Skocz do zawartości

kadett 1.7D problem z odpaleniem


Gość Krzysiek_86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam Kadetta od jakiegoś już dłuższego czasu. Jednak teraz od około 2miesiecy mam problemy z odpaleniem go na zimno(myślałem, że to problem z akumulatorem jednak ten jest sprawny). Gdy jest zagrzany zapala bez problemu. Natomiast na zimnym po nocy ciężko zapala. Kręcenie rozrusznika trwa nieraz kilkanaście dobrych sekund. Po zapaleniu nagle gaśnie i znów procedurę kręcenia rozrusznikiem (długo) trzeba powtórzyć. Wtedy już najczęściej pali. Świece żarowe są sprawne i filtr paliwa z powietrza wymieniony. Auto przejechało 240tys km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpowietrzony jest dziś sprawdzałem ile czasu świece żarowe się grzeją i wychodzi, że około 25-30s tyle czasu jest na nich napięcie. W książce obsługi wyczytałem, że to powinno trwać około 7sekund. Może to wina sterownika świec żarowych. Gdzie można coś takiego dostać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi kiedys padl przekaznik do swiec i wcale niegrzało swiec, napewno dostaniesz cos takiego w auto shopie z czesciami, a jesli nie zamowia ci na nastepny dzien.

 

Moj przekaznik wg mechanika kosztowal 80zł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś sprawdzałem ile czasu świece żarowe się grzeją i wychodzi, że około 25-30s tyle czasu jest na nich napięcie. W książce obsługi wyczytałem, że to powinno trwać około 7sekund

Napięcie na świecach będzie akurat tyle ile piszesz a to co w książce pisze to tyle czasu świeci się kontrolka świec. Po nagrzaniu się świec powinne być wyraźnie słyszalne pyknięcie przekaźnika. Dopiero wtedy świece są w pełni zagrzane. Twoje objawy wskazują na to że uszkodzone są świece żarowe albo paliwo cofa się do zbiornika. Moja rada to wykręcać każdą świece z osobna i sprawdzać na krótko. Miałem identyczny problem tyle że w 1.6d a to prawie to samo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika i każdą z osobna wykręcał i sprawdzał na krótko działają oraz mają odpowiednią rezystancje na omomierzu. Przekaźnik też słychać jak zakończy proces grzania. Problem jest w tym, że auto kręci ochoczo po nagrzaniu pełnym świec. Może na zimnym nie pali na strzała ale nie trwa to w nieskończoność. Na ciepłym pali praktycznie na dotyk.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może paliwo się cofa. Z pompy od czasu do czasu coś tam pokapie. Nie wiem właśnie co z tym zrobić. Chciałem pojeździć jeszcze tak przez zimę, ale przy takim męczeniu akumulatora to będę go ładował co 2-4 tygodnie. Mechanik polecił mi na zimę dolać benzyny do ropy lub zainstalować eter na start do kolektora ssącego. Silnik nie wydaje się być zużyty nie dymi przy normalnej jeździe. Auto mam już jakieś 15lat w rodzinie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności