Skocz do zawartości

problem z Astrą H 1.6 TWINPORT


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Piotrek_Astra

Do Witek 1952 ..... Od kilku dni mam ten sam problem z Astrą H Twinport - rocznik 2006 - silnik Z16 XEP. Check Engine świeci się od kilku dni i mam odczyt błedu ECN P111306 - metodą pedał gazu , hamulca itd. W serwisie Opla mówią mi o koszcie kilku tys złotych :( bardzo chętnie zastosuję metodę z tą dzwigienką , ale jak ją znależć - otwieram maskę i nic takiego tam nie widzę - gdzie mam jej szukać ??? proszę bardzo o coś więcej , może jakieś foto ??? Nie jestem typem czzłowieka który potrafi zrobić sam wiele przy samochodzie :( no niestety :( ale może mechanikowi to zasugerować będę mógł np.

Doczytałem się też , że konieczna jest wymiana czujnika który jest połączony z klapkami "chyba" wirowymi czy coś takiego a to kosztuje conajmniej 2500 zł - to koszmar jak dla mnie .... Ten samochód ma 5.5 roku i przejechane nie całe 90 tys km .... ZAŁAMKA TOTALNA

pozdr

Piotrek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość Piotrek_Astra

Witam.posiadam astrę H 2006rok 1.6 twinport,pali mi się kontrolka samochód z kluczykiem,w serwisie zdiagnozowali to jako błąd P1113 za niskie napięcie na port[kolektor ssący z czujnikiem]skasowali błąd miało pomóc jeżeli nie,do wymiany kolektor z czujnikiem no i nie pomogło,koszt 2100zł ręce opadają,zauważyłem jedną rzecz,będąc dwa razy na myjni po wyjechaniu kontrolka nie zapaliła się po całodniowej jeździe po wielokrotnym uruchamianiu i gaszeniu auta,i nie wiem co z tym zrobić.Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Witam serdecznie, napiszę jeszcze raz bo jestem w lekkim szoku :( niestety - mam ten sam problem z moja ASTRĄ H Twinport 2006r ( silnik Z16 XEP ). Podano mi koszt jeszcze wyższy o 1000 zł. Czy mozesz mi napisać co zrobiłeś ??? jak się zakończyła Twoja przygoda z tym felernym błędem P 1113 ???. Witek 1952 pisze tu o białej dzwigience , ale ja jej poprostu nie potrafię znależć .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Ja mam OPLA ASTRĘ 3 1.6 105KM benzyna i LPG od 2 dni gdy samochod stoi dlugo nie moge go odpalic. wyglada jakby nie mial zaplonu iskry. Nie wiem co mu dolega komputer nie wykazuje zadnych ostrzezen. Musze troche ciagnac zeby odpalil, ale 3-4 godziny postoju i sytuacja sie powtarza. Instrukcja mowi ze przy garazowaniu drzwi samochodu powinny byc zablokowane kluczykami, ja tego nie robilem. Po jakims czasie udaje go sie odpalic, ale ta sytuacja mnie nie pokoi. Prosze o podpowiedz co to moze byc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość eellvviiss

Witam serdecznie, napiszę jeszcze raz bo jestem w lekkim szoku :( niestety - mam ten sam problem z moja ASTRĄ H Twinport 2006r ( silnik Z16 XEP ). Podano mi koszt jeszcze wyższy o 1000 zł. Czy mozesz mi napisać co zrobiłeś ??? jak się zakończyła Twoja przygoda z tym felernym błędem P 1113 ???. Witek 1952 pisze tu o białej dzwigience , ale ja jej poprostu nie potrafię znależć .

 

I ja mam ten sam problem. Na komputerze wykryto błąd P 1113 - za niskie napięcie dezaktywacji portu.

Magicy w ASO zalecili wymianę kolektora z wraz z czujnikiem. Czyszczenie i inne dłubanie nie przyniosło żadnych efektów. Po uruchomieniu auta błąd nadal wyskakuje. Znajomy mechanik doradził aby póki co z tym jeździć gdyż nie ma to wpływu na pracę silnika żekomo tylko czujnik wariuje i to wszystko. Jakie jest wasze zdanie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam serdecznie,

drodzy Panowie moją Astrę również dotknął ten problem. Czy komuś udało się go rozwiązać bez wymiany kolektora w ASO? Jeśli tak to bardzo proszę o wskazówki będę bardzo wdzięczna. Również nie mogę dopatrzyć się tej białej rączki o której była mowa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Podłaczę się do tematu. Problem podobny, samochód Zafira b 1,6 - równiez czasami zapala się kontrolka "samochód z kluczem", silnik pracuje normalnie, wyświetla bład ecn 111306. Za cholerę nie mogę znaleźć wspominanej dźwigni, w piątek 31.08 jadę do warsztatu - napiszę co mnie czeka i za ile. Jeżeli ktoś rozwiązał problem - z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Na rysunku element 3 w czerwonym kółku steruje dodatkowymi klapkami w kolektorze ssącym(kolor pomarańczowy). Dochodzi do niego linka w czarnym pancerzu i złącze elektryczne. Wystarczy wyczyścić złącze i poruszać linką. U mnie błąd zaczął się pojawiać po demontażu tych dodatkowych klapek (wymontowałem bo za głośno hałasowały).

post-17102-0-78627600-1346092234_thumb.jpg

Edytowane przez rejest

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Na rysunku element 3 w czerwonym kółku steruje dodatkowymi klapkami w kolektorze ssącym(kolor pomarańczowy). Dochodzi do niego linka w czarnym pancerzu i złącze elektryczne. Wystarczy wyczyścić złącze i poruszać linką. U mnie błąd zaczął się pojawiać po demontażu tych dodatkowych klapek (wymontowałem bo za głośno hałasowały).

Dla jasności - czy wykonanie tych czynności powoduje rozwiązanie problemu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poruszałam tą linką (spokojnie na pewno dobrą miałam pomoc:)) ale niestety bez rezultatu:( Ponadto u mnie dodatkowo oprócz błędu ECN 111306 pojawił się jeszcze ECN 111261. Ręce opadają już nie wiem co z tym zrobić. Pomóżcie. Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami i metodami rozwiązania problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Właśnie odebrałem samochód z warsztatu. Żadnej rewelacji nie odkryli - błąd z kompa identyczny z tym, który można samemu "wypedałować". Przeczyścili styki, rozruszali dźwignię - w zafirze jest dostępna pod egr - trudny dostęp, zalecili na początek wymianę akumulatora (miał już sześć lat), wykasowali błąd - i na razie tyle. Nie jeździłem jeszcze zbyt wiele, ale kontrolka się nie zapala. Jeżeli się zapali - poważniejsza robota z czyszczeniem kolektora i ewentualnym demontażem klapek. Ich wpływ na spalanie to oszczędność ok. 0,3 litra na 100 km. Dla ciekawości- wg. tych mechaników w mercedesie jest standardowo opcja odłaczenia tych klapek i nic się nie dzieje. Dodam, że zapłaciłem tylko za akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności