Skocz do zawartości

Corsa B problem z obrotami na rozgrzanym silniku


Gość tomek_Ino

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam opla corse B rocznik 95 silnik 1.2 (osiem zaworow) wtrysk jednopunktowy oczywiscie.

Od dluzszego czasu mam z autem dosc duzy problem, samochod z opoznieniem schodzi na wolne obroty ale tylko wtedy gdy silnik jest rozgrzany.

Opisze moze to tak... rano odpalam auto i wyjezdzam np do pracy, auto pracuje na ssaniu bo jest zimne, podczas jazdy silnik pracuje narmalnie, auto ma dobre przyspieszenie moge na kazdym biegu porzadnie sie rozpedzac i plynnie przelączac biegi na wyzsze, gdy przelaczam bieg to wiadomo... puszczam gaz (i to jest wazne!!! po puszczeniu gazu auto natychmiast schodzi do wolnych obrotow) wciskam sprzeglo, przelączam bieg na wyzszy i gnam dalej.

 

A teraz opis problemu ktory zaczyna sie wtedy gdy silnik jest juz nagrzany i nie pracuje na ssaniu. Jade tak samo jak opisalem powyzej ale auto nie ma juz takiego przyspieszenia, jest ono o wiele mniejsze, jest bardzo mułowaty a stojac na skrzyzowaniu samochod czasami rusza z opoznieniem a przy przełączaniu na wyzszy bieg podczas rozpedzania sie obroty po puszczeniu gazu spadaja do wolnych ze znacznym opoznieniem i w czasie jazdy auto podczas zmiany biegow na wyzsze troche wyje i po przelaczeniu biegu na wyzszy jest szarpniecie, im szybciej sie rozpedzam na dowolnym biegu tym wycie silnika w czasie zmiany biegu na wyższy jest wieksze a szarpniecie mocniejsze.

Musze jezdzic autem bardzo delikatnie i na kazdym biegu minimalnie sie rozpedzac, spalanie w miescie 12L/100km a w jezdzie mieszanej 10L/100km.

Byłem z autem u kilku mechanikow, wymienili mi czujnik temperatury, silnik krokowy, termostat stwierdzili ze jest dobry, nastepnie cały wtrysk i problem nie ustąpil, pieniadze wyrzucone w błoto. Diagnostyka komputerowa nic nie wykazala, podlaczyli komputer gdy auto nie bylo za bardzo nagrzane pomimo ze powiedzialem im ze na rozgrzanym podczas jazdy to sie dzieje.

Nie wiem co mam z tym zrobic, szukam kogos kto mial taki sam przypadek lub dokladnie wie co jest nie tak, szukam kogos kto moze udzielic pomocy.

Prosze o pomoc. Tomek z Inowrocławia - gadu gadu 301872 email [email protected] lub odpowiedz na forum. :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lub odpowiedz na forum.

Odpowiedzi udziela się wyłłącznie na forum, każdy ma prawo z niej skorzystać.

 

spalanie w miescie 12L/100km a w jezdzie mieszanej 10L/100km.

Sonde lambda sprawdzałeś?

Przecież ten silnik powinien palić max 8 litrów w mieście i to w zimie.

Moja tak paliła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik chodzi rowniutko i cicho, nie rzuca nim absolutnie, nie gasnie zarowno gdy jest zimny jak i cieply, swiece sa ok, przewody wymienialem w ubieglym roku poniewaz jeden mial przebicie i iskra po nim skakala :beer: Jest jeszcze jeden szczegol o ktorym wspomne tylko nie wiem czy bede go umial dokladnie opisac... mam dosc ciasny wjazd do garazu i wyglada to tak ze podjezdzam do garazu na maksymalnie skreconych kolach nastepnie lekko skrecajac kola tym razem w przeciwna strone cofam i znow podjezdzam prostujac kola i znow cofam (prostujac auto do wjazdu) i silnik pracuje na wysokich obrotach pomimo ze zdjalem noge z gazu, czekam kilka sekund (3 lub 4) i po tej chwili obroty gwaltownie spadaja do wolnych. Gdy stoje w korku i co chwila trzeba na jedynce podjechac kawalek do przodu dzieje sie po chwili to samo... wrzucam jedynke, podjezdzam metr, dwa lub trzy zdejmuje noge z gazu wrzucam z jedynki na luz a obroty z opoznieniem opadaja. Gdy przygazuje np wtedy na jalowym biegu (na luzie) to wysokie obroty do ktorych przygazowalem po zdjeciu nogi z gazu opadaja dosc dlugo i czesto z opoznieniem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolego może spróbuj przyjżeć się przepustnicy? Ściągnąć dolot (przy okazji przeczyścić) i zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku przyglądnąć się pracy przepustnicy. Pisałeś że na zimnym silniku nie ma objawów. Jak zachowuje się pedał przyspieszenia? Dobrze odbija na zimnym i na ciepłym?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Bardzo dziekuje za odpowiedz. Wiec po kolei...watpie zeby to byla przepustnica, dziala prawidlowo, nie przycina a poza tym wymienilem caly wtrysk i nic to nie dalo, nie ma poprawy. Pedal gazu odbija normalnie, rowniez nie zacina sie. Nie mam pojecia co jest grane. Wymienilem do tej pory cały wtrysk, czujnik temperatury, silnik krokowy (niemiecki Herzog), swiece (NGK), przewody swiec, sonda lambda (oryginalna GM), filtr powietrza. Wydalem kilkaset zlotych a raczej wyrzucilem w bloto i problem wystepuje nadal. ;) /kic

 

 

Aha... jeszcze jedno... nie za bardzo orientuje sie o jaki dolot Ci chodzi? Moglbys mi dokladniej wyjasnic? Sprobuje to sprawdzic.

 

scaliłem wypowiedź/DAROMV6

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kubala_1986

Nie wiem czy to nie będzie powoli psujący sie czujnik położenia przepustnicy, może kończy się już powoli jego żywot bo jak puszczasz gaz to na podłączonym kompie powinno płynnie pokazywać wartość tzn. % otwarcia przepustnicy. Czy to już też brałeś pod uwagę:/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha... jeszcze jedno... nie za bardzo orientuje sie o jaki dolot Ci chodzi? Moglbys mi dokladniej wyjasnic? Sprobuje to sprawdzic.

Dołączona grafika

 

Na zdjęciu silnik c12nz 44KM i zaznaczone strzałkami śruby mocujące plastikową "pokrywę" przepustnicy, która to pokrywa jest de facto elementem układu dolotowego, to miałem na myśli. Odkręć i rzuć okiem z góry na przepustnicę. Na rozgrzanym i zimnym silniku popatrz jak pracuje, może coś wychwycisz. Jak brudno, to wyczyścić nie zaszkodzi.

Jeżeli masz silnik x12sz to różnica w układzie dolotowym tylko taka, że ta pokrywa jest znacznie większa ale jest również dwiema śrubami mocowana.

 

Jeżeli byłoby coś z czujnikiem położenia przepustnicy, to w wyniku zmiany wartości jego rezystancji zmieniłoby się napięcie i komputer powinien wywalić błąd 21 lub 22. Jednak nie można tego wykluczyć, warto sprawdzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Czy użytkownik znalazł odpowiedź na swoje pytanie?? Udało się zdiagnozować problem? Mam teraz bardzo podobne objawy do opisywanych przez Tomka_Ino. Będę wdzięczny za informacje o tym, jak się sprawa zakończyła. Może ktoś ma jakieś dodatkowe uwagi?

 

W moim przypadku, wyrzucało błąd 34 (błędna liczba kroków). Zauważam zmianę pracy na zimnym i rozgrzanym silniku. Przepustnica przeczyszczona preparatem (nie zdejmowana) a nowy silniczek krokowy nie pomógł. Samochód długo schodzi z wysokich obrotów, dodatkowo podwyższone obroty na biegu jałowym. Gdy objawy nie występują na zimnym silniku to wyraźnie odczuwam wyższą moc silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności