Skocz do zawartości

Błąd-2279, DPF


Gość norbik0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :brawo: posiadam Astrę z silnikiem 1,9 150km 2008r. od pewnego czasu pojawia mi się błąd 2279 (nieszczelność w układzie dolotowym) auto źle wchodzi na obroty, nie mocy do 2tyś obrotów później głowę urywa .Po wykasowaniu błędu chodzi tak samo i po jakimś czasie błąd znowu się pojawia .Moim zdaniem doprowadziło to do zapchania DPF ( i to na trasie) teraz go już nie ma- sterownik przeprogramowany ale auto dalej nie idzie. Mam pytanie czy ktoś mógłby mi jakoś podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny?

 

Poprawiłem tytuł/zbyszek670

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Moim zdaniem doprowadziło to do zapchania DPF ( i to na trasie) teraz go już nie ma- sterownik przeprogramowany ale auto dalej nie idzie.

Widzę że wywaliłeś DPF-a problem pozostał.

Witam posiadam Astrę z silnikiem 1,9 150km 2008r. od pewnego czasu pojawia mi się błąd 2279 (nieszczelność w układzie dolotowym) auto źle wchodzi na obroty, nie mocy do 2tyś obrotów później głowę urywa .Po wykasowaniu błędu chodzi tak samo i po jakimś czasie błąd znowu się pojawia .Moim zdaniem doprowadziło to do zapchania DPF

Tak-ten błąd doprowadza do zapchania filtra DPF.Miałem u siebie to samo a przyczyna banalna-układ EGR.

Spróbuj wyczyścić EGR aczkolwiek u mnie nie pomogło-przyczyna walnięty po stronie elektrycznej, wymiana skończyła wszelkie problemy.

Samo kasowanie błędu niczego nie da,problem będzie powracał.Pzdr.

 

[ Dodano: Nie Lip 18, 2010 08:59 ]

http://forum.opel24.com/czyszczenie-egr-w-silnikach-z19dth-i-z19dtj-16v-vt37104.htm

 

Tu masz link do czyszczenia EGR.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za szybką odpowiedz - własnie wyczyściłem EGR (nie był tak mocno zabrudzony jak w podanym linku auto ma przebieg 66Km) ale auto dalej nie idzie jak trzeba po przejechaniu 10km błąd znowu się pojawił moje pytanie jak sprawdzić czy na pewno jest to EGR nie kupując nowego .Widać też na komputerze spalanie na wolnych obrotach kiedyś było w granicach 0,8-0,9l/h a teraz jest 1,3-1,4 l/h

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

własnie wyczyściłem EGR (nie był tak mocno zabrudzony jak w podanym linku auto ma przebieg 66Km) ale auto dalej nie idzie jak trzeba po przejechaniu 10km błąd znowu się pojawił moje pytanie jak sprawdzić czy na pewno jest to EGR nie kupując nowego

No EGR to trochę kosztuje żeby ot tak sobie kupić.Jedno pytanie czy przy tej usterce to nie kopci ci za bardzo bo mój przy przyspieszaniu to kopcił niemiłosiernie.Pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

tak kopci przy przyśpieszaniu

auto źle wchodzi na obroty, nie mocy do 2tyś obrotów później głowę urywa

Po wykasowaniu błędu chodzi tak samo i po jakimś czasie błąd znowu się pojawia

Te objawy miałem przy walniętym EGR.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Miałem podobny problem w swojej Astrze III 1,9 CDTI 150KM. Auto przy dynamiczniejszym przyspieszaniu (oborty powyżej 3-3,5 tys) traciło na kilka sekund moc i włączały się kontrolki "samochodzik z kluczem" + "silniczek". Kod błędu ECN 227956. Zawór EGR był OK. Po 2 dniach szukania przyczyn, okazało się, że walnięty był przepływomierz. Po wymianie auto śmiga jak ta lala, hihi:) Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam,

mam ten sam problem, kilka dni temu pojawił mi się błąd 04005A i przed odpaleniem kontrolka samochodziku z kluczem nie gasła, dopiero ze 3 sekundy po odpaleniu. dziś odpalam auto a ono jakoś dziwnie trzęsię i tak jakby przerywało, próbuje ruszyć i nie chce, ledwie wyjechałem spod domu. po kilku minutach jak samochód się rozgrzał nawet zaczą jechać ale przy ok. 3 tys. obrotów zapalił się check, ogólnie auto pow. 2 tys jechało chyba normalnie. dochałem do celu i sprawdziłem błędy. ecn 227956. czy do wymiany jest egr czy może jak przedmówca pisze przepływomierz?? proszę o jakąś podpowiedz.

Minęło 5 godzin od rana i samochód odpalił raczej normalnie, zrobiłem rundke i chodzi normalnie, żeby nie to że check się pali i nadal te dwa błędy :confused: . chciałem wyjąć egr i go przeczyścić niestety śruby są tak mocno dokręcone że boje się coś urwać, chyba będzie trzeba pozbyć się kilku zł na nowy egr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Witek1952

Witam serdecznie. Musisz podłączyć Techa by sprawdzić masę sadzy w DPF. Różnica cisnień też wiele powie. Prędzej bym podejrzewał luz na klapach w kolektorze dolotowym. Miałem podobną historię w Vectrze. Tam nawet spadała listwa od nich. Przyjrzyj się czy tam jest OK. To jest zaraz przy swiecach żarowych. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności