Skocz do zawartości

Naprawa sterownika silnika


Gość rav

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem ze sterownikiem silnika, który jak widziałem na forum zdarzył się już kilku użytkownikom opla (nie tylko astry). Ja mam astrę G z silnikiem Z16SE.

Samochód po rozgrzaniu zapala kontrolkę auta z kluczem (jedź do serwisu) i traci moc. Zczytane błędy to P1120, P1550, P1122. Jak znalazłem na forum w 95% przypadków winę ponosi sterownik silnika. Nie chcę się wdawać w szczegóły ale w moim przypadku faktycznie wszystko wskazuje na sterownik.

Chciałem zapytać czy posiada ktoś instrukcję (lub link do takowej) naprawy takiego sterownika i/lub schematu elektrycznego takiego sterownika. Jestem elektronikiem i szkoda mi płacić 400 zł np. za naprawę zimnego lutu lub wymianę tranzystora wartego 2 zł, być może mógłbym to zrobić sam. Może ktoś ma doświadczenia z samodzielnych prób naprawy sterownika? :D

 

Znalazłem tu na forum super link:

http://www.mrserv.de/index.php?option=com_content&view=article&id=30:einspritz-pumpensteuergerreparatur-delco-8971891360-16267710&catid=17:allgemein&Itemid=33

ale dotyczy to naprawy sterownika pompy wtryskowej do diesla. Niestety nie znalazlem niczego podobnego do mojego sterownika. ;)

 

Bede bardzo wdzieczny za kazda pomoc :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Gość Lazarus

Witam

 

Mam dokładnie ten spam problem i ten sam silnik czyli z16se błędy odczytane to P1120 P1150 P1122.

Pierwszym zabiegiem było wymienienie pedału gazu, wiele czytałem na forach i pytałem mechaników wszystkie odpowiedzi sprowadzają się do sterownika silnika. Dzwoniłem do elektromechanika i mów że to można regenerować i że to typowe w astrach.

 

Jeżeli ktoś miał taki sam problem i go rozwiązał proszę o odpowiedz i nie piszcie mi poszukaj w google bo przeczytałem każdą wypowiedz na ten temat PL i EN.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Ja w koncu rozwiazalem problem.

Probowalem sam, rozkrecilem ten sterownik, ale strach tam cos ruszac jak czlowiek nie ma z tym doswiadczenia, na oko nie bylo widac zadnych zniszczen

 

Sterownik naprawili mi w Rumi niedaleko Gdyni.

http://allegro.pl/sterownik-komputer-silnika-opel-astra-vectra-corsa-i1624281763.html

 

powyzej link to ich aukcji, znajdziesz tam wszystkie namiary. mozna tez im wyslac sterownik i odesla go.

 

Pojechalem wyciagnalem sterownik, za pare godzin byl do odbioru; to bylo prawie rok temu i od tej pory, odpukac - zadnych problemow, takze moge ich polecic..

 

podejrzewam ze problemem jest uszkodzenie jakiegos zgrzewu ktore po rozgrzaniu powoduje przerwanie jakiegos ukladu, ale jak mowilem, nie potrafilem tego zlokalizowac samodzielnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem tu na forum super link:

http://www.mrserv.de...emein&Itemid=33

 

Na tej samej stronie był link do naprawy sterownika HSFI 2.1, ale widzę że stronka niestety nie działa. Z tego co pamiętam to naprawa polegała na regeneracji połączeń (cienkich drucików) miedzy układem hybrydowym a zewnętrznymi gniazdami. Autor odradzał zwykłe lutowanie zastępując to jakimś rodzajem spawania. Sporo szukałem opisu naprawy i to była chyba jedyna strona. Rzuciłem temat na forum to też się niewiele dowiedziałem po za tym, żebym się udał do serwisu i wyłożył sporo kasy. W ASO dowiedziałem się, że odsyłają sterownik do Wa-wy i tam naprawiają koszt od 1000 do 1500 pln.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

dużo piszecie o naprawie ECU, mam rade dla wszystkich którzy podejrzewają że mają uszkodzony sterownik: zanim zaczniecie myśleć o naprawie lub wymianie:

1.Odłączamy akumulator

2.odczepiamy kable od ECU

3.do ręki bierzemy WD40 i porządnie pryskamy po pinach,

4.wylewamy z wtyczki nadmiar WD40 i czekamy około 5 min

5.Podłączamy kable do ECU

Następnie

6.Otwieramy pokrywę od bezpieczników silnika

7.Wciągamy pojedynczo bezpieczniki i pryskamy WD40

8.Czekamy chwile i wkładamy na miejsce

9.Podłączamy akumulator.

 

Sprawdziłem. u mnie zadziałało :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Gość ELEKTROBIP

Twój opis rzeczywiście wskazuje na uszkodzenie sterownika silnika. Jest to "typowa" usterka, dlatego nie ryzykowałbym wymiany na inną używkę. - Prawdopodobnie podziała trochę i znowu padnie. Polecam naprawę sterownika - wówczas mieć będziesz gwarancję tego, że będzie działać. Sam naprawiłem już takich setki... Jeżeli wiesz, gdzie w trawie piszczy i masz wprawę w lutowaniu, możesz zaryzykować samodzielną naprawę, a jeśli nie, to zdecydowanie powierz sterownik specjalistom.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrobip odpowiadasz na posta z przed pieciu lat.

Druga sprawa co to za silnik 504xxxxxx? Podawanie w taki sposób numeru, jest moim zdaniem żenujące.

Mamy odpowiedni dział do reklamy swoich usług.....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności