Skocz do zawartości

Skrzynia biegów - olej


Gość Fircyk81

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zbyszek670

czy trzeba wymieniać olej w skrzyni biegów w agili?

B/w-czyli bez wymiany , kontrolować tylko w razie ubytku dolać.Pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według producenta nie trzeba,wystarczy kontrolować stan i ewentualnie dolewki.

Choć nie którzy wymieniają,kupisz go w ASO i cena wcale nie jest wygórowana,ja płaciłem około 26zł za litr(do skrzyni F13 wchodzi nie całe 2litry)Gdybyś zdecydował się na wymianę to musisz zaopatrzyć się jeszcze w uszczelkę,bo nie ma korka spustowego i trzeba odkręcić dekiel pod skrzynia żeby spuścić olej.Ja wymieniałem przy 100tk i powiem ze był czysty(czerwony) i bez opiłków,choć było go zaledwie litr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniałem olej kolega który miał problem z naprawde cięzko działającą skrzynią miał wlany jakiś gęsty olej po wymianie na castrola o parametrach jak fabryczny poprawa była widoczna natychmiast

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. No gratuluję pomysłowości z odkręcaniem dekielka ze skrzyni biegów. W manualnej skrzyni biegów są korki do spuszczania oleju (pod spodem w najniższym punkcie skrzyni do spuszczania oleju) i kontrolny, gdzie wlewa się olej od strony lewego koła nad wyjściem półosi napędowej. Obydwie są to śruby inbusowe. Instrukcja nie przewiduje wymiany, ale każdy olej się starzeje i z wiekiem pogarszają się jego parametry. Przyjęte jest, że wymienia się olej raz na 6 lat lub co około 100 tyś. km. Najlepszy jest olej syntetyczny (nie kosztuje 26 zł za litr) o parametrach 75W90 o klasie lepkości GL-4 lub GL-5. Dobry syntetyk to Schell lub Mobil obaj są w cenie około 50 zł za litr. Na całkowita wymianę w Agili potrzeba 2 litry. Pozdrawiam :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. No gratuluję pomysłowości z odkręcaniem dekielka ze skrzyni biegów. W manualnej skrzyni biegów są korki do spuszczania oleju (pod spodem w najniższym punkcie skrzyni do spuszczania oleju)

W skrzyni F13 (na przykładzie której się oparłem),nie ma korka spustowego,więc nie wprowadzaj ludzi w błąd.Korka nie ma ani w najniższym punkcie tejże skrzyni ani gdzie indziej.Dołączona grafika

Najlepszy jest olej syntetyczny (nie kosztuje 26 zł za litr) o parametrach 75W90

Opel do skrzyń manualnych (z małymi wyjątkami)zaleca olej GM/OPEL 75W-85,olej posiada klasyfikację API GL-4.i tym to olejem są fabrycznie zalewane skrzynie,a cena jaką podałem jest wiarygodna,tyle płaciłem w zeszłym roku w prywatnym serwisie Opla koło Bielska-Białej(nie podaje nazwy z wiadomych przyczyn)Nawet na allegro ceny nie przekraczają 30 PLN.

Dobry syntetyk to Schell lub Mobil obaj są w cenie około 50 zł za litr.

Według mnie,dobry olej syntetyczny do skrzyń Opla,to olej zalecany przez producenta,który nie ustępuje parametrami olejom wymienionym przez Ciebie,a bije je na głowę ceną,olej jakim zalewane są skrzynie fabrycznie.

i kontrolny, gdzie wlewa się olej od strony lewego koła

nad wyjściem półosi napędowej.

To kontrolny?czy się wlewa?Poczytaj (chociaż) jak prawidłowo wlewa(uzupełnia) się olej w większości manualnych skrzyń Opla.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry daro, ale w Agili powinien być korek spustowy,

a ten kontrolny przy półosi oznaczony jest również jako do zalewania oleju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak DAROMV6,ale w pierwszym jak i w drugim poście,wspomniałem że mnie chodzi o skrzynię F13.To co napisałem,tyczyło się właśnie tej skrzyni i jej podobnych.To była tylko wskazówka,która miała naświetlić możliwy problem.A Modar40, nie odniósł się też do kąkretnej skrzyni,tylko ogólnie do skrzyni manualnej,gdzie jego twierdzenie w stu procentach przeczyło,że w skrzyniach opla nie ma korków spustowych i zalewania skrzyni dokonuje się przez otwór kontrolny.Jeżeli w moich postach były jakieś nieścisłości związane z niedostatecznym wypowiedzeniem się na konkretny temat to oczywiście przepraszam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba panowie nie macie tych autek tj Agili. Ja jestem posiadaczem tegoz samochodu i posty dotyczą właśnie tego modelu. Sam osobiście wymieniałem olej w skrzyni biegów i trudno jest mi się zgodzić z wypowiedziami Dara. Co do rodzaju oleju to zgoda, iż parametry producent określa na 75w85 i GL-4, tylko że olej o parametrach 75W90 i klasie lepkości GL-5 ma szerszy zakres temperaturowy pracy i może być w skrzyniach o wymogach GL-4. Co do ceny to 25 zł za litr można zapłacić za minerala, natomiast oplowski syntetyk kosztuje dokładnie 85 zł za litr. Tyle co do wyjaśnień z mojej strony. B)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ceny to 25 zł za litr można zapłacić za minerala, natomiast oplowski syntetyk kosztuje dokładnie 85 zł za litr.

Nie wiem skąd masz takie ceny,ale widocznie tyle za ten olej płaciłeś(ktoś się obłowił)bo ja płaciłem 26zł w zeszłym roku,a na allegro cena waha się od 27.50 do 30 PLN. B)

Chyba panowie nie macie tych autek tj Agili

Trudno nie zauważyć. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności