Skocz do zawartości

wyciek płynu chlodzącego 1.7 cdti


Gość filio80

Rekomendowane odpowiedzi

Gość urbannn

witam!mam problem z ciecza chlodzaca a mianowicie zaczelo sie od drobnych ubytkow w plynie,nie mozliwe bylo zlokalizowanie miejsca skad sie saczy gdyz wszedzie sucho (zbiornik i korek wykluczam bo juz zostal sprawdzony) dzisiaj z kolei prawdziwa powodz,pare km i plynu w zbiorniku nie ma a pod autem duza plama jak postoi. z moich obserwacji wynika ze plyn ze zbiornika jest pobierany lecz nie wraca do niego. wszystkie obejmy sprawdzilem i okolice chlodnicy..cieknie z miejsca gdzies z nad turbo,troche na prawo stojac frontem do silnika,spod rury doprowadzajacej powietrze..prosze doswiadczonych forumowiczow o pomoc w diagnozie i rady odnosnie naprawy..z gory dziekuje! aha, cieknie jak dodaje gazu,na wolnych obrotach nie cieknie..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość filio80

witam

 

typowym problemem w tych autach jest chlodnica...i przewody w tylu silnika nad skrzynia biegow tez lubia popuscic(ze tak powiem)...

 

ja mam zrobiona specjalna pompke do sprawdzania calego ukladu..

 

u mnie padla chlodnica...

 

musisz chyba troszke wiecej rozebrac i popatrzec dokladniej bo takie zgadywanie i naprawy korespondencyjnie nie zawsze sie sprawdzaja...

 

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piotrkobylanski

Witam.

Na 100% chłodnica padła, wymieniłem już kilka sztuk w tym modelu w swoim warsztacie.

Na samum dole w miejscu gdzie przykręcony jest śrubką intercouler do chłodnicy cieczy przecieka, jakieś drgania pewnie rozwalają chłodnicę.

cięzko to namierzyć bo osłania to wszystko zderzak od przodu i od spodu.

Pozdrawiam. :urodziny:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Przyczyną wycieku jest metalowy przewód obejścia wody przykręcony do bloku silnika i umiejscowiony za turbosprężarką. Z przodu jest połączony z układem chłodzenia na oringu do aluminiowego króćca przykręconego do bloku silnika nad alternatorem a z tyłu przewodami gumowymi z termostatem. Prawdopodobnie skorodował ze względu na bliskie usytuowanie turbosprężarki. Konieczna wymiana na nowy.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość filio80

a teraz pamietam ja mialem w mojej starej 1.7 dti asti tylko ze cieklo z oringu na łączeniu tego metalowego przewodu do krucca..

 

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Przyczyną wycieku jest metalowy przewód obejścia wody przykręcony do bloku silnika i umiejscowiony za turbosprężarką. Z przodu jest połączony z układem chłodzenia na oringu do aluminiowego króćca przykręconego do bloku silnika nad alternatorem a z tyłu przewodami gumowymi z termostatem. Prawdopodobnie skorodował ze względu na bliskie usytuowanie turbosprężarki. Konieczna wymiana na nowy. Pozdrawiam

Witam mam prawdopodobnie uszkodzony ten metalowy przewód nad turbiną (chyba że tylko gumowy wężyk na łączeniu cieknie - oby bo jeszcze dokładnie nie sprawdziłem) odnośnie tej metalowej rury dokąd ona dokładnie idzie i co tam trzeba zdemontować żeby dojść do końca tej rury?

czy to ta rura z linku ? http://allegro.pl/rura-wody-magistrala-opel-astra-iii-h-1-7-cdti-i5575075098.html

lub http://allegro.pl/waz-rura-przewod-wody-astra-iii-h-1-7cdti-dth-05r-i5078100321.html

post-47177-0-51086800-1461507266_thumb.jpg

Edytowane przez siara1984

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w AH, mi poszła w AG, żeby tą rurkę zdemontować trzeba osłonę, spreżarkę klimatyzacji, odkrecic srubę od tej rurki.

Oczywiscie nie trzeba spuszczać czynnika z klimatyzacji, jest na elastycznych przewodach.

Na pewno trzeba trochę sprytu, i nerwy na wodzy,Podczas wymiany warto tez wymienic oring na nowy.

 

Mi ciekło wyłacznie podczas pracy silnika.

 

Ps.Zdjęcie z Twojego auta? Okropnie zardzewiałe, u mnie jak nowe w kolorze, a i tak dziura sie zrobiła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki AG a AH z silnikiem cdti to będzie pewnie to samo.To dobrze że nie trzeba klimy opróżniać. Mi cieknie tylko przy wysokich obrotach jak ciśnienie jest duże. No foto z mojego auta wszystko co metalowe wszędzie już rdza (porażka). Jutro jak będę miał czas jeszcze sprawdzę dokładnie bo mam jeszcze nadzieje że leci tylko na łączeniu tej rury i ze tylko przewód gumowy ma winę.

A o którym oringu mówisz?

Edytowane przez siara1984

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu jest widoczny, na końcu rurki. Przy takiej rdzy spryskaj np WD przed demontażem. Płyn spuscisz korkiem przy chłodnicy.

Zapomniałem ze trzeba tez zdjąć pasek alternatora, kluczem 15 naciągasz napinacz, blokujesz -nie pamietam srednicy, demontujesz obudowe filtra powietrza by bezpiecznie odłozyc sprężarkę.

Ogólnie prosta, ale upierdliwa robota.

Edytowane przez mk5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności