Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Tarcze i klocki do Merivy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 7314 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 13 grudzień 2016 - 20:15

co sądzicie o tarczach 10 mm ( w porównaniu do 25 mm wydają się "kiepskie") ... o ile dłużej pojeżdżę na 25mm
 

 

? Rozwiń swoją myśl.



  • 0

Użytkownik jest zalogowany Google Adsense

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 20699 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 grudzień 2016 - 20:24

ze jak ??
chcesz dac tarcze pojedyncza w miejsce wentylowanej ??
pomysl chwile
  • 0

#13 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 9103 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 13 grudzień 2016 - 20:52

Kolega pewnie jeszcze dębowe klocki założy.

 

A na poważnie - chyba kpisz, trochę roboty i przeróbek będziesz miał, a koszty chyba przewyższą wartość najdroższego kompletu.

O bezpieczeństwie nie wspomnę.



  • 0

#14 OFFLINE   Kazimierz87

Kazimierz87
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.6 100KM
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 grudzień 2016 - 22:33

spokojnie ... pierwszy raz w życiu czeka mnie zmiana tarcz i klocków (a raczej tylko zakup bo sam nie wymienię) i nie znam się na tym...

przeglądałem stronkę z częściami i wybierając swoją merive pokazały się w ofercie tarcze 10mm i 25 mm , dlatego pytam bo się nie znam.

 

Tarcze 10mm

Tarcze 25mm

 

W zakładce "montowane w autach" na obu stronach jest Meriva z silnikiem Z 16XE

 

Zastanawiam się nad ATE lub TRW tylko nie wiem na jakie parametry zwracać uwagę ( wiem że na ilość śrub (4) ).

Czy muszę rozbierać koło żeby się dowiedzieć co założyć czy jest jakiś standard który pasuje do mojej merivy.

Ktoś doradzi jakie parametry mam brać pod uwagę czy pozostaje mi się zdać na pomoc "fachowca" w sklepie (chciałbym sam świadomie wybrać zestaw przód i tył do 1000zł).

 

Z góry dziękuję za pomoc.


  • 0

#15 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 20699 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 grudzień 2016 - 22:40

nie znasz sie
wiec zdaj sie na mechanika
nawet nie wiesz co masz na aucie
a wystarczy zdjac kolo
roznica miedzy pojedyncza a wentylowana jest widoczna
  • 0

#16 OFFLINE   Kazimierz87

Kazimierz87
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.6 100KM
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 grudzień 2016 - 22:53

nie znasz sie
wiec zdaj sie na mechanika
nawet nie wiesz co masz na aucie
a wystarczy zdjac kolo
roznica miedzy pojedyncza a wentylowana jest widoczna

Tarcze mam pojedynczą (rozpoznałbym wentylowaną)

Bardziej mi chodzi o parametry typu :

  • Średnica [mm]:  280
  • Grubość tarczy hamulcowej [mm]:  25
  • Minimalna grubość [mm]:  22
  • Ilość otworów:  4
  • Ilość otworów 2:  6
  • Średnica otworu [mm]:  100
  • Wysokość [mm]:  42
  • Średnica otworu centrującego [mm]:  60
  • Średnica wewnętrzna [mm]:  139
  • otwór o śr[mm]:  14,5

  • 0

#17 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 20699 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 grudzień 2016 - 23:06

skoro masz pojedyncza to taka kupujesz dla swojego modelu
masz watpliwosci zlec to mechanikowi
mialem takich jak Ty nie raz w warsztacie
lecieli oddac czesci
a ja kupowalem takie jakie powinny byc czesto taniej niz oni kupili

tarcze sobie zmierz jak zdejmiesz kolo kolego
pojedyncza ma 10 mm
wentylowana 25 mm
proste
  • 0

#18 OFFLINE   Kazimierz87

Kazimierz87
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.6 100KM
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 grudzień 2016 - 23:33

skoro masz pojedyncza to taka kupujesz dla swojego modelu
masz watpliwosci zlec to mechanikowi
mialem takich jak Ty nie raz w warsztacie
lecieli oddac czesci
a ja kupowalem takie jakie powinny byc czesto taniej niz oni kupili

tarcze sobie zmierz jak zdejmiesz kolo kolego
pojedyncza ma 10 mm
wentylowana 25 mm
proste

Dzięki za wyjaśnienia , jestem teraz trochę mądrzejszy , ale zadam jeszcze jedno głupie pytanie... jak mam pojedynczą to tylko taka będzie pasowała czy bez większych ingerencji można montować wentylowaną ( nie chcę nic na siłę zmieniać) .

 

Mechanik do którego jeżdżę to w zasadzie większy zakład ( jest tam z 6 mechaników na zmianie) i ostatnio przy wymianie opon na zimowe zerknął na klocki i powiedział że będą do wymiany ale jak zapytałem o cenę to powiedział że nie mają na stanie i zależy jakie sobie kupię( oczywiście odpowiednie)

O tarcze już się nie zapytałem ale stwierdziłem że do wymiany ( mają garba na obrzeżu, wydaje mi się że dość sporego ) i nie chce się bawić w przetaczanie...

 

Nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie : czy jak już będę wymieniał tarcze i klocki , warto wymienić przy tej okazji płyn hamulcowy ( ma już lekko ponad 2 lata) , czy powiedzmy że ściągnięte koła i hamulce nie robią różnicy przy wymianie płynu i można to zrobić w innym terminie?


  • 0

#19 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 20699 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 14 grudzień 2016 - 00:09

zmiana z pojedynczej na wentylowana
wymaga zakupu calego kompletu lacznie z zaciskami


plyn mozna wymienic pozniej

zainteresuj sie stanem prowadnic i gum na cylinderkach zaciskow
bo to raczej nie bylo robione
wtedy plyn tez wymienic

zaden warsztat nie ma na stanie czesci do kazdego auta
zamawiaja wczesniej albo po demontazu
  • 0

#20 OFFLINE   irek711

irek711
  • Forumowicz
  • 237 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1,7 DTI
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 lipiec 2017 - 17:48

Witam. Ostatnio w mojej mery sypie się tył . Po amortyzatorach przyszedł czas na hamulce . Jakiego producenta tarcz i klocków wybrać ? Wiem że wujek google wszystko powie ale coś co było dobre teraz już nie koniecznie . Wiem też że na forum są koledzy zawodowo się zajmujący mechaniką i mogą coś doradzić.
  • 0





Podobne tematy: Collapse