Skocz do zawartości

zwarcie rozrusznika


Gość Allkarin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mój problem jest następujący. Moja efka ('94) w przeciągu ostatniego miesiąca rozładowała mi akumulator dwukrotnie. Zrobiłem pomiary ładowania alternatora - OK.

Pomiar prądów na wył. silniku (50mA) - przyjmuję że OK.

Przy pomiarze prądów (załączyłem i wyłączyłem silnik) doszło do zwarcia na rozruszniku (spaliłem sobie bezpiecznik na multimetrze :D) przełączyłem na zakres 20A i przekroczyło zakres pomiarowy. Podczas próby założenia klemy na masę aku doszło do małego "spawania".

Uruchomiłem silnik ponownie i wyłączyłem. Zwarcie zniknęło. Podejrzewam jakiś problem z rozrusznikiem tylko co to może być?

Dziś podczas próby wymontowania rozrusznika - nieudanej (z ziemi jest bardzo kiepski dostęp)- po ponownym założeniu przewodów na rozrusznik +,- i sterowanie bendiksa doszło do tego że przy próbie odpalenia rozrusznik tylko "cyka" i nie kręci.

Prosze o porady. :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam.

Zwykłym multimetrem nie mierzy się poboru prądu rozrusznika :D

Jak już to miernikiem cęgowym :D

 

Jak nie można wyjąć rozrusznika z "ziemi" to pozostaje kanał lub podnośnik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do rozrusznika idą dwa plusy, minus bierze sobie z silnika.

Tam, gdzie przykrecałeś gruby czerwony przewód masz obok drugą nakretkę na klucz 13, spróbuj czymś zrobić zwarcie pomiedzy nią i tym czerwonym na włączonym zapłonie i na luzie oczywiście.

Jak zagada, to masz do wymiany automat, lub bendix(może się zatarł)

Co do pradu, to coś jest nie tak.

ja u siebie mierzyłem multimetrem na zakresie 10A i nic nie spaliłem.

W momencie podłączenia klemy pobór skakał do 6A i następnie wracał do 150mA, pewnie centralny tyle bierze na "dzień dobry".

Jak podejrzewasz rozrusznik, to odkręć ten gruby kabel czerwony i zmierz jeszcze raz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ojciec ma eFkę i ten sam problem.

Ostatnio pojechałem do sklepu na stacji, zostawiłem samochód z przekręconym kluczykiem, wracam a tu aku rozładowany, i to tak ze ledwo pół obrfotu zrobi.

Kilka dni temu też nią jechałem, zostawiłem na światłach, fakt mój błąd, ale nie było mnie maks. 5 minut a aku rozładowany i to tak ze po przekręceniu kluczyka nawet kontrolki się nie zaświecały... Jeśli nie zapomnę się i nie zostawie jakiegos odiornika energii włączonego to pojeżdze troche bez doładowywania akumulatora. Dodam ze to Centra która nie ma jeszcze dwóch lat.

Jutro zamierzam bliżej się temu przyjrzeć

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zwykłym multimetrem nie mierzy się poboru prądu rozrusznika :D

Jak już to miernikiem cęgowym :beer:

 

Jak nie można wyjąć rozrusznika z "ziemi" to pozostaje kanał lub podnośnik.

Tak wiem, tylko że takowego nie posiadam.

Odnośnie drugiej rady to dzięki gdybym miał to bym tak zrobił.

Bądź co bądź.

Dzisiaj zawalczyłem i dało rady wyjąć rozruch z ziemi :beer:

Rozebrałem go. Przeczyściłem. Poprzemierzałem. Wydaje się być wszystko w najlepszym porządku. Zamontowałem. Kręci! :beer:

Nie mierzyłem poborów. Do tego podejdę w poniedziałek. Tylko zastanawia mnie jedno jeżeli to nie rozrusznik doi akuś to co?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pradu, to coś jest nie tak.

ja u siebie mierzyłem multimetrem na zakresie 10A i nic nie spaliłem.

W momencie podłączenia klemy pobór skakał do 6A i następnie wracał do 150mA, pewnie centralny tyle bierze na "dzień dobry".

Taki pobór prądu to będzie do załączenia bendiksa a nie główny prąd który pobiera rozrusznik. :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zastanawia mnie jedno jeżeli to nie rozrusznik doi akuś to co?

A jaki jest wiek akumulatora? Może zajedź do warsztatu elektromechanicznego sprawdzić jego stan.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do aku to mierzyłem go nim zaczęły się problemy. Jest to 3 letnia centra. Po przemierzeniu testerem do baterii (tam gdzie go kupiłem) wyszła sprawność ok 75%. Fachman stwierdził że jest GIT :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być zwarcie chwilowe które ujawnia się od czasu do czasu. Podłącz może jeszcze raz miernik, tak jak mierzyłeś pobór prądu na wyłączonym silniku. Następnie poruszaj wszelkimi wtyczkami i kablami może coś się ujawni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności