Skocz do zawartości

Dziwnie gaśnie po odpaleniu


Gość wicia23

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wicia23

Zazwyczaj po nocy. Odpala silnik normalnie, chodzi ze 1-2 sekundy i gaśnie. Za drugim razem lub nieraz za trzecim odpala, wskakuje na 1500 rpm na 3-5 sekund i następnie ustawia się normalnie na jakieś 900 rpm i działa OK. jak jest ciepły nie ma najmniejszego problemu.

Co to może być ?

 

Miałem też problem z mocno falującymi obrotami, wyczyściłem przepustnicę, udrożniłem zatkany króciec podciśnienia ( ten z dziurką 1,5mm) i założyłem nową uszczelkę. Po tym zabiegu obroty ładnie stabilne się trzymają do czasu załączenia klimy. Po włączeniu klimy podczas jazdy w korku ( ruszenie na jedynce i wysprzęglenie ) obroty robią 3 wachnięcia ( 1100 - 600 ) i stabilizują się. Jak auto nie jedzie to mogę przegazówki robić w różnym zakresie obrotów i za każdym razem spadają ładnie bez wahnięć. Podczas jazdy nie ma żadnych niepokojących objawów - nic nie szarpie ładnie równo przyspiesza zarówno na LPG jak i na noBP.

 

 

EDIT:

tak to wyglądało dziś rano, gazu nie dotykałem:

 

 

Wstawiłem rodzaj silnika/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam.

Mam dokładnie taki sam objaw w Z18XE (Meriva A '04). Też czyściłem przepustnicę i cały dolot.

Czy ktoś mógłby podpowiedzieć co to może być lub co sprawdzić?

Pozdrawiam!

Edytowane przez d3lta

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam tak samo i co to jest? Raz odpali bez problemu a innym razem za 6stm dopiero. Dodatkowo wywala błędy p0170,p0304 i umie mieć problem z nierównymi obrotami przy np dojeżdżaniu do skrzyżowania i hamowaniu.Różnie tak.Auto w gazie sekwencja landirenzo.Mam też wrażenie że nieco nierówno pracuje silnik i autkiem lekko telepie ale lekko mało wyczuwalne.silnik z1.8xe 125km

Edytowane przez slawinek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rafalgrzegorz dzięki za kody błędów. tak naprawdę to p0170 znam na pamięć od dawna a p304 z wypadaniem zapłonu tez znam z tym że od pół roku.

chodzi tylko o to skąd one się biorą.

kolega wicia23 ma niemalże identyczny przypadek jak mój i może udało mu się rozwikłać ten problem. Jest na forum przypadek podobny z vectrą z tym samym silnikiem i tamtemu koledze podobno wężyk w baku pękł a w związku z tym miał za małe ciśnienie paliwa i podobno tak się auto zachowuje.

Zanim zacznę grzebać wymieniać itp to może ktoś potwierdzi ten wężyk. Bo już i o czujnikach położenia wału i sondach i przepływomierzach i ciul wie co tam jeszcze słyszałem od wszelkiej maści magików którym jednak nie wierzę.

Dzisiaj np autko śmigało wzorowo.... co będzie jutro????

 

kiedys miałem problem z p0170 bo notorycznie po 100km zapalał checka i okazało się że termostat z obudową i czujnikiem temp był uwalony.Po prostu zalewało gazem płynnym i wywalał checka. 2 lata trwało zanim to wyłapałem.Dzięki magikom przybyło mi po 1 nowej sondzie L i nowym przepływomierzu heh trza uważać bo to drogie zabawki.

 

Wicia może napiszesz czy zwyciężyłeś?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy 6 latek ma post.

Sondy można pomierzyć mikrometrem w czasie pracy.. Ciśnienie paliwa też się mierzy manometrem i nie jest to nic trudnego.

O zalewaniu LPG - to gazownik powinien autko na spacer zabrać i też by wcześniej czujnik temperatury znalazł.

Ale tak to jest z naszymi "fachowcami"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ciężki błąd.Wywołany może być przez mechaniczną usterkę silnika(kompresja),wiązka kabli,układ zapł. albo paliwowy,zawór wtryskowy,czujnik temp.płynu,miernik masy powietrza,sterownik silnika.

Po prostu eliminuj po kolei to co ci napisałem.

W tym przypadku musisz zacząć grzebać.Jest tego trochę.

A tak na pierwszy rzut to cewka.Sprezynki w fajce czy sa czyste

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wyglądało 2 dni temu gdy złapał checka,

Wyniki bloków pomiarowych:

przepływomierz od 11-13 kg/h ( odczytane napięcie 0,7-08V)

sonda bank1sensor 1 920-940 mV,

sonda bank1 sensor 2 843 mV,

B1S1 (bank 1 sensor 1) Air/fuel ratio RICH,

B1S2 (bank1 sensor 2) Air/fuel ratio RICH,

B1 S1 O2 sensor heater Active,

B1 S2 O2 sensor heater Active,

Fuel tank ventilation valve 2%,

 

Błędy:

P0170 (1) znajduje,

P0304 (4) znajduje,

 

Skasowałem te błędy i od dwóch dni auto pracuje wzorowo co nie znaczy że się naprawiło.

 

Kilka dni temu nie chciał odpalać za pierwszym razem.Odpalał a za moment gasł i tak np 5 razy z rzedu.Jak już odpalił i się nim przejechałem to już potem odpalał za każdym razem dopóki nie postał by następnego dnia rano znowu odpalił za 2 albo 3cim razem,

W czasie gdy odpala z bólem jak mu depnąć na pedał gazu to się dusi więc lepiej chwilę odczekać aż samo "wskoczy" na swoje obroty.Jak już sie obroty unormują to wtedy można przygazować i się nie dusi.

jutro mam trasę ponad 200km może coś wyrzuci.

 

Sprawdzę te sprężynki w cewce.

Świece są nowe.

W czasie pracy na postoju jak przełączę z benzyny na gaz to mam wrażenie że na beni równiej pracuje a na gazie delikatnie nierówno ale może się mylę.

Edytowane przez slawinek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No! tak teraz robi!Pół roku temu jak sprawdzałem to pierwsza sonda pracowała w zakresie od 80-823mV.

Po 200km wbiło znowu chcecka-błedów nie patrzyłem ale pewno te same.

W trybie lpg dziwne spadki obrotów na postoju lub po przyhamowaniu na światłach do 0.Jakby dławił się. Raz mi nawet zgasł.Do tego gdy auto jest na postoju drży (w niskich obrotach) pracuje niezbyt równomiernie.Czasem obroty falują wyraźnie od 0 do 900 tak przez np pół minuty zanim się ustabilizują.

Po przełączeniu na Pb praca jest równomierna więc chyba coś z instalacją lpg.Byłem u gaziarza ale dopiero za 2 dni zajrzy bo ma obłożenie.

Mimo tego checka i reszty auto jeździ jakby normalnie.

 

link do moich filmików z wcześniejszych pomiarów po checku P170 i P0304

pomiary nr 1 https://youtu.be/e166N4v0KFs

pomiary nr 2 https://youtu.be/cnpnGynxWb0

 

A tak mam z drugim problemem odpalania auta po dłuższym postoju być może powiązanym a być może nie

Edytowane przez slawinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności