Skocz do zawartości

Brak mocy i przegrzewanie się silnika


Gość pio2112

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Agilkę 2001r 1.2 silnik. Od jakiegoś czasu po w ciśniciu gazu nie przyspiesza lub przyspiesza bardzo wolno. Podpiąłęm Agilkę do kompa - ECU nie pokazuje żadego błędu. Wymieniłem świece i filtr powietrza ( i tak im się należało) - problem pozostał. Efekt jest podpobny do tego przy silnikach gaźnikowych kiedy wpadnie paproch do dyszy paliwowej. No ito przegrzewanie. Nigdy w czasie jazdy temperatura nie rosła ponad 80 st (chyba że w korku co jest normalne i włącza się wtedy wentylator). Instalacja chłodzenia jest pełna, chłodnica nagrzewa się (tak że działa termostat). Olej silnikowy jest uzupełniony. Moje podejrzenie pada na wtryskiwacze. Sądzę, że albo któryś jest przypchnięty, albo podwieszony. Zdarzyło się na krótko przed tymi niedomaganiami, że zatankowałem w innej stacji paliw. Czy może ktoś zetknął się z taką awarią.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalna temperatura to ok 87 - 88 st C. Za przegrzewanie może być odpowiedzialna uszczelka pod głowicą lub termostat. Za mulenie jeszcze przepływomierz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, nie pomyślałem o uszczelce pod głowicą. To może być przyczyną i spadku mocy i przegrzewania. Ale w moim przypadku musiałaby przedmuchiwać na zewnątrz silnika, nie do układu chłodzenia bo nie rośnie w sposób nienormalny ciśnienie w chłodnicy, może to przedmuch między cylindrami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej było tak, że wskazówka rzadko kiedy wchodziła ponad 80 st (chyba że w korku), a samochód reagował na naciśnięcie gazu. Teraz pracuje płynnie tylko przy pewnym niewielkim wciśnięciu gazu, później nie to że czka ale zaczyna chrapać i nie ciągnie. Po tym zachowaniu sądzę, że to nie musi jednak być uszczelka. Wtedy raczej nie miałby rzadnego miejsca wciśnięcia pedału gazu, przy którym pracowałby ładnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no na Twoim miejscu to sprawdzilbym przeplywomierz, a jak nie pomoze... to sprawdz caly wydech moze cos go przydkalo. Kuzyn tak mial katalizator mu sie zatkal...

pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafna uwaga, bardzo dziękuję. Rozmawaiłem ze znajomym mechanorem. On obstaje przy uszczelce ze względu na tę temperaturę.

 

[ Dodano: Pią Kwi 30, 2010 09:08 ]

Jak w końcu dowiem się co to było to dam znać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności