Skocz do zawartości

Silniki dizla i stożkowy filtr powietrza??


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Hejka....parę dni temu ugadałem u znajomego świeżo co sprowadzoną vectre B z silnikiem 1.7 TD.....to że była na handel i z 400 tyś km zrobiło się 200 to inna sprawa ale musiałem zobaczyć ten silnik po takim przebiegu i zobaczyłem...stożkowy filtr powietrza.... to wsiadłem i odpaliłem i dosłownie zdębiałem jak super "syczy" :znudzony: jak jakaś benzynka turbo z konkretnym zaworem upustowym.Czy w dizlach można zamontować taki filtr? wiem że poza dźwiękiem on nic nie daje no i wyglądem jeszcze....ale zawsze to montowano do benzynek ale do dizli to też się"sprawdza"???:wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja gdybym miał sprawdzonego,elastycznego i ekonomicznego dizelka to nie bawiłbym sie w żadne stożki! Bo jak wiadomo stożek ma większa przepustowożc powietrza i dlatego powstaje takie specyficzne mruczenie, ale mimo wszystko stożek słabiej oczyszcza powietrze zasysane przez silniczek. Więc ja bym nie ryzykował.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

czytalme na temat stozkow w internecie i przylacze sie do wypowiedzi Halun-H2 ze nie warto.. a ale jelsi chcesz to warto zalozyc te lebsze ktore kosztuja 200zl albo wiecej to sa stozki naparwde z prawdziwgeo zdazenia bo te na allegro za 20zl nie warto... jak znajde artukul podesle wam...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Moim zdaniem przedmówca sie grubo myli. Stożki mają może większą przepustowość, ale na pewno nie filtruje mniej dokładnie. W końcu stosuje sie go z powodzeniem w bardzo mocnych silnikach turbo i nie ma mowy o jakimkolwiek ryzyku. a jak wiadomo turbinę może wykończyć nawet najmniejsza drobinka, którą przepuści filtr więc myślę, że filtry są bezpieczne nawet dla diesli.

Kwestia jest innego typu. Kiedyś w "GT" zroblili test i wpakowali stożek do alfy 156 jtd. Moc wzorsła o jakies 3KM natomiast spadł moment obrotowy i podniosły sie obroty jego maximum. Wg testu autko o 0.5s lepiej przyspieszało do 100km/h ale miało gorszą elastyczność. Pote założyli power boxa czyli taki komplet stożek w takim pudle ze specjalną rurą dolotową i wtedy moc i moment wzrosły. Osiągi też ciut lepsze. Generalnie zasada jest taka-stożek daje większą moc ale może obniżyć moment, wkład sportowy natomiast odwrotnie ??? jak komuś nie przeszkadzają te śladowe różnice w mocy i momencie to moze się bawić dla samego dźwięku, chociaż moim zdaniem lepiej zainwestować w wydech-lepszy dżwięk a i moment z mocą rosną no i wykonany z nierdzewki posłuży dłużej niż zwykły ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

stefdeath, dzięki za odp....ja nawet nie liczyłem na konie mechaniczne bo taktuje to na równi ze strumienicami czy magnetyzerami hehe które jak wiemy nic nie dają a mi chodzi tylko o dźwięk.A wydech mam w sumie kompletny i ma jakieś półtora roku bo ciotka zanim mi sprzedała astre z Holandii to wymieniała....a nie chce jakoś skorodować??????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Montaż takiego elementu lepiej powierzyć komuś kto się na tym zna, ważna jest odpowiednia osłona termiczna i dopływ świeżego, chłodnego powietrza ( w DI nie ma intercoolera więc to dosyć istotne)nie bez znaczenia też jest długość układu ssącego. Jedna z lepszych firm to K&N. Ważne aby pamiętać o czyszczeniu takiego filtra, przez swoje właściwości szybko się brudzą ale z tego co wiem są specjalne preparaty do czyszczenia i nawilżania ich tzw. olejem filtrującym.

P.S.

Filtr w boxie jaki montowali w tej alfie to BMC CDA w carbonowej obudowie-na necie kosztuje 980zł ??? tutaj jest np wykres golfa 1.9tdi z tym wynalazkiem: http://www.tuning.jedrasik.pl/moc50.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Ulala,

http://www.bmcairfilters.com/VisDetailDyno.asp?ID=14

wzrost ze 112 na 120 PS-ów i z 245 na 265 Nm. .

Wolę jednak coś bardziej sprawdzonego, jak chip.

 

akurat nie jest to temat o podnoszeniu mocy-wiadomo że jak ktoś chce osiągów to robi chipa. Tutaj rozmawiamy o filtrach i zmianie dźwięku silnika przez nie spowodowanym, a ten przyrost to był akurat jeden z przykładowych pozytywnych skutków ubocznych montażu takiego urządzenia.

P.S.

jak na sam filtr to całkiem przyjemne osiągi(chociaż moim zdaniem to był jakiś fuks) -przyrost 20Nm i 8 KM to wartości niewiele mniejsze od tych które niektórzy uzyskują po chipie w astrach DTI(w moim przypadku prawie połowę) ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
akurat nie jest to temat o podnoszeniu mocy-wiadomo że jak ktoś chce osiągów to robi chipa. Tutaj rozmawiamy o filtrach i zmianie dźwięku silnika przez nie spowodowanym, a ten przyrost to był akurat jeden z przykładowych pozytywnych skutków ubocznych montażu takiego urządzenia.

Hehe, fajny wykładzik panie profesorze, ale nie uzurpuj sobie prawa do tłumaczenia mi takich rzeczy.

Wiem o czym jest temat, zabieram w nim głos przekazując swoją opinię, a jak Tobie moje komentarze nie pasują zapraszam na priva ???

 

 

 

Elo nie żebym się czepiał ale trochę spokojniej proszę!!"stefdeath" jest chyba jedyną osobą na forum co ma chipa w DTI i tak dużą wiedzę na ten temat więc lepiej to uszanuj a nie "profesoruj" Więc zamiast robić zamieszanie zachowaj opinie dla siebieManiakopel

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności