Skocz do zawartości

problem z zapalaniem - odcięcie zapłonu


Gość kluivert83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Kupiłem Opla 3 kombi 4 miesiące temu. Jest to Diesel 1,7 cdti

 

Mój problem:

Prawdopodobnie rozładował się akumulator poprzez niezgaszaenie świateł. Po podładowaniu go i rozpoczęciu jazdy samoistnie chwilami właczał się system ABS i wyłaczało się wspomaganie kierownicy. Po ok 5 km włączyła się kontrolka z akumulatorem i lamka kontrolna układu elektronicznego silnika (sonda lambda?). Dojechałem do domu na linie. Wyłaczałem i właczałem go normalnie

 

Następnego dnia próba włączania nie pomogła. Przekręca 1 raz i słychać tykanie, prawdopodobnie odcina zapłon. Sprawdziłem akumulator i był naładowany. Podłączyłem inny akumulator i niestety to samo

 

Jeśli bedą potrzebne jakieś informacje to dodam. Z góry dzięki za pomoc

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz najpierw akku, prawdopodobnie padniety. przy okazji sprawdz uklad ladowania...

brak wspomagania oraz wylaczajacy sie akku jest pierwszym symptomem braku ladowania

dla pewnosci wejdz w test mode w zakladke pokazujaca ladowanie i sprawdz co sie dzieje przy probie zapalania. i nie sugeruj sie tym ze spoczynkowo akku ma 12V bo pod obciazeniem moze sie to okazac mitem...

 

oczywiscie sprawdz bezpieczniki... ew. prad uplywu.moze masz gdzies zwarcie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz najpierw akku, prawdopodobnie padniety

kicaj - szacunek

 

To jednak był akumulator. Faktycznie w spoczynku pokazywał 12 V a przy zapalaniu okazało się że jest padnięty. Podłaczałem inny, ale na kablach i dopiero wymiana fizyczna i podłączenie do klemów dała rezultat. Pewnie to oczywiste ale nie wiedziałem.

 

Świeci mi się jeszcze kontrolka układu elektronicznego silnika (sonda lambda?). Co to może być?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeci mi się jeszcze kontrolka układu elektronicznego silnika (sonda lambda?). Co to może być?

zczytaj bledy... jak? poszukaj tematu :?:

bez tego ani rusz

Diesel 1,7 cdti

 

sonda lambda?

bede sie upieral ale wole nazywac to sensorem tlenu (nie jestem pewien czy to wogole masz) a nie sonda lambda. sonda lamda jest w benzynie...

kicaj - szacunek

milo mi ze sie udalo pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok

 

Mam błąd ECN 056003

 

0560 Nieprawidłowe napięcie zasilające w instalacji elektrycznej pojazdu

 

Czy jest to jakiś problem z napieciem czy problem z akumulatorem?

 

Dodam że ten który podładowałem znowu się rozładował podczas jazdy. Naładowałem go full i po ok 50 km padł z takimi samymi objawami jak wcześniej (wyłączenie się wspomagania i włączanie ABS)

 

Kicaj ratuj :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że ten który podładowałem znowu się rozładował podczas jazdy. Naładowałem go full i po ok 50 km padł z takimi samymi objawami jak wcześniej (wyłączenie się wspomagania i włączanie ABS)

rozumiem ze piszesz o tym starym akku, moze cele padly i juz nie ma takiej pojemnosc, albo ma jakies zwarcie wewnetrzne...

podjedz do jakiegos warsztatu/elektryka i sprawdz go dynamicznie

inna sprawa to jakie masz napiecie "ladowania" w aucie?

zreszta jak podjedziesz to pewnie zrobia diagnostyke nie tylko akku a calego ukladu...

 

jak ci swieci ta kontrolka? caly czas czy tylko do zapalenia silnika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, cały czas pisze o starym akku

Przed chwilą próbowałem go zapalić i nawet sie udało. Wyszły mi przy prawie rozładowanym jeszcze inne błędy, ale nie wiem czy ma to znaczenie.

 

034029 -> 0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu

21397F -> nie wiem

065074 -> 0650 Uszkodzenie lampki kontrolnej pracy silnika MI

038008 -> 0380 Usterka w układzie świec żarowych

060603 -> 0606 Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - uszkodzenie procesora

 

Czy można prosić o pomoc w interpretacji. Oczywiście zrobię tak jak radzisz i w najbliższym czasie podjadę do elektryka i zrobie badania. Co do kontrolki sensor tlenu to pali się przy zapaleniu i po ok minucie gaśnie.

 

PS. Na forum był gość który miał bardzo podobne błędy do moich ale jego konto jest usunięte a w odpowiedziach nie potrafię znaleźć pomocy. Oto link:

http://forum.opel24.com/astra-h-17cdti-2004r-kody-bledow-ecn-vt24538.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, cały czas pisze o starym akku

zanim cos wiecej bedziesz robil i denerwowal sie nowymi bledami - zrob cos z tym akku.

upewnij sie ze on jest zepsuty/sprawny...

jak dasz rade to zczytaj i skasuj bledy

dopiero bedziesz mogl sie martwic pozostalymi bledami, o ile beda wciaz aktywne.

ale na 90% (IMVHO) beda nieaktywne... tylko pytanie co padlo, akku, mostek, altek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności