Gość optinet Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Opel combo 2003 bezyna /gaz 1.6 silnik Z16SE . Silnik przechodzi na 1000 obr i brak reakcji na pedał gazu. Po zdjęciu klemy z akumulatora kilka , kilkanaście minut działa normalnie (choć swieci się check) potem wchodzi na te 1000 obr. i pomaga tylko rozłączenie minusa na akumulatorze. KTS i TECH 2, pokazuje błąd: "P0120 za wysokie napięcie na przepustnicy" "P1550 JAZDA AWARYJNA" Werdykt mechanika - przepustnica do wymiany- kupiłem używaną, ale nie pomogło drugi mechanik stwierdził że to sterownik silnika (uwierzyłem bo po odłączeniu od bloku silnika sterownik działał i robiłem po 200 km bez problemu, przegrzewa się , powiedziano mi , więc kupiłem sterownik, zaprogramowali mi w ASO i zero efektu - te same błędy , te same problemy. Sterownik nie z ASO, ale ASO stwierdziło że był czysty i nie był logowany wcześniej w żadnym samochodzie. Okablowanie ? Elektryk sprawdził wtyczkę przy przepustnicy i ponoć wszystkie przewody do wtyczki sterownika przy silniku są ok . Jestem zmęczony tym problemem , ratunku !   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Masz elektroniczny pedał gazu, tu szukaj usterki   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość babba Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 jak wyżej. miałem styczność z przypadkiem uszkodzenia czujnika polożenia pedału przyspieszenia. koszt czujnika 50zł (używka) wymiana 1h i po pracy. zanim kupisz jednakowoż czujnik wymontuj stary i posprawdzaj miernikiem opór na stykach zeby było 100% pewności   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawko_da_gama Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Jestem nowy więc witam wszystkich kolegów i koleżanki! Chciałem odswierzyć ten temat gdyż mam bardzo podobny problem. Auto jeździ ok do momentu włączenia wentylatora chłodnicy,wtedy auto na biegu jałowym utrzymuje 1500 obrotów a po wciśnieciu gazu max 2000.Problem ustepuje gdy auto ostygnie trochę. problem pojawia się znów po osiągnieciu temperatury uruchamiającej wiatrak. warto zauważyc ,że jakiś miesiąc temu miałem robiony u mechanika potencjometr pedału przyspieszania i jest ok.Z góry dzięki za podpowiedzi. pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Trebuh Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Jestem nowy więc witam wszystkich kolegów i koleżanki! Chciałem odswierzyć ten temat gdyż mam bardzo podobny problem. Auto jeździ ok do momentu włączenia wentylatora chłodnicy,wtedy auto na biegu jałowym utrzymuje 1500 obrotów a po wciśnieciu gazu max 2000.Problem ustepuje gdy auto ostygnie trochę. problem pojawia się znów po osiągnieciu temperatury uruchamiającej wiatrak. warto zauważyc ,że jakiś miesiąc temu miałem robiony u mechanika potencjometr pedału przyspieszania i jest ok. Z góry dzięki za podpowiedzi. pozdrawiam Witam! niepotrzebnie robileś ten potencjometr,wystarczyło go miernikiem posprawdzać.Przyczyna tkwi w uszkodzonym sterowniku silnika.To częsta przypadlość tego modelu ECU.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawko_da_gama Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Dzięki kolego za szybką odpowiedź!o jaki to sterownik chodzi? jak chodzi o ten potencjometr to komputer go wskazywał....ale byłem teraz u kolegi i podłączyłem kombolota do kompa i wyszły następujące błedy P 0120 -( korelacja czujników1-2pozycji przepustnicy nie występuje P 1550-( jazda awaryjna-elektroniczna regulacja przepustnicy zarządzanie mocą nie występuje P1550-(A) jazda awaryjna-elektroniczne sterowanie przepustnicy ograniczone możliwości pracy obecny P 0120- (1)za wysokie napięcie na czujniku 1 pozycji przepustnicy nie występuje P 0110 -(1) za wysokie napięcie temperatura powietrza wlotowego nie występuje P 0220-(1)za wysokie napięcie na czujniku 2 pozycji przepustnicy obecny P 0340-(0)nieprawidłowy sygnał sensor wału rozrządu nie występuje sporo sie tego uzbierało.wynika z tego ,że coś z przepustnicą jest...a dokładnie z jej czujnikami.Czy ktoś wie może co może powodować ze na czujniki jest podawane zbyt wysokie napięcie?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 (edytowane) Kolego na 99% sterownik silnika.Nie jest to łatwa naprawa troche taka loteria. Te sterowniki sa awaryjne i do tego fatalnie umieszczone na kolektorze dolotowym . Edytowane 3 Maja 2014 przez mk5   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawko_da_gama Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Klego mk5 piszesz "Nie jest to łatwa naprawa" wnioskuje z tego ,że ten sterownik sie naprawia,czy może trzeba go wymienić?szukam po internetach jakiś zdjęć jak to może wyglądać...czy moze to jest taka blaszka z gniazdami?Prosiłbym o jakieś przybliżenie gdzie to ustrojstwo znajduje się w moim silniku?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Sterownik jest umieszczony na kolektorze dolotowymhttp://allegro.pl/komputer-sterownik-silnika-opel-1-6-8v-z16se-i4155257353.html Ja naprawiałem swój(astra g z16se)ale moim przypadku była nie udana.Oczywicie musi to robic naprawde dobry zakład Na forum sa rózne opinie.Jezeli bys zdecydował na zakup kupuj po najlepiej po numerze. W astrach g z16se miał 84 km natomiast w merivach i combo 87km i nie wiem czy sterowniki sa takie same.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawko_da_gama Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Dzięki za szybką odpowiedz i zdjęcie z tym sterownikiem jutro poszukam go w swoim aucie jak bede coświecej wiedział będę sie odzywał. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.