Skocz do zawartości

Problem z zapalaniem


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

hmm no muszę sprawdzić aku...

 

 

sprawdziłem aku..

 

1. w astrze 1.6 16v mam aku 43Ah .....chyba mały co?

2. Test z opornikiem pokazał 8.6 to było prawie przy czerwonym polu

 

co Wy na to

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

a spytam tak

 

jakie znaczenie mają klemy i ich styk z elektrodami akumulatora?

mam klemy które są przystosowane do zakładania na okrągłych elektrodach akumulatora coś około 1.4cm średnicy. Natomiast elektrody mojego akumulatora są hmm ... w postaci płaskownika usytuowanego pionowo. klema ma styk z elektrodą tylko w 15% powierzchni klemy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luciu, klemy a elektrody mają bardzo wiele ze sobą wspólnego tzn muszą dokładnie do siebie przylegać gdyż mogą pojawiać się problemy z odpalaniem itd

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klema ma styk z elektrodą tylko w 15% powierzchni klemy

bardzo mało,podmień jakiś normalny aku i zobaczysz efekt.

 

Test z opornikiem pokazał 8.6 to było prawie przy czerwonym polu

chodzi o gruchę do mierzenia gęstości elektrolitu,czy napięcie na klemach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co by to nie był za aku to kpina jakaś albo sabotaż. Przecież TY nie masz przepływu prądu :?:

Nawet gdybyś wrzucił 130 Ah to sobie tylko balast zrobisz :D

:shock::shock::shock::shock::shock::(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie znaczenie mają klemy i ich styk z elektrodami akumulatora?

Bardzo duże. Jeżeli powierzchnia "styku" jest zbyt mała, to rośnie rezystancja takiego złącza co doprowadza do ograniczenia płynącego prądu z akumulatora do rozrusznika (że nie wspomnę o grzejącym się styku). A właśnie duży (bardzo duży) prąd jest potrzebny do "zakręcenia" silnikiem. Przy takim połączeniu może się okazać, że akumulator jest sprawny, a i tak ciężko jest odpalić silnik. W Twoim przypadku nie wiem jaki masz stan akumulatora, ale wiem, że masz do bani połączenie z tym akumulatorem.

Najlepiej zmierz napięcie akumulatora podczas rozruchu silnika. Jeżeli spadnie (napięcie) poniżej ok. 9,5V, to masz słaby akumulator.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o gruchę do mierzenia gęstości elektrolitu,czy napięcie na klemach?

 

nie elektrolitu nie sprawdzałem gruchą:?:

chodzi o napięcie na klemach. było 8.6

koleś miał taki przyrząd z wyświetlaczem i jak przypiał do elektrod/klem aku to mu pokazało 8.6 a to wg skali już prawie blisko czerwonego pola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności