Skocz do zawartości

problem z Astrą H 1.6 TWINPORT


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Baronexpl

Jeśli chodzi o stabilność rozwiązania to również miałem pewne wątpliwości - to oczywiste. Jak już znajdziesz dobrą pozycje nastawnika to polecam trochę mocniej (oczywiście bez przesady !) dociągnąć tą jedną śrubkę.

Od tamtego momentu zrobiłem 2.5kkm i jest wszystko w porządku. Auto jest sprawne w każdym zakresie obrotów. Spalanie ani nie wzrosło ani nie zmalało, ostatnio na trasie do Krakowa i z powrotem (300km) wyszło 6.5L/100km także całkiem przyzwoicie.Od tamtego czasu sprawdzam co jakiś czas, czy nie ma jakichś błędów - póki co 000000.

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez Baronexpl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tylko jak znaleźć to odpowiednie ustawienie...da się zmierzyć gdzieś napięcie,na wtyczce czy coś?Po przestawieniu jest faktycznie poprawa,chociaż czasem jakieś szarpnięcie się zdarzy.Teraz dokręciłem drugą śrubę ,błąd nadal jest ,skasuję zobaczymy po jakim czasie się pokaże.

Edytowane przez itan84

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Baronexpl

Napięcie możesz sprawdzić opcomem, jeśli masz jakiegoś znajomego mechanika to bierz czteropak i leć sprawdzić. Poprawne napięcie jakie powinno być masz opisane TUTAJ

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za porady i link do strony.Liczyłem że sam to miernikiem zmierzę na przewodach ,ale tylko opór się zmieniał ,a napięcia tam nie było(wpiąłem się w przewody i sprawdzałem na włączonym zapłonie/zapalonym silniku).Pozostanie chyba podjechać do mechanika...

Edytowane przez itan84

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kriskris015

Kolego Baronexpl to rozwiazanie pomoglo i u mnie!Nie mam juz zoltej kontrolki.Przesunalem chyba tyle samo co ty.A teraz moje spostrzezenia po jezdzie probnej:

- samochod bardzo zle wkreca sie w zakresie dolnym obrotow,slychac jakies klekoty,ktorych wczesniej nie bylo.Po wejsciu powyzej 2000rpm jest juz dobrze.Tak dzieje sie za kazdym razem przy rozkrecaniu obrotow.

- na razie nie widze zmian w srednim spalaniu

- obroty jalowe nieco sie podniosly,mam niekiedy prawie 900,poprzednio mialem mniej ale spalanie na biegu jalowym takie samo.

- w zakresie gornym obrotow,powyzej 3000,nie widze znaczacej poprawy,jest raczej tak jak bylo.

Wniosek u mnie:

Pojezdze jeszcze troche w ten sposob i zobacze co sie bedzie dzialo ale bardzo nie podobaja mi sie te klopoty przy wkrecaniu sie na obroty w dolnym ich zakresie - chodzi jak diesel,tak jakby dostawal jakiegos opoznienia i troche brakowalo mocy na poczatku.

Poprzednio,z bledem,caly dol obrotow wkrecal sie prawidlowo.

Teraz zobacze czy jak druga osoba za kolkiem wkreci obroty powyzej 3000,czy listwa od klap reaguje.Jesli nadal nie to znaczy ze caly sposob tylko sztucznie niweluje blad a problem tak na prawde dalej pozostaje.Malo tego wtedy bede miec jeszcze jedno do sprawdzenia - silniczek od listwy klap - moze zwyczajnie padl.

Edytowane przez kriskris015

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kriskris015

Dzis zrobilem 80 km trasy i auto rzeczywiscie lepiej chodzi w gornym zakresie obrotow.Tylko martwi mnie to rzężenie w dolnych zakresach.Wystepuje ono az do 3000-3100 rpm zawsze przy wzroscie obciazenia.Czasami rowniez sie przydlawi na moment.Na razie nie mam pomyslu dlaczego tak sie dzieje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Baronexpl
W dniu 26.03.2017 o 22:07, kriskris015 napisał:

Dzis zrobilem 80 km trasy i auto rzeczywiscie lepiej chodzi w gornym zakresie obrotow.Tylko martwi mnie to rzężenie w dolnych zakresach.Wystepuje ono az do 3000-3100 rpm zawsze przy wzroscie obciazenia.Czasami rowniez sie przydlawi na moment.Na razie nie mam pomyslu dlaczego tak sie dzieje.

Możesz spróbować ponownie wkręcić śrubkę i zobaczyć czy dławienie/rzężenie ustanie, żeby upewnić się na 100%, że to od tego. Co do dławienia to mogą być zapchane kanaliki twinportu ( gdzieś tak wyczytałem ; ręki sobie uciąć nie dam) lub klapki nie działają w swoim pełnym zakresie (być może wyrobiona LISTWA od klapek?) Możesz wymienić również sam CZUJNIK

5011837600_1362342731.jpg

 

ale wtedy musisz wrócić do fabrycznego położenia nastawnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. W mojej Merivie mam silnik Z16XEP (ten sam co w Astrach, Zafirach, Vectrach). Miałem problem z klapkami wirowymi - błąd 1113 - rozwiązany przez wlutowanie rezystora 680 ohm.

Pojawiło się coś innego - w sumie nie zwróciłem uwagi czy było już wcześniej. Przy temperaturze zewnętrznej powietrza powyżej 25 stopni (upały) przy próbie przyśpieszania autkiem pojawia się głośne buczenie z najwyraźniej okolic kolektora ssącego. Jakby silnikowi brakowało powietrza (filtr nówka). Buczenie nasila sie wraz ze wzrostem temperatury oraz liczby pasażerów, włączenie np klimatyzacji. Wiadomo, obciążenie silnika większe.

Autko nieco słabiej przyśpiesza niż gdy jest na dworze zimno (inna gęstość powietrza i tym samym tlenu)

Po oględzinach zauważyłem, że mam spore luzy na cięgnach do klap wirowych - tych krótkich do samych klapek i również tym głównym (między siłownikiem i potencjometrem). Wszystko się powycierało i wyrobiło. Siłownik działa

Czy widział ktoś zestaw naprawczy -głownie chodzi o nowe te cięgna??? Nie znalazłem nigdzie na necie.

 

Sam potencjometr można dokupić - ten sam co potencjometr przepustnicy w innych starszych oplach (potencjometr nr 06682) - póki co jeszcze go nie wymieniałem ze względu na trudność dostępu

Gruszka czyli tzw. siłownik klap wirowych też do dokupienia (Bosch nr 0928400530) nowy Pierburg za 170pln

Jeśli nie da się dokupić nowych cięgien to chyba trzeba kupić używaną część kolektora z klapkami jak najmniej wyrobionymi.

Czy to buczenie może być spowodowane nie do końca otwierającymi się klapkami czy może tylko kolektor jest już tak zasyfiony? Na liczniku już ponad 200k km. Spotkałem się z opiniami, ze buczenie mogą powodować złe świece zapłonowe - to nie to, próbowałem już kliku Bosch, GM, NGK... regulowałem szczelinę itd.

Edytowane przez cwany

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Sam potencjometr można dokupić - ten sam co potencjometr przepustnicy w innych starszych oplach (potencjometr nr 06682) - póki co jeszcze go nie wymieniałem ze względu na trudność dostępu

 

Przydała by się edycja mojego posta powyżej - żeby nie wprowadzać w błąd przypadkiem.

Podczas wymiany potencjometru na nowy coś mi nie pasowało. Wizualnie potencjometr identyczny, można go zamontować i na pierwszy rzut oka pasuje. Ale klapy nie działały tak jak powinny - dobrze, że zauważyłem to przed montażem całego kolektora. Potencjometr musiałem założyć stary. Mianowicie nowy potencjometr ma sprężynkę, która działa w odwrotną stronę niż ten stary - odbija i działa w kierunku przeciwnym. Nie wiem czy w sklepie mają inne bo jeszcze nie zdążyłem go odwiedzić ponownie.

Więc teraz pozostaje mi pytanie czy faktycznie oplowskie potencjometry przepustnicy i klap wirowych są takie same w różnych modelach, czy to mi zostało sprzedane coś na pozór identyczne. Kupując poprosiłem o potencjometr przepustnicy do Corsy X12SZ ...

Sprawa jeszcze do wyjaśnienia...

Sam potencjometr można dokupić - ten sam co potencjometr przepustnicy w innych starszych oplach (potencjometr nr 06682) - póki co jeszcze go nie wymieniałem ze względu na trudno
Edytowane przez cwany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności