Skocz do zawartości

prawdopodobnie maglownica...


Rekomendowane odpowiedzi

Gość pawelz25

Witam

Mam straszne stuki np. jadąc po płytach przenoszące się na kierownice. Przy gwałtownym skręcaniu prawo lewo słychac stuki i czuć luz. Po wizycie w warsztacie stwierdzono, że wachacze ok. Jak sprawdzić czy to maglownica lub drążek kierowniczy, jeżeli na końcówkach drążków nie ma luzu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maglownica przewaznie cieknie jak zdejmiesz oslone

trzeba ja zdjac zeby wykrecic drazek

wtedy wiadomo ze padnieta

a drazek trzeba wykrecic

jak bedzie grzechotal to do wymiany

to tak na szybko

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość pawelz25

zamierzam sam zabrać się do roboty i wymiany, pytanko czy trzyma się na 2 śrubach i czy ten wystający pręt do kolumny kierowniczej jest jakoś przykręcany, czy po prostu wychodzi normalnie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość betagoo

Niekoniecznie to maglownica.

Jak do tego ściąga to mogą być poduszki amortyzatora

www. opelastrag.seonetshop.pl/objawy-zuzycia-poduszek-amortyzatora-w-astrze.html

 

Część osób myli objawy z luzami drążków kierowniczych czy maglownicy w układzie kierowniczym, a to często są poduszki amortyzatora.

 

Przerabiałem temat i też myślałem, że to maglownica w mojej astrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem identyczny problem, aczkolwiek u mnie poszły sworznie i poduszki amortyzatorów. więc dla pewności sprawdz również wachacze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelz25

ale z kolei na postoju kręcąc prawo lewo kierownicą przy wyłączonym zapłonie słyszę i czuje dość spore luzy , czy to mogą być też amortyzatory ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz w układzie kierowniczym musi występować zawsze. To on kompensuje drgania na kierownicy, które inaczej przenosiły by się na ręce.

W układach ze wspomaganiem czuć jak delikatnie się zmniejsza i utwardza po uruchomieniu samochodu. Wtedy kiedy zaczyna działać pompa wspomagania.

Na postoju luz kierownicy nie powinien być większy niż 3-4 cm (2-3 palce). Jak na postoju kierownica nie lata ci nie wiadomo jak na prawo i lewo to luzu nie ma.

Na postoju może być taki efekt jak opisałeś. Przy zużytych poduszkach, albo luzach promieniowych na amortyzatorach.

Ja jak szukałem kiedyś u siebie luzu, to jak skręcało się szubko prawo lewo, to aż potrafił w kielichach na nadkolach z przodu chodzić prawo-lewo.

Mimo wszystko 99% mechaników twierdziło, że to maglownica.

Miałem bicie na kierownicy mimo wyważenia kół, auto ściągało jak chciało raz w prawo, raz w lewo, w zależności od drogi.

Luz na kierownicy faktycznie niby wydawał się, że jest, ale jak podniosłem samochód i postawiłem na klockach, wziąłem drążki kierownicze w rękę to żadnego większego luzu w przekładni nie wyczułem.

Może masz także zużyte drążki kierownicze?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelz25

w piątek rozbieram i wszystko się okaże. Zamówiłem na allegro maglownice nową za 249 zeta (jak się okaże że to nie to to się potnę chyba ...)

Oczywiście o wynikach naprawy poinformuje na forum.

 

[ Dodano: Pią Cze 11, 2010 22:30 ]

Dziś rozebrałem .... 4 godz wyjmowałem, masakra. Sanki opuszczone całe, drążek stabilizatora z jednej strony także, wyjmowanie i naginanie łyżką na milimetry ale wyszło... Naprawdę gdybym wiedział to bym oddał do mechaniora. Lapy postrącane, nie jest tak łatwo jak się wydaje. jutro zakładam. Najgorsze to wyjąć z takiego plastiku osłaniającego wyjście na kolumnę. a na dodatek ten upał... Potem zbieżność itp. ciekawe jeszcze co mnie czeka przy zakładaniu.

cdn.

 

[ Dodano: Sob Cze 12, 2010 16:15 ]

Założone... Też ponad 4 godziny, nie jest tak łatwo naprawdę, jeżeli ktoś mysli, ze da rade na zwykłym kanale to się grubo myli. Bez podnośnika kolumnowego nie da rady, tak się zastanawiam jak się to wyjmuje bo całe sanki opuściłem, naginaliśmy łychą przy zdejmowaniu i zakładaniu. Jeszcze jedna rzecz która robi problem to plastikowa osłona wyjścia na kolumnę kierownicy. Posiada na dole taki pierścień plastikowy, który po przekrecniu się rozchodzi (tak nie wiedziałem jak to zdjąć ). Pozdrawiam, może komuś się to przyda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności