Skocz do zawartości

Kontrolka CHECK ENGINE podczas hamowania (P0400)


Gość Grizzly

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Grizzly

Witam wszystkich niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem ASTRY G 2.0 DTL i od pierwszych wspólnie spędzonych chwil miałem problemy ...... był to powtarzający się chyba u wszystkich błąd P0400 i brak mocy ..... studiowałem forum przez dobrych kilka tygodni i dzięki wam prawie udało mi się rozwiązać problem ;). Wcześniej błąd pojawiał się podczas hamowania i przy równej jeździe poniżej 2000 obrotów ..... po wymianie :

- przewód od pompy VACUM do serwa

- EGR

- sprawdzona szczelność przewodów podciśnienia

- czyszczenie kolektora

- podmiana czujników podciśnienia

Oczywiście na końcu wymieniałem pompę VACUM ...... poprawa bardzo widoczna i odczuwalna ..... auto jest żywsze i kontrolka ogólnie się nie zapala :) tylko po dłuższym postoju ( auto stoi min kilka godzin ) podczas jazdy zapala się przy pierwszym hamowaniu po przygazowaniu gaśnie i później już się nie zapala ....... i prośba do Was co może być jeszcze przyczyna takiego zachowania .... barowałem się z tym już kilka tygodni i chciałbym już sprawę doprowadzić do końca :). Dodam jeszcze ze w porównaniu z podobnymi ASTRAmi którymi miałem przyjemność jeździć ostatnio to hamulce mam dość słabe (pedał robi się dość szybko twardy ). Mam takie podejrzenie ze może serwo gdzieś mi przepuszcza ?? Ale nie za bardzo się na tym wszystkim znam wiec to jest tylko mój domysł :lol:. Z góry dziękuje za pomoc .....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Czy check zapala się zaraz po rozruchu? Jak tak to świece.

Sprawdź szczelność zaworu zwrotnego na przewodzie do serwa. Może też przepuszczać przewód (choć już go wymieniałeś) lub samo serwo.

Zawór zwrotny, przewód i serwo do sprawdzenia na szczelność.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stałem się szczęśliwym posiadaczem ASTRY

od pierwszych wspólnie spędzonych chwil miałem problemy

no to jak to pogodzic ;)

tylko po dłuższym postoju ( auto stoi min kilka godzin ) podczas jazdy zapala się przy pierwszym hamowaniu po przygazowaniu gaśnie

zczytywales bledy raz jeszcze? wciaz 0400?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Grizzly

Błędy z czytywałem cały czas jest P0400 ..... Kontrolka nie zapala się od razu ...... odpalę auto wszystko jest OK zaczynam sobie jechać i przy pierwszym czasem drugim hamowaniu wywala błąd ..... przeciągnę go trochę powyżej 2000 obrotów i gaśnie i później już mam spokój aż do momentu kiedy odstawie na dłużej auto ... jak znowu postoi kilka godzin to później sytuacja się powtarza .......przewód sprawdzałem zaworek zwrotny działa ...... przewód jest szczelny ...... co do serwa to nie za bardzo wiem jak sprawdzić czy samo serwo jest ok ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłeś waku pompę, a jakie ona daje podciśnienie bo to bardzo ważne. Pamiętaj że w chwili hamowania silnik schodzi on na wolne obroty wówczas otwiera się zawór egr-u oczywiście serwo wspomaga hamowanie, jak wiadomo wszystko to działa na podciśnieniu. Spadek podciśnienia w układzie powoduje zapalenie się checka (zazwyczaj jest to błąd egr-u). Przyczyn może być wiele, słaba / nie wydajna waku pompa, nieszczelne zawór egr, siłownik klap, nie sprawne elektrozawory. Musisz dokładnie przejrzeć cały układ podciśnieniowy, sprawdzić wartości podciśnienia na pompie i układzie, przeczyścić egr elektrozawory oraz sprawdzić i przeczyścić przewody trójniki i złączki. Odnośnie serwa to wciśnij kilka razy pedał hamulca na wyłączonym silniku a następnie odpal auto trzymając wciśnięty pedał hamulca, po odpaleniu powinien się trochę "wcisnąć". Można też wyciągnąć przewód z serwa idący od waku pompy nawet po 1h w chwili wyciągania tego przewodu powinieneś usłyszeć zassanie powietrza do serwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Grizzly

Odnośnie układu podciśnienia to opisane przez Ciebie czynności wykonałem ...... pompa była sprawdzana (0,9 Bara) ....... przewody, czujniki czyszczone i sprawdzane, zawór EGR wymieniony .... siłownik klap tez sprawdzałem jak czyściłem kolektor ...... jeżeli chodzi o serwo to czynność przez Ciebie opisaną wykonałem

Odnośnie serwa to wciśnij kilka razy pedał hamulca na wyłączonym silniku a następnie odpal auto trzymając wciśnięty pedał hamulca, po odpaleniu powinien się trochę "wcisnąć"

i pedał hamulca zachowuje się tak jak opisałeś ...... sprawdzę jeszcze co się dzieje po wyciągnięciu przewodu od pompy VACUM ....... dodam jeszcze ze przed wymiana pompy po odłączeniu przewodu idącego do serwa i zaślepieniu go problem się nie pojawił i znalazłem rożne teorie jedna mówiła o niesprawnej pompie druga o nieszczelnym serwie ;) postanowiłem wymienić pompę VACUM ..... i zastanawiam się czy może mam takiego pecha ze oprócz pompy walnięte jest również serwo ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności