Skocz do zawartości

Ciśnienie sprężania 20,20,25,30, pierścienie dobre, zawory..


Gość skwarko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wcześniej szukałem ale nic mi nie podeszło pod mój problem. Na ciepłym odpala od razu tj. kilka obrotów wałem. Na zimnym przy temperaturze -2,5 kręcić trzeba było ze 3 razy po kilkanaście sekund zanim zaczął łapać i zapalił. Czasami nie zapalił. Ako dobre i duże. Świece żarowe wyciągnięte i wszystkie ładnie czerwienieją. Czas grzania świec żarowych dobry. Świece prąd dostają. Końcówki wtrysków wymienione na nowe i wyregulowane ciśnienie. Sprawdziłem ciśnienie sprężania i mam jak w opisie. Na zimnym kolejno cylindry 1,2,3,4 mją odpowiednio 20.20.25.30 bar. Na ciepłym ciśnienie odpowiednio 30,31,30,31. Ściągnąłem głowicę. Przedmuchów nie było widać. Wyciągnąłem pierwszy tłok i co. Pierścienie dobre i po włożeniu w cylinder na głębokość ok 15 mm mają małą szczelinę. Nie miałem szczelinomierza ale tak ok 0,4. Jedyne co zauważyłem to to, że zamki były blisko siebie. Czy macie jakiś pomysł co może mi powodować takie różnice w ciśnieniu sprężania i problemy z odpalaniem? Z góry dzięki za sugestie.

Paweł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Ciśnienie mierzy się na rozgrzanym silniku. Dopuszczalny błąd to 1 bar między cylindrami - wiec masz ok.

Szukaj w układzie wtrysku paliwa - ciśnienie wtrysku, wtryskiwacze, pompa.

 

Tu masz link o pierścieniach - zamki powinny być przestawione względem siebie:

http://www.pierscienietlokowe.com.pl/opierscieniach.php

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coprawda silniki z wtryskiem posrednim chyba odwiecznie mialy lekki problem z odpalaniem ale spytam jeszcze jakie te koncówki wtryskowe zalozyles? Jeszcze mozna by sie przygladnąć pompie bo moze poprostu nie dawac juz tego cisnienie co powinna. Unas na forum vaga bylo chyba ze 2 czy 3 przypadki ze pompa juz lekko klekala i nawet na hamowni wyszlo ze cienko z moca a po progrsamie niewielki przyrost byl. Zmiana pompy i auto ożyło. Lecz jesli wtryski masz zalozone jakes małomarkowe to duze prawdopodobienstwo ze to ich wina. Mozna tez sprawdzic przestawiacz kata wtrysku ale to zakladam ze zrobiles jak i ustawienia kąta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc ustawianie wyprzedzenia na 0,55+/-0,05 przed GMP robiłem w tamtym roku jak miałem pierwsze problemy z odpalaniem ale nie pomogło. Trzeba mieć przyrządzik dobry do tego dorobiony żeby to poprawnie zmierzyć. Ten woskowy tłoczek od wyprzedzenia wtrysku pracuje. Na zimno i ciepło jest wysunięty mniej lub więcej. Ustawiałem wg książki ale tam napisali, że ustawiać przy temperaturze otoczenia. Tylko jaką przyjąć jako temperaturę otoczenia? Wszystkie znaki na rozrządzie prawidłowo ustawione.

wesol - moja pompa ma jedynie elektryczny zaworek odcinający paliwo. Reszta kochana mechanika :D

Wczoraj złożyłem silnik z nowymi pierścieniami GOETZa z poprawnie założonymi pierścieniami i zobaczymy jak teraz będzie się sprawa zapalania na zimno przedstawiać. Do tej pory problem był z zapaleniem jak silnik był nieużywany przez co najmniej 6-8 godzin i był wystudzony do temperatur niższych niż ok. 5-8°C. Dziś specjalnie rano o 7,00 wstałem jak był przymrozek (szron na szybach, samochód nie odpalany przez 12 godzin) i zapaliłem na pierwszym kręceniu. Pierwsze obroty i w ogóle się nie odzywał. Ale w 5-6 sekundzie zaczął łapać i ruszył.

 

Wczoraj zrobiłem nim tylko 10 km więc dam znać co będzie dalej.

 

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności