Skocz do zawartości

* * * * - 1 głosy

problem z Astrą H 1.6 TWINPORT


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
79 odpowiedzi w tym temacie

#71 OFFLINE   itan84

itan84
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 21 lipiec 2017 - 17:21

Witam,mam pytanko.Odłączyłem wtyczkę od zaworu egr po rozgrzaniu silnika i po przejażdżce stwierdzam że nie ma szarpania jakie było dotychczas przy 1200 i 1950 rpm za co w sumie winiłem klapy wirowe(przesunąłem nastawnik jak powyżej,ale szarpanie było nadal ,po paru tysiącach kontrolka silnika zgasła ale po następnym tysiącu zaświeciła się).I co teraz?Odkręcić zawór i spróbować przeczyścić jeśli w ogóle jest tam coś do czyszczenia,czy wymienić zawór na nowy?Chyba że faktycznie spróbować wyczyścić obecny i wrócić z nastawnikiem klap na pierwotne miejsce,bo auto stało się trochę mułowate,powyżej 2000 dopiero coś się dzieje.Czy też można jeździć z odłączonym zaworem egr?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#72 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9738 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 21 lipiec 2017 - 17:34

Może wróć nastawnikiem do ustawienia fabrycznego, wyczyść EGR (wcześniej zrób programem test EGR) i z wyczyszczonym EGR próbuj znaleźć inne położenie czujnika.

A tak w ogóle to odczytaj dokładnie porządnym programem błędy parametry pracy silnika.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#73 OFFLINE   itan84

itan84
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 21 lipiec 2017 - 20:56

Może wróć nastawnikiem do ustawienia fabrycznego, wyczyść EGR (wcześniej zrób programem test EGR) i z wyczyszczonym EGR próbuj znaleźć inne położenie czujnika.

A tak w ogóle to odczytaj dokładnie porządnym programem błędy parametry pracy silnika.

OK,tylko czy muszę jechać z tym na komputer czy sam coś znajdę,ale raczej mniej diagnostycznego?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#74 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9738 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 21 lipiec 2017 - 21:00

Poczytaj sobie moje posty w dziale Opcom.

Tam dokładnie wyjaśniłem czego ja używam i co u mnie się sprawdziło w podglądzie parametrów.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#75 OFFLINE   rysiekz16xep

rysiekz16xep
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:z16xep
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 04 październik 2017 - 18:13

Witam wszystkich serdecznie.

 

Przekopałem internet i znalazłem odpowiedź tylko na część moich problemów z astra h z16xep.

 

Kilka dni temu stałem się szczęśliwym albo nie posiadaczem Astry. Wszystko było fajnie ale po przejechaniu około 500km auto zaczęło się dusić i chodzić jakby na 3 cylindry. Dojechałem do domu 3km, zostawiłem auto na noc, rano po odpaleniu było już ok ale pojechałem do warsztatu sprawdzić co i jak. Diagnostyka komputerowa wykazała kilka błędów dotyczących wypadania zapłonu na 1,2,3 i 4 cylindrze, losowego wypadania zapłonu na wszystkich cylindrach oraz p1112 zawór dezaktywacji portu-przerwa w obwodzie. Wszystkie błędy oprócz p1112 się skasowały. Przekopałem internet i widzę, ze problem z twinportem jest znany ale nigdzie nie jest powiązany z wypadaniem zapłonu. Czy ktoś z was miał może podobny problem do mojego i rozwiązał go w rozsądnej cenie. Dodam tylko ze wszystkie wtyczki są podpięte a cewka zapłonowa jest nowa. Po kasowaniu błędów auto przejechało około 100km w kilka dni i problem wypadania zapłonów znów wrócił i tak jak wcześnie po postoju przez noc gdy odpaliłem auto pracowało już normalnie ale obawiam się, że za jakiś czas będę miał kolejną niespodziankę związaną z wypadaniem zapłonu i chciałbym temu zapobiec. 

 

Z góry dziękuje za wszystkie porady.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#76 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9738 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 04 październik 2017 - 18:20

No i mogą wypadać jako skutek P1112.

Zostaje ci zająć sie tym błędem.

Ja bym brał kolektor na stół.

Ale wcześniej pomiar wiązki elementu wykonawczego


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#77 OFFLINE   Ardzio05

Ardzio05
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 01 luty 2018 - 11:44

Witam. Od paru miesiecy mam problem z błędem 111306. Wymienilem niedawno czujnik. 3 dni bez błędu no i dziś pojawił się ten nieszczęsny błąd :/ Chyba bedzie trzeba kolektor wymienić. Ogólnie to gdy się rozgrzeje samochod i wlaczy się jeszcze raz silnik to błąd znika. Dopiero jak postoi dlugo to znowu się zapala :/ czy problemem może być wilgoć na stykach ?
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#78 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9738 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 01 luty 2018 - 18:49

Brak styku to jedna z możliwości.

Jest też opcja kiepskich zamienników


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#79 OFFLINE   rysiekz16xep

rysiekz16xep
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:z16xep
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 01 luty 2018 - 18:57

Ja w swojej Astrze rozebrałem kolektor ssący wyczyściłem dokładnie i na nowo wkleiłem blachę która jest wewnątrz oraz wyczyściłem kanaliki od EGR i delikatnie przesunąłem potencjometr od położenia klap. Jak narazie przejechałem 5000km i wszystko działa super.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#80 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9738 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 01 luty 2018 - 18:59

No i jak się chce to się da :D



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse