Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

CDTI Nie odpala na ciepłym silniku


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   JaculaBRD

JaculaBRD
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 25 kwiecień 2010 - 18:06

Witam jak w temacie .Auto z 2006r przebieg 120000km silnik 1300cdti po wymianie rozrządu pojawił sie ten problem-mianowicie auto odpala normalnie ,po jakimś czasie ale nie zawsze zapala się kontrolka samochodzika z kluczykiem(w/g instrukji immobiliser).Silnik pracuje ładnie jedynym dziwnym zjawiskiem jest dziwny szum,stukotanie cykanie z okolic alternatora (wymieniony na nowy 6 m-cy temu)Ale alternator ładuje ideealnie.Gdy silnik osiągnie temperature i jak go zgasze to już nie ma możliwości odpalenia-chyba że wystygnie.Wymienilem kpl rozrząd-łańcuch,napinacz,2x ślizg 2x koła zębate uszczelka obudowy osłony rozrządu,filtr oleju,paliwa,powietrza,płyn chłodzący,pompa wody,napinacz paska alternatora i akumulator.Co to może być;)?? xxxxxxx!

regulamin 3.1 /zbyszek670


przesunąłem temat do odpowiedniego działu/zbyszek670

  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   misci

misci
  • Forumowicz
  • 274 postów
  • Model:Opel Agila
  • Silnik:Z12XE
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 25 kwiecień 2010 - 18:41

Nie znam tego silnika, ale czy aby rozrząd dobrze poskładali? Oddałbym to w ramach reklamacji. Moja benzyna falowała obrotami bo tarczka kodowa czujnika położenia wałka rozrządu się nieco przekręciła.
  • 0

#3 OFFLINE   JaculaBRD

JaculaBRD
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 25 kwiecień 2010 - 18:57

Wydaje mi się że tak-jak by był źle złożomy to by wogóle nie palił-chyba??Auto tydzień stało u mechaników i tylko raz im się udało nie odpalić ;) Mi jednak udaje się to za każdym razem.Po sprawdzeniu na kompie -zapalająca się kontrolka immobilaisera- stwierdzono błąd podgrzewaczy swiecy żarowej-o ile taki błąd istnieje.Sam już nie wiem co jest??Gdzie szukać przyczyny

  • 0

#4 OFFLINE   misci

misci
  • Forumowicz
  • 274 postów
  • Model:Opel Agila
  • Silnik:Z12XE
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 25 kwiecień 2010 - 20:20

jak by był źle złożomy to by wogóle nie palił-chyba?

Nie do końca. Obecne rozrządy nie mają klinów ustalających położenie poszczególnych elementów, oraz znaków jak złożyć rozrząd. Koła łańcuchowe są sprzęgane z wałkami rozrządu na tarcie. Wszystko ustalane jest odpowiednimi przyrządami. A jak mechanik nie był pewien czy należycie poskręcał wszystko i pociągnął kluczem po zdjęciu przyrządu? Mój mechanik też był pewien swego, a jak powtórnie próbował założyć przyrząd ustalający to sztuka się nie udała bo jeden element miał nieprawidłową pozycję.
Zacząłbym od tego, a później szukał dalej. Silnik przecież pracował dobrze.

P. S. Jeszcze raz przypomnę, że nie znam tego silnika i bazuję na tym co obecnie siedzi w innych jednostkach.
  • 0

#5 OFFLINE   JaculaBRD

JaculaBRD
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 29 kwiecień 2010 - 18:38

Achtung ;) Agila działa-przyczyną był błąd (niepamiętam nr.)ale po resecie na kompie i wymianie alternatora jest już git.Ciekawe kiedy dwumas się skończy bo już sprzęgło ledwo ledwo bierze.I jeszcze jedno pytanie-pod co podpiąć bąka??
  • 0

#6 OFFLINE   Fircyk81

Fircyk81

    Piotrek

  • Zasłużony
  • 950 postów
  • LokalizacjaLubelszczyzna
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.9 CDTI

Napisano 29 kwiecień 2010 - 18:49

jakiego bąka ?
  • 0

#7 OFFLINE   JaculaBRD

JaculaBRD
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 03 maj 2010 - 09:25

Bąk-jest urządzeniem umożliwiającym satrzymaniue licznika km w trakcie jazdy ,lub nabijania kilometrów w trakcie postoju.Wiem że mozna podłączyć go pod czujnik ABSu lub bezpośrednio pod skrzynie biegów ino jak??
  • 0

#8 OFFLINE   misci

misci
  • Forumowicz
  • 274 postów
  • Model:Opel Agila
  • Silnik:Z12XE
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 03 maj 2010 - 09:50

Nie próbuj zatrzymywać licznika w trakcie jazdy. Impulsy z czujnika służą nie tylko do pomiaru prędkości! Z tych danych korzysta np. układ wspomagania kierownicy, który zwiększa swoje intensywność działania w zakresie małych prędkości. Wyłączenie impulsów podczas szybkiej jazdy może spowodować iż auto trwale opuści drogę! Bąka proponuję jedynie wypuścić z auta! Jak ci się wskazania licznika nie podobają to skorzystaj z usług np. Józka Bąka.
  • 0

#9 OFFLINE   JaculaBRD

JaculaBRD
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 07 maj 2010 - 17:45

Skoro pod ABS odpada to trzeba spróbować pod skrzynie tylko jak??Może któryś z bezpiecznik jest od licznika

[ Dodano: Czw Maj 27, 2010 21:53 ]
Witam Odpowiedź dla ciekawskich-Podłączyłem się pod ABS i jest wszystko git-ABS działa wspomaganie także jeździ się tak samo jak przed ingerencją w układ.Koszt imprezy 150pln ile się trzeba nakręcić żeby uczciwie zarobić Pozdrawiam
  • 0





Podobne tematy: Collapse