Skocz do zawartości

Brak mocy + Błąd pompy wtryskowej.


Gość Martin0576

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Martin0576

Witam.

 

Jestem nowy na forum i jeśli temat się powtórzy to przepraszam. :)

 

Jakieś trzy miesiące temu regenerowałem pompę wtryskową. Przez kilkanaście tygodni było wszystko ok.

 

Podczas jazdy zauważyłem że kontrolka check engine się zapaliła. Miałem wtedy około 3000 obrotów i auto straciło moc. Zatrzymałem się i odpaliłem ponownie auto. Kontrolka zgasła. Gdy jechałem można było odczuć że auto jest słabsze. Gdy chciałem przekroczyć 120km/h check engine zapalił się ponownie.

Pojechałem na komputer i wykryło mi następujące błędy. :)

 

P1660

- Nieprawidłowe działanie zaworu elektromagnetycznego odcięcia paliw

- Za mocne wejście obwodu zaworu elektromagnetycznego odcięcia paliwa

 

- Solenoid odcięcia paliwa zawsze aktywny

- Nieprawidłowe działanie solenoidu

- otwarty obwód solenoidu odcięcia paliwa

 

Dodatkowo z tym błędem pojawiają się dwa kolejne.

 

P1125 - wadliwe działanie układu krytycznego.

 

P1651 - CAN błąd - pompa wtryskowa.

 

Pompa była regenerowana w kwietniu bieżącego roku. Pompa na gwarancji.

 

Po kasacji błędów i teście pojawia się najpierw P1660 a następnie P1125 i P1651

Turbina się nie załącza. Czy jest to przyczyna że występuje błąd pompy P1660?

 

Astra strasznie kopci z wydechu gdy silnik się rozgrzeje.

 

:D Możecie poradzić co robić? Czy trzeba pompę wyjmować i wysyłać do poprawki?

 

Proszę o wyjaśnienie tych błędów Laikowi :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Martin0576

Robione były obie te rzeczy.

 

Pytałem co było uszkodzone to odpowiedziano mi że pompa miała uszkodzenie mechaniczne i elektroniczne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Martin0576

Tego się spodziewałem. Ciekawe ile im to zajmie??

 

Czy ten błąd, P1660 - nieprawidłowe działanie zaworu elektromagnetycznego pompy wtryskowej to coś poważnego? Ile może potrwać naprawa gwarancyjna i czy przez to komputer nie uruchamia turbiny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Martin0576

Już wiem ile potrwa:)

Właśnie dzwonił do mnie właściciel warsztatu gdzie pompa będzie zdemontowana.

 

Jutro oddaję auto. Wymontują pompę i leci kurierem do Warszawy. Tam robił jakiś "znawca pomp". Dzień na naprawę i powrót w czwartek i montaż.

 

Chodzi mi jednak o informację czy to że turbina się nie załącza to właśnie przez zawór elektromagnetyczny pompy? Wynika z tego że musi być cały czas w pozycji otwartej i dostaje za dużo paliwa? Stąd to kopcenie z tyłu?

 

Za bardzo się nie znam na tych sprawach i przynajmniej będę coś już wiedział.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina sie nie wlacza bo silnik chodzi w trybie awaryjnym

inaczej

turbina chodzi ale nie w pelnym zakresie

i jest to scisle zwiazane z usterka pompy

chyba ze masz pecha i do tego poszla turbina

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Martin0576

Rozumiem.

 

Turbina jest sprawna bo była sprawdzona.

 

W trybie awaryjnym, w momencie wyrzucenia check engine, auto już konkretnie traci moc. Ledwo pod wzniesienie wjedzie.

 

Do momentu 3000 obr. jest lepiej ale to nie to co było wcześniej. Przed przejściem w tryb awaryjny jako tako jedzie ale ten czarny dym z tyłu?? Tragedia. Przy przyśpieszaniu najbardziej dymi. Czy turbina wyłącza się tylko w trybie awaryjnym czy możliwe jest że w ogóle nie pracuje od momentu zapłonu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności