Skocz do zawartości

kierownica - poskrzypywanie


Rekomendowane odpowiedzi

Gość marek_s1

Witam,

 

przy nieznacznych ruchach kiery, jakieś 2-3 cm lewo-prawo,

słychać skrzypienie jakby sprężyn. Dźwięk cichy, denerwujący.

 

Rozebrałem osłonę kolumny kier, i prawie jestem pewien, że skrzypi

w okolicach mocowania kiery do kolumny - pod poduszką powietrzną.

 

Poczytałem trochę na forum, ale głównie pisze się o stukaniu od wspomagania,

na co lekiem ma być smarowanie supersmarem wałka silniczka.

 

Czy jest coś we wskazanych okolicach co tak trzeszczy/skrzypi jak stara sprężyna?

 

 

Druga sprawa to głuche odgłosy łupnięć z zawieszenia.

Wymieniłem łączniki stab., trochę ucichło ale jak przejeżdżam przez nierówności

to i tak hałasuje.

 

Jeden mechanior sprawdził zawiechę - ręcznie poszarpał koła i mówi że jest OK.

Na szarpaki podjadę dopiero za tydzień, zobaczymy co wyjdzie.

 

 

[edit]

 

Na szarpakach byłem.

Zero jakichkolwiek luzów, amorki skuteczność >65%.

Diagnosta mówił, że to od pogody i wyjątkowej suszy.

 

 

 

 

 

Zaczyna mnie denerwować ten sprzęt.

 

[Edit]

Tymbardziej, że znów wcina olej i zapala się ta głupia kontrolka stanu

oleju, chociaż na bagnecie jest 2 kreski. Olej wymieniałem 1500 km temu.

Zauważyłem, że dosyć długo po zapaleniu gaśnie kontrolka od ciśnienia oleju

(jakieś 3 sek.) wcześniej tak nie było - gasła prawie od razu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Rozebrałem osłonę kolumny kier, i prawie jestem pewien, że skrzypi

w okolicach mocowania kiery do kolumny - pod poduszką powietrzną.

taśma lub styki do klaksonu - nie kojarzę jak jest w tym modelu ale to 1 chyba tam masz

 

Wymieniłem łączniki stab., trochę ucichło ale jak przejeżdżam przez nierówności

to i tak hałasuje.

stabilizator jest jeszcze zwykle mocowany na tulejach do belki czy sanek

 

Tymbardziej, że znów wcina olej i zapala się ta głupia kontrolka stanu

oleju, chociaż na bagnecie jest 2 kreski.

przy niektórych motorach komunikat stanu oleju będzie się wyświetlał już przy połowie wskazań na bagnecie

no chyba że chodzi o kontrolkę ciśnienia oleju

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem łączniki stab., trochę ucichło ale jak przejeżdżam przez nierówności

to i tak hałasuje.

stabilizator jest jeszcze zwykle mocowany na tulejach do belki czy sanek

Diagnosta tez to sugerował, ale wymiana tych gumek to jakiś kosmos.

Dostać się tam to masakra.

Ale jeszcze popatrzę.

 

Tymbardziej, że znów wcina olej i zapala się ta głupia kontrolka stanu

oleju, chociaż na bagnecie jest 2 kreski.

przy niektórych motorach komunikat stanu oleju będzie się wyświetlał już przy połowie wskazań na bagnecie

no chyba że chodzi o kontrolkę ciśnienia oleju

Chodzi o kontrolkę poziomu oleju.

Doszedłem do tego, że na zimnym musi być oleju na conajmniej 1/2 pół miarki,

wtedy na ciepłym poziom jest wystarczający aby kontrolka nie załapywała.

 

Ale i tak nie zmienia to faktu, że chleje olej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich, zwłaszcza iż to mój pierwszy post.

 

Też mam obecnie problem z dźwiękami w okolicach kierownicy.

Objawia się to zwłaszcza na nierównościach (kocie łby), tak jakby w pojemniku latała malutka śrubka czy coś podobnego. Zaznaczam, że już rozbierałem osłonę i znalazłem tam luzem latającą blaszkę, wygiętą w kształcie litery V (z jednym końcem dłuższym i zawiniętym). Z racji tego iż nigdzie nie znalazłem miejsca gdzie by można ją było włożyć z powrotem skręciłem plastiki i w drogę, ale dźwięk jest dalej.

Jeździłem z rozebraną osłoną i wydaje mi się że dochodzi z okolic "taśmy".

Co to może być? Dodam iż EPS chodzi dobrze, choć dziś zdarzyło się, iż przy zjeździe z obwodnicy na ślimaku przy dohamowaniu się wyłączył, ale po ponownym odpaleniu auta wszystko ok.

 

Ściągam właśnie katalog EPC, może znajdę skąd wypadła ta "zawleczka"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o smarowaniu EPS, ale jak wyjaśniłem powyżej to nie są dźwięki z jego wałka.

I smarowanie EPS nie wyjaśnia znalezionej "sprzączki".

Odgłosy są tylko na nierównościach, EPS/Kierownica nie daje żadnych innych oznak typu drgania itd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, zwłaszcza iż to mój pierwszy post.

 

Też mam obecnie problem z dźwiękami w okolicach kierownicy.

 

Ściągam właśnie katalog EPC, może znajdę skąd wypadła ta "zawleczka"

 

No to jest nas dwóch. U mnie coraz bardziej grzechocze.

Biorę się za przesmarowanie EPS, ale problem jest w doborze smaru.

Jedni podają, że na zamianę może być grafitowy, inni że silikonowy.

Można ten specjalny smar kupić, ale cena ... 96 zł. za 5gram.

 

 

A ta zawleczka ... górna część kolumny kierownicy, ta pod kołem kier., opięta jest dwoma połówkami plastiku, łączącymi się z dolną osłoną kolumny kierownicy. Tam sa takie zawleczki, które wszystko razem trzymają.

 

 

I jeszcze info z TIS, ale to o odgłosach przy kręceniu kółkiem, a my mamy grzechotanie ...

 

 

 

Problem: Układ kierowniczy EPS - Odgłosy lekkiego stukania

Modele: Silniki: Opcja:

Meriva 2003... All

Zażalenie: Odgłosy przy ruchach kierownicy.

Przyczyna: Za mała ilość smaru na sprzęgle między modułem sterowania / EPS silnika a kolumną kierownicy.

Produkcja: Od stycznia 2005 zwiększona została ilość smaru na sprzęgle między modułem sterowania / ESP silnika a kolumną kierownicy.

 

Środki zaradcze:

W przypadku reklamacji należy przesmarować uzębienie sprzęgła między

silnikiem elektrycznym a kolumną kierownicy specjalnym smarem EPS

(smar przylegający).

 

 

 

 

Ciekawe czy smarem przylegającym może być tzw. smar oporowy/hamujący

albo smar do młotowiertarek np. Bosch

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie głębsza sprawa, auto unieruchomione.

W czasie jazdy zapaliły się kontrolki akumulatora i poślizgu (auto w poślizgu na tle trójkąta).

Silnik chodził normalnie, zjechałem na pobocze, zgasiłem i autko już nie odpala.

Kody błedu z komputera (mam własny interfejs):

 

p1615* -- ECM (engine control unit) Identification failed Immobilizer B-006

[Nieudana identyfikacja ECM (Moduł sterujšcy silnika) Blokada Rozruchu C-05]

p1616* -- CIM (Steering Column module) wrong environment indicator Immobilizer B-006

 

U2107 -- CAN bus no communication with CIM (Steering Column module) C-003

U2107 -- CAN bus no communication with IPC (instrument) C-003

 

U2108 -- CAN bus no communication with ABS / TC C-003

[CAN-BUS - brak komunikacji z ABS/TC]

 

W poniedziałek auto leci do serwisu (Znajomy ASO nissan jak na razie).

Zobaczymy co wyjdzie, jak na razie będę jeszcze szukał info w necie, bo obecnie jestem poza domem.

 

EDIT: Dowiedziałem się że u jednego kolegi z forum elektrody co miał te błędy powodem było zerwanie przewodów od CANa.

Gdzie dokładnie w Merivce jest CAN i ECM??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesmarowałem EPS i jak na razie jak ręką odjał.

Na razie testowo zrobiłem 5 km wszelakimi dziurami czyli rundke wokół osiedla.

I stuków/chrobotania nie słychać.

Za to słychać jak plastiki trzeszczą, co oczywiście jest w tym przypadku przyjemnym dźwiękiem.

 

Po rozkręceniu (niezłą gimnastyka), na wale praktycznie nie było żadnego smarowania.

Do smarowania użyłem smaru do młotowiertarki - wytrzymuje udar i kucie, to z tym też da sobie radę

 

Niestety oryginalny smar przypomina konsystencją syrop cukrowy.

Bardzo gęsty i bardzo lepki.

Nigdy się z czymś takim nie spotkałem.

 

Na początku wydawało mi się, że dźwięk pochodzi z innego miejsca, ale po prostu on się roznosił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności