Skocz do zawartości

Astra G 2.0 DTH- zapaliły sie wszystkie kontroli po rozruchu


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam!

Stało się dziś coś dziwnego w mojej astrze 2.0 DTH - nie wiem co jest teraz bo wstawiłem do garażu i zobacze jutro. Mam autko od tygodnia i dziś wyjąłem schowek zeby zobaczyć jak wygląda instalacja do zmieniarki CD. Po wyjęciu okazało się że dmuchawa coś zle przylega i jest cos połamane więc wziąłem sie do roboty i spędziłem przy aucie z 6 godzin - w tym czasie cały czas grało radio i z 10 razy go odpalałem zeby sprawdzac czy działa dmuchawa. Na wieczór jak juz skonczyłem i chciałem wstawic auto do garazu, wziąłem sie do odpalania a akumuator ledwo kręcił - silnik odpalił ale wskazówka obrotomierza zamiast pdejsc do góry cofnęła sie na dół razem z tą od predkosci a przebieg ten który sie zeruje sam sie wyzerował. Po chwili pracy zapaliły mi sie wszystkie kontrolki wiec szybko wyłączyłem silnik. Odpaliłem drugi raz tez z kłopotami bo słabo krecił i zapaliła mi sie tylko ta kontrolka od układu chłodzenia z gwiazdką. Pracował chwile a ona nie gasła wiec zgasiłem i poszedłem na chwile do domu. Jak juz wstawiałem auto do garazu to odpalił znacznie łatwiej i juz sie zadna kontrolka nie zapaliła.

 

Co to moze byc?Czy mozliwa jest sytuacja ze podaczas tychy 5-6 godzin pracy akumulator tak dostał po tyłku od radia i dodatkowo po tym kilkukrotnym odpalaniu na krótko? No i co z tym efektem cofnietych wskazówek, kontrolek i wyzerowanego przebiegu? Jutro az sie boje isc do auta i chyba nie bede spał spokojnie. Czy mógł sie akumulator w trakcie rozruchu tak jakby juz całkowcie na chwile rozładowac i stąd auto tak zgłupiało na chwile?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kolego jeżeli tyle grzebałeś i radio grało dodatkowo te rozruchy to ci pada akumulator i nie masz co się bać tylko ładować dziwię się że do tej pory tego nie robisz przecież sam się nie na ładuje tylko jeszcze gorzej rozładuje . Lub jezeli odpali a wybierasz się gdzieś daleką podróż to będzie ok. ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie zastanawiał,tylko kupił aku nowy,bo widocznie ma juz słabą pojemność,ewentualnie ładować,ale przed pierwszym zimowym chłodem zmiana,bo pójdziesz odpalić i będzie zaciach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość huri_khan
Witam!

(...) Mam autko od tygodnia (...) a akumuator ledwo kręcił

 

Co to moze byc?Czy mozliwa jest sytuacja ze podaczas tychy 5-6 godzin pracy akumulator tak dostał po tyłku od radia i dodatkowo po tym kilkukrotnym odpalaniu na krótko?

 

Na pewno nikt nie sprzedał samochodu z nowym akumulatorem ??? , proponuję naładować ewentualnie szykować się na zakup nowego. Najlepiej jednak jeżeli masz możliwość podmień od kogoś akumulator żeby sprawdzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No to mnie pocieszyliscie - jak tak zaczął słabo kręcić przed tym felernym rozruchem to odrazu wiedziałem że akumulator padł ale ta sytuacja z kontrolkami, wskazówkami i przebiegiem mnie zaniepokoiła. Dzisiaj na noc podłącze do ładowania no ale widać że akumulator trzeba będzie kupić. Zaraz ide odpalic autko i mam nadzieje że już nic nie będzie się świeciło....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Proponuję sprawdzić jescze prąd ładowania akumulatora po uruchomienie samochodu.

Podłącz woltomierz do aku. uruchom silnik. Podczas uruchomienia napięcie powinno spaść do 9,5 V . przy prędkości obrotowej silnika 4000 odr/min napięcie powinno wynosić 14,2 – 15,2 V i oznacz to ze alternator i regulator pracują prawidłowo. Ocena stanu aku. 12,6 V lub > aku. stan bobry , 12,4 V – stan normalny, 12,3 V lub < aku . stan zły.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Proponuję sprawdzić jescze prąd ładowania akumulatora po uruchomienie samochodu.

Podłącz woltomierz do aku. uruchom silnik. Podczas uruchomienia napięcie powinno spaść do 9,5 V . przy prędkości obrotowej silnika 4000 odr/min napięcie powinno wynosić 14,2 – 15,2 V i oznacz to ze alternator i regulator pracują prawidłowo. Ocena stanu aku. 12,6 V lub > aku. stan bobry , 12,4 V – stan normalny, 12,3 V lub < aku . stan zły.

 

Przed chwilą wróciłem od autka i sytuacja wygląda tak. Odpalił ok i kontrolki wszystkie zgasły - pracował z 5-10 minut i w tym czasie nic sie nie zapaliło a ja porobiłem pomiary.

 

Akumulator w stanie spoczynku pokazuje 12,86V - czyli niby ok wg tego co napisałeś.

Jak silnik pracuje na biegu jałowym to ładowanie jest 13,80 ale jak dodaje gazu na 4000tys obrotów to dalej pokazuje tą sama wartość - tzn wzrosła o jakies 0.02 więc to jest w zasadzie nic.

 

Obejrzałem akumulator i tak - auto jest w kraju 3,5 roku a akumulator jest z VARTA SILVER z polskimi naklejkami więc nie może mieć wiecej niż te 3,5 roku (z tego co wiem to zywotnosc akumulatorów jest chyba jakoś własnie od 3 do 5 lat). Na akumulatorze jest napisane że ładowanie ma być od 13,9V do 14,5V więc u mnie jakos się to roche nie łapie bo bez względu na obroty pokazywał mi 13,80...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

he he he ten aku może miać nawet i z 7 lat przecież każdy kto sprowadza auta CO lepsze bierze do siebie i moze masz aku z innego autka ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Może to regulator, ale nie jestem pewny. Jeżeli podczas jazdy pulsuje średnio szybko natężenie oświetlenia na desce lub zmienia się nasilenie świecenia świateł też szybko tylko bez obciążenia silnika to może być regulator. Swoją asterkę odbieram po naprawie we środę zrobię pomiary napięć to podam ci je.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Swoją asterkę odbieram po naprawie we środę zrobię pomiary napięć to podam ci je.

 

Dzięki wielkie. Póki co podpiąłem prostownik i troche go podładuje. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz - dlaczego ładowanie nie zwieksza się ze wzrostem obrotów tylko cały czas było to 13,8 - jak włącze radio i światła to jeszcze dodatkowo spadnie i w efekcie akumulator będzie niedoładowywany...Z tego co dziś gadałem z kumplem który handlował w sklepie akumulatorami to zazwyczaj włsnie jest podane żeby było nie mniej jak 13,9-14V więc u mnie po włączeniu świateł i radia będzie dupa. Posprawdzam jeszcze raz miernikiem jak silnik będzie ciepły.

A czy zakup nowego regulatora napięcia to duzy koszt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności