Skocz do zawartości

Zawór zwrotny pompy wtryskowej - wymiana


Gość maruder11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich http://forum.opel24.com/public/style_emoticons/default/excl.gif

Czy ma ktoś jakieś porady/informacje dotyczące wymiany zaworu zwrotnego w pompie wtryskowej?

Moja Asia nie odpala po dłuższym postoju - powymieniane są przelewy, filtr uszczelniony i z czasem problem ustąpił lecz ostatnio znów się zaczęło od nowa. Najpierw troszkę dłużej trzeba było kręcić, a po przejechaniu całej Polski (od pomorza po góry) już po paru godzinach trzeba go kręcić dość długo :shock:

Więc chcę wymienić przed pompą sam zawór - koszt 80zł tylko gdzie on jest i jak go wymienić?

Czy trzeba wyjmować pompę?

Samochód to Astra '99 2.0 DTL 220tys.

http://allegro.pl/zawor-zwrotny-pompy-wtryskowej-opel-oryg-bosch-i1198321905.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana banalna, jak patrzysz na auto od przodu to za chłodnica jest pompa a na pompie 2 metalowe przewody ktore ida od pomy jeden do filtra paliwa a drugi powrot do baku to patrzac na pompe wykrec to prawa srube z przewodu bo to ten zawor( tzn na tym przewodzie co idzie do baku spowrotem) oczywiscie daj nowe podkladki miedziane, daj znac jak poszlo, roboty na 10 min.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, jakoś pod koniec tygodnia go wymienię.

Nie mam pojęcia, mam asterke 2.0 DI tą 82KM.

A czym się różnią te silniki?:>

Myślicie, że może to być wina tego zaworu? Bo wydaje mi się że gdyby był sprawny to by się auto tak nie zapowietrzało( o ile to jest właśnie objaw zapowietrzania się układu?

Po odpaleniu z rury wylatuje biały dym, a autko najpierw jakby nie łapało później na 2 garach i za chwilę pali OK....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrusss1970

Miałem podobny problem i założyłem zawór zwrotny na powrocie ale to niewiele pomogło i potem okazało się że to wina świec (dwie nie grzały). Jak piszesz po odpaleniu jakby chodził na dwóch garach a potem dobrze i puszcza biały dym, to więc może wskazywać na świece, ale to tylko moja sugestia. Może ktoś się zna lepiej i coś doradzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zawór wymieniony - problem jak na razie ustąpił :piwo:

Natomiast ten zawór to ta śruba z lewej, a nie z prawej (a przynajmniej ja ten zawór wymieniłem i pomogło - zakupiony w inter carsie za 69zł :piwo:

Auto jak na razie tylko raz źle odpaliło, ale wydaje mi się że to w związku z zapowietrzeniem się układu przy wymianie zaworu bo nie odpowietrzałem go - liczę że sam to zrobi :piwo:

Zadowolony jestem niezmiernie, a już się bałem że to coś z pompą :piwo:

Aha wcześniej wymieniłem przelewy - po podaniu ciśnienia strzykawka i lekkim ich poruszeniu sikały ropą skąd tylko mogły :piwo:

Dzięki wielkie wszystkim za pomoc :piwo:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich! Chciałbym prosić o malą pomoc bo być moze w moim przypadku jest ten sam problem. A mianowicie moja Astra 2.0DTH normalnie pali od "strzała" ale gdy zostawi się ja otwartą(tzn nie zamknie jej sie z pilota na 2razy) to po kilku, kilkunastu m,inutach żeby zapaliła trzeba nawet krecić 2-3 razy po czym puszcza biały dym. Wygląda na to że niedostaje przez ten czas paliwa. Co moze byc tego przyczyna??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a może masz jakiś elektrozawór który odcina paliwo tylko po zamknięciu auta z pilota?

 

Ja natomiast mam dalej problem. :beer:

Do tej pory zapowietrzał się nawet jak stał na płaskim terenie. Teraz zapowietrza się tylko gdy ma przód do dołu - czy to nie dziwne? Jeśli auto stoi na płaskim podłożu albo przodem pod górkę wszystko jest OK-paradoks jakiś :beer: Macie jakieś podejrzenia? :beer::drunk:

 

Poprawiłem "regulamin 3,1"/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...
Gość poldek1144

podlącze sie jezeli mozna mam podobny problem z tym ze ja mam stara astre F z 95 z silnikiem 1,7 dtl i tez chcialbym dowiedziec sie gdzie takowy zawor znajduje sie w mojej pompie chyba jest to pompa boscha pozakladalem zaworki zwrotne na powrocie i zasilaniu i nic powymienialem przewody filtr paliwa i nic nadal po dluzszym (np:przez noc) odpala po kilku grzaniach i kilku kreceniach rozrusznikiem a jak juz odpali to potem nie ma juz zadnego problemu z odpalaniem wiec wniosek ze schodzi paliwo!!! A jeszcze jedno pytanie zalozylem pompke typu gruszka miedzy filtrem a pompa wtrysk i bylo jeszcze gorzej auto po napompowaniu odpalalo na pare sekund i gaslo moze ta pompa powinna byc przed filtrem? prosze o pomoc Dzieki z gory!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności