Skocz do zawartości

Podczas jazdy zgasł, a później nie chciał zapalić


Gość tonny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jakiś czas temu podczas jazdy zgasł mi samochód i nie chciał ponownie zapalić. Zaholowałem go do znajomego, ale za bardzo nic nie zdziałaliśmy, więc dałem go mechanikowi. Okazało się, że pompa paliwowa daje za mało paliwa, więc została wymieniona oraz został dany inny komputer. Pojeździłem nim może dwa dni i znowu zgasł :( Znowu było coś tam grzebane i przy okazji dowiedziałem się, że mój komputer jest sprawny, więc ponownie zamontowałem i samochód odpalił. Pojechałem nim do domu i zadowolony, że wreszcie działa samochód. Następnego dnia ruszyłem, przejechałem niecały jeden kilometr i znowu zgasł. Próbowałem go kilka razy odpalić, ale nic to nie dało. Znajomy przyjechał i zrobił zwarcie niebieskiego kabla, ten który dochodzi do komputera z blachą samochodu i kilka razy samochód odpalił, lecz odrazu zgasł, raz udało się go odpalić i chciałem nim trochę pogazować, lecz również zgasł, później już nie próbowaliśmy, bo zaczęło śmierdzieć benzyną, więc silnik został zalany. Wpadliśmy na pomysł, aby go odpalić z popychu i co najciekawsze odpalił i pojechałem nim kilkanaście kilometrów i jeździł jak dawniej. Zostawiłem go u znajomego z kluczykami i dzisiaj dowiedziałem się, że samochód normalniej odpalił - odrazu. Mam jeszcze jednego znajomego-mechanika, ale obecnie go nie ma, więc postanowiłem coś samemu zrobić do jego przyjazdu, ale sam nie wiem co, więc proszę o waszą pomoc, co mogę zrobić, aby samochód nie gasł mi podczas jazdy i później nie odpalał.

 

Pozdrawiam ,czekam na odpowiedź.

 

PS.

Dokładnie nie wiem jaki jest silnik, ponieważ papiery również zostawiłem znajomemu, pamiętam tylko tyle, że jest to silnik 1.6 benzyna - kadett E.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Dokładnie nie wiem jaki jest silnik

Jak będziesz przy aucie to sprawdź

Ta funkcja z silnikami nie została zrobiona dla kaprysu

Mówisz że auto nie odpala. Kontrolka silnika się nie zapala ??

Jak z iskrą ??

Czy akumulator jest dość naładowany ??

Czy nie ma przebicia na przewodach WN. Sprawdź jak się ściemni

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nie wiem jaki jest silnik

Jak będziesz przy aucie to sprawdź

Ta funkcja z silnikami nie została zrobiona dla kaprysu

Mówisz że auto nie odpala. Kontrolka silnika się nie zapala ??

Jak z iskrą ??

Czy akumulator jest dość naładowany ??

Czy nie ma przebicia na przewodach WN. Sprawdź jak się ściemni

Postaram się dowiedzieć dzisiaj wieczorem jaki to jest dokładnie silnik.

 

Kontrolka zapala się, iskra jest, akumulator jest dobrze naładowany, a kable wymieniałem 2 miesiące temu. Paliwo do gaźnika dochodzi, podczas zapalania słychać, że się kręci ale nie chcę odpalić. Jak ostatnio robiliśmy zwarcie niebieskiego kabla od komputera z blacha samochodu, to silnik załapywał i odpalał, ale za chwilę gasł. Po wielu próbach silnik został zalany, więc postanowiliśmy z popychu odpalić i udało się. Najpierw myśleliśmy, że gdzieś masy nie ma, ale podobno mechanik sprawdził i powiedział, że wszystko jest OK. Kolejny raz nie chcę oddawać do tego samego mechanika samochodu, bo weźmie go znowu na tydzień, odpali kilka razy a potem już nie, więc chciałbym sam coś zdziałać, ale do końca nie wiem co.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Sprawdziłeś błędy ?? Pewnie nie bo nic nie wspominasz mimo że pytałem

Jak to zrobić masz tu

http://forum.opel24.com/kadet-e-samodzielne-sprawdzanie-bledow-vt27577.htm

Przeczyść silniczek krokowy,(tylko zwróć uwagę na o-ring) wszelkie wtyczki pryśnij preparatem do tego przeznaczonym

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłeś błędy ?? Pewnie nie bo nic nie wspominasz mimo że pytałem

Jak to zrobić masz tu

http://forum.opel24.com/kadet-e-samodzielne-sprawdzanie-bledow-vt27577.htm

Przeczyść silniczek krokowy,(tylko zwróć uwagę na o-ring) wszelkie wtyczki pryśnij preparatem do tego przeznaczonym

Błędów nie sprawdzałem. Dostęp do samochodu będę miał dopiero jutro lub pojutrze wieczorem. Silnik krokowy był wyjmowany i został przeczyszczony, a te wtyczki co wyjmowałem zostały popsikane.

 

Ponieważ błędy takie będę czytał pierwszy raz to chciałbym się dowiedzieć czy we wszystkich jest tak samo, np.: jedno błyśniecie, przerwa, trzy błyśnięcia to kod 13, tak ?? lub jedno błyśniecie, przerwa, dwa błyśnięcia, przerwa, trzy błyśnięcia to kod 123, tak ?? a jak wygląda przerwa między kodami, tak aby można było dowiedzieć się, że pokazuje następny kod ? chodzi mi o to, abym dobrze spisał kody. No i na którą kontrolkę mam patrzeć ?

 

 

Co do silnika dowiedziałem się tyle:

Opel Kadett 1.6 E 75KM 8V, końcówki która jest do wyboru podczas tworzenia tematu nie wiem, może mała podpowiedź jak to sprawdzić, to napiszę wtedy kiedy będę znał błędy. Modę dodać, że skrzynia jest ręczna, rocznik 1989.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

czy we wszystkich jest tak samo, np.: jedno błyśniecie, przerwa, trzy błyśnięcia to kod 13, tak ??

Tak tyle że u ciebie nie ma trzy cyfrowych błędów

Ty masz złącze 10-cio pinowe a po włączeniu stacyjki patrzysz na pomarańczową kontrolkę silnika

Do reszty tylko ona będzie migać

Numer silnika ajjjjj jejjjj trochę wysiłku

http://forum.opel24.com/jaki-to-silnik-chodzi-mi-o-symbol-vt15740.htm#140708

http://forum.opel24.com/dane-techniczne-silnikow-gm-vt41809.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy we wszystkich jest tak samo, np.: jedno błyśniecie, przerwa, trzy błyśnięcia to kod 13, tak ??

Tak tyle że u ciebie nie ma trzy cyfrowych błędów

Ty masz złącze 10-cio pinowe a po włączeniu stacyjki patrzysz na pomarańczową kontrolkę silnika

Do reszty tylko ona będzie migać

Numer silnika ajjjjj jejjjj trochę wysiłku

http://forum.opel24.com/jaki-to-silnik-chodzi-mi-o-symbol-vt15740.htm#140708

http://forum.opel24.com/dane-techniczne-silnikow-gm-vt41809.htm

Wczoraj co najciekawsze silnik odrazu odpalił, przejechałem około jednego kilometra. Następnego dnia, czyli dzisiaj samochód już nie odpalił, więc sprawdziłem czy są jakieś błędy. Kod błędu wyszedł tylko jeden - 12 czyli rozpoczęcie samodiagnostyki. Kod ten powtarzał się cały czas w kółko, z 10 razy na pewno się powtarzał, a później już wyłączyłem

Po sprawdzeniu ponownie sprawdziłem czy samochód zapali czy nie, okazało się, że samochód nie zapalił, ale co najciekawsze odpalił jak był ciągnięty przez drugi samochód, czyli z popychu, ale za chwilę zgasł.

 

Mam również dokładny model silnika: Opel Kadett E 1.6i 75KM 8v C16 NZ.

 

A przypomniało mi się, że mechanicy sprawdzali ciśnienie pompy, jest w porządku, wtryski były sprawdzone, również są w porządku, komputer jest sprawny, był sprawdzany na inny komputerze.

 

Podejrzewam, że może gdzieś być masa, ale nie jestem pewien, bo nie wiem gdzie one są dokładnie, no i nie jestem pewien czy aby to jest to, może coś innego ? Poprosił bym o jakąś poradę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Wtrysk masz jeden

Masa jak najbardziej jest to możliwe

masz na fotce i te sprawdź

Dołączona grafika

Jeszcze jest do skrzyni i od akumulatora do nadwozia,ale to wiesz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij kopułkę i sprawdź wtyczki z modułu zapłonowego(są 2). Często kończą żywot i się kruszą, styki z modułu mogą być też zaśniedziałe.

 

Inna opcja to padający moduł, typowy objaw to jest iskra, jest paliwo, ale silnik nie chce odpalić, czasem zdarzy mu się zaskoczyć i zaraz gaśnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem dwie podejrzane masy.

Jedna na lewo od silnika, a druga od akumulatora. Jak dla mnie były one w stanie ~10% przewodzenia. Ta od akumulatora była bardzo zaśniedziała, jak zacząłem czyścić, to oderwała się od kabla - była słabo zalutowana, a druga masa ta od lewej strony silnika, była trochę postrzępiona, ale "jakoś" przewodziła, lecz gdy ją mocniej pociągnąłem, to zerwała się ... Jutro muszę pojechać po końcówki do kabli i zamontować ponownie.

Ta dodatkowa masa co proponujesz mi andrzej_m55, to do czego ona jest podłączona ?? Widzę, że idzie od silnika, ale nie wiem za bardzo do czego, prosiłbym o podpowiedź.

 

Również myślałem, że może być to moduł zapłonowy, bo szukałem i czytałem na forum, lecz nie wiem gdzie ona jest. Wiem jak wygląda - taka podłużna, lecz jej nie mogłem znaleźć, poprosiłbym mniej/więcej jej lokalizację.

Może pytam się o prostą rzecz, ale samochód mam od ~3 lat i do tej pory był sprawny. Co prawda samochód od znajomego, który bardzo dobrze się opiekował samochodem, lecz wyjechał on za granicę i nie ma mi jak pomóc. Może również bym wyczyścił przewody od tego modułu, a jak nie zadziała to muszę pożyczyć od kogoś na chwilę lub kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności