Dygresja dotyczaca mojego tematu: czy jest taka opcja ze jest zatkany smok pompy olejowej a co za tym idzie pompa ma problem z wytwarzaniem cisnienia w ukladzie. Dodam, że wcześniej byl podobny stuk ale tylko na zimnym silniku.

piszcie co sadzicie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest taka ewentualność :lol: nawet uszkodzenie pompy, ale to należy sprawdzić ciśnienie . ponieważ kontrolka na pewno działa nie prawidłowo sumując każdą minutę to wychodzi przy kilku rozruchach że silnik pracuje kilkanaście minut bez smarowania .A co za tym idzie może skonczyć się remontem silnika .Tej kontrolki i czujnika temp. cieczy nie należy lekceważyć :niie: ale ja zaczął bym od sprawdzenia czujnika :!: a w drugiej kolejności ciśnienie . życzę jak najmniejszych wydatków :niie:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszcie co sadzicie

Sadze, ze w tym przypadku wszelkie przypuszczenia i gdybania trzeba sobie zostawic na pozniej, a teraz podjechac do mechanika i sprawdzic to cisnienie. Bo remont silnika jest o wiele drozszy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może zaczniesz od wymiany oleju? Może trafiłaś na jakiś lipny, który już stracił swoje właściwości.

 

Co do klepania to jest to dźwięk jak przy klepaniu zaworu, czy jakiś inny styk?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki mam zamiar wlasnie

wymienie olej, zmierze cisnienie i zobaczymy

a stuk jest taki wlasnie jak przy klekotaniu zaworu, obstawiam popychacz ale zobaczymy

oby obeszlo sie bez wiekszych perturbacji

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności