Skocz do zawartości

Opel Sintra 2,2 16V wentylator chłodnicy


Gość grzes1121

Rekomendowane odpowiedzi

Gość grzes1121

Witam

Mam problem z wentylatorem chłodnicy, przeszukałem forum i nic podobnego nie znalazłem. A mianowicie wentylator nie załącza sie po osiągnieciu odpowiedniej temeratury, czujniki sprawne, wentylator na krótko działa, przekaźniki sprawne jednak sie nie włącza.

 

W tej chwili wentylator jest załączany na krótko od czujnika klimatyzacji.

 

Przy zwiraniu kabli we wtyczce czujnika wentyatora (tego od 2 prędkości) słychac tylko pstrykanie przekaźnika, a wentylator i tak się nie załącza.

 

Proszę o pomoc bo juz głupieje z tego powodu.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam.

Coś chyba słabo szukałeś. W komorze silnika są trzy przekaźniki które sterują wentylatorami.

Jak wyjmiesz wtyk z czujnika temperatury i go zewrzesz to wentylatory dziłają na maxa.

Prawdopodobnie któryś z przekaźników jwst uszkodzony lub coś niekontaktuje.

Rysunek poglądowy tu: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/98b7c1e44e2619fb.html

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam podobny problem. Wentylatory nie działają. Wymienione dwa włączniki wentylatorów, przekażniki sprawne. Przed wymianą czujnika położenia wału korbowego wszystko grało. Podejrzewam, że były pracownik serwisu opla, ten co wszystko wie, rozłączył jakiś kabelek lub po prostu go przerwał. Gdy podłączę jeden ze styków przekażnika w gnieżdzie do masy, wentylatory zaczynają działać. Baki, przekażników sterujących pracą wentylatorów znalazłem pięć. Proszę o schemat elektrczny, jeśli ktoś takowy posiada.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Trochę przesadziłeś z tymi pięcioma . Są napewno trzy.

Masz poniżej schemat z opisem.

1: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f1665c74277ab6cb.html

2: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb0da34fac7694e4.html

3: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ef5893a0ee81d9f0.html

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baki, dziękuję serdecznie za fotki. Mam tylko jeden problem, otóż zdjęcia są mało czytelne. Czy mógłbyś wrzucić lepszej jakości zdjęcia. Proszę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Trochę przesadziłeś z tymi pięcioma

Pozdr.

Chyba nie:

 

2,2 i 3,0 do 98r załączają czujniki w chłodnicy:

1. S29 - dwupinowy, załącza pierwszy bieg chłodzenia (oba wentylatory są wtedy spięte szeregowo)

2 S128 - trzypinowy, z tym, że dwa piny są normalnie zwarte. Niezwarty normalnie pin załącza drugi bieg wentylatorów (równolegle). Zwarte piny załączają klimę, jeśli temp. przekroczy 120* klima się rozłącza.

Po włączeniu guzika z gwiazdką (klima) wentylatory zawsze piwinny zacząć pracę na pierwszym biegu).

W autach '99 niema czujników w chłodnicy a załączeniem przekaźników steruje bezpośrednio ECU.

Schematy dzięki uprzejmości kolegi z forum ???

pozdr

ILKU

 

// fotografie usunięte ze względu na naruszanie praw autorskich - holcu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nieprawda .W roczniku 99 (czyli moim) wentylatory są włączane z czujnika ,ale niejest on montowany w chłodnicy tylko w okolicy termostatu obok czujnika temperatury podającego wskazania na zegary.

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nieprawda .W roczniku 99 (czyli moim) wentylatory są włączane z czujnika ,ale niejest on montowany w chłodnicy tylko w okolicy termostatu obok czujnika temperatury podającego wskazania na zegary.

Pozdr.

Kolego, zanim coś napiszesz sprawdź swoją wiedzę. Czujnik o którym wspomniałeś to czujnik temperatury cieczy układy wtryskowego MOTRONIC.

Po 1. Ciekawe jakim cudem miałby cokolwiek załączać, skoro to termistor?

Po 2. Jeśli jest tak jak napisałeś to po co ten czujnik we wcześniejszych rocznikach?

Poczytaj sobie schematy i opisy układów wtryskowych to może coś zrozumiesz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc sprawdzam i widzę na Twoim schemacie:

P5 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej.

P30 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej.

To tylko potwierdza, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Tam nie pisze TERMOWŁĄCZNIK WENTYLATORA!

Dla wyjaśnienia:

P5 to czujnik na zegar w kokpicie.

P30 czujnik układu wtryskowego co widać na poniższym schemacie:

Dołączona grafika

ECU na podstawie wskazań czujnika temperatury (termistora) decyduje kiedy włączyć przekaźniki wentylatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności