Skocz do zawartości

2.0 DTI 16v bardzo ciężko wydostaje się z niskich obrotów


Gość yeeppa

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Nawet nie chcę myśleć, że to auto może być miną. Szukałem auta prawie 8 miesięcy, w tym czasie obejrzałem setki golfów, passatów, fordów mondeo i focusów - doszedłem do wniosku że trzeba poszukać auta mniej popularnego (99% golfów i passatów to po prostu auta odwinięte z drzew, ale wiadomo znaczek na masce to i szpan we wsi, się sprzeda). Wcześniej opla zafiry w ogóle nie brałem pod uwagę. Zatem zacząłem rozglądać się za zafirami, kilka się trafiło, dwie były ewidentnie próbą oszustwa (z czego jedna stała na placu największego dilera opla w Bielsku przy ulicy Warszawskiej), jeden handlarz z okolic Cieszyna widząc jak dokładnie oglądam jego cuda (rzemiosła i rękodzieła) nie kryjąc emocji wyprosił mnie ze swego przybytku. Zafirę kupiłem w końcu od starszego pana notabene również mieszkającego w Bielsku, po uprzednim DOKŁADNYM sprawdzeniu jej w dużym warsztacie gdzie pracuje kolega.

ech życie pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RELAX, rozumiem, że nic tak nie stresuje jak problemy z samochodem zaraz po zakupie ale w końcu jak się uda naprawić to samochodzik naprawdę cieszy.

 

A więc po kolei:

 

cięgno przy turbinie pracuje

Znaczy się, jak ręcznie ruszasz to idzie góra dół ? (na zgaszonym silniku)

I zakładam, że nie da się tego zrobić na zapalonym silniku.

 

1) Jeżeli się da ruszyć - do dupy elektrozawór ( braku podciśnienia w układzie nie uwzględniam bo piszesz że sprawdzałeś, więc znaczy się jest)

 

2) Jeżeli po włączeniu silnika dźwignia idzie w dół i nie da się jej podnieść to elektrozawór jest ok.

 

Czy działa elektrozawór i turbo można sprawdzić na postoju w następujący sposób:

Wkręć samochód na 3200 obrotów (trochę ponad 3000) i tak trzymaj przez chwilę nic nie ruszając.

Po jakiś 1-2 sekundach samoczynnie zaczną się zwiększać obroty, a to będzie oznaczać, że turbo działa.

 

Jak to nic nie da to szukaj dalej.

 

Sprawdź czy do wszystkich elektrozaworów dobrze wchodzą wężyki od pompy VAC.

zawsze muszą wchodzić do rurki z opisem VAC. (bywały przypadki na forum pomylenia wejścia z wyjściem )

 

Zwróć uwagę również na to czy odpowiednie elektrozawory podłączone są do odpowiednich wyjść. (i czy na przykład nie są pomylone(zamienione) wtyczki - dotyczy elektrozaworów przy akumulatorze)

 

Nie jestem pewien czy w twoim modelu przy elektrozaworze turbo jest drugi (inny z wyglądu) zawór - jeżeli tak to też tam jest ryzyko pomylenia wtyczek lub rurek podciśnienia.

 

 

Jak to co napisałem powyżej nie pomoże to.... będziemy walczyć dalej i coś wymyślać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość opelzafira

Witam.

Moim zdaniem może też być czujnik podciśnienia na kolektorze ssącym,nie zaszkodzi go przemyć olejem napędowym i przedmuchać sprężarką,no i dolot do filtra powietrza cały czy jest drożny,u mnie kiedyś liści zaciągneło aż do filtra powietrza,i to na serio.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik podciśnienia na kolektorze ssącym

Nie chodzi ci przypadkiem o czujnik ciśnienia doładowania.

yeeppa, popatrz dokładnie na zawór EGR czy dokładnie zamyka otwór, jeśli nie domyka to może przyduszać ci silnik. Jak możesz to podłącz pod kompa i zobacz jaka jest dawka paliwa, nie chcę być złym "prorokiem" ale zrób diagnozę pompy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyki od podciśnień sprawdzone są ok, egr chyba domyka dokładnie bo przykręcając go, czuję ze opiera się na grzybku i śruby dopiero dociskają ów zawór do bloku silnika, sprawdzę ten czujnik doładowania, ale najpierw muszę go namierzyć - poszperam na forum. Rezultaty i wynik z kompa podam jak tylko będę go miał. hadzii123 co masz na myśli mówiąc o zrobieniu diagnozy pompy?. Mam jeszcze pytanie o EGR, ostatnio odłączyłem przewód od niego i cały czas ssało czy tak ma być? Czy egr na niskich obrotach ma być cały czas otwarty?

 

opelzafira a toś mnie zaskoczył z tym dolotem filtra, ostatnio filtern wymieniałem i nie zwróciłem uwagi, sprawdzę to.

 

Deki idąc za twoją radą sprawdziłem działanie turbiny i faktycznie nagle obroty skoczyły i to dość mocno, jednak nastąpiło to ok. 2800 obrotów a nie jak mówiłeś 3200.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co masz na myśli mówiąc o zrobieniu diagnozy pompy

Trochę dziwne pytanie, odpowiedź co to jest diagnostyka znajdziesz tu http://pl.wikipedia.org/wiki/Diagnostyka_%28technika%29

Raczej sam pompy nie sprawdzisz. Musisz podjechać do speca od pomp wtedy będziesz wiedział czy pompa jest w pełni sprawna. Jeśli chodzi o zawór EGR to na wolnych obrotach jest otwarty. Odnośnie klap wirowych, są dwa kanały dolotowe do jednego cylindra a blaszka jest tylko na jednym kanale dolotowym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry że się wcinam ale mam taki sam problem. Jak przegazuję na pierwszym biegu to idzie jak głupia ale tak 2 km i znowu brak mocy. Trzeba by co kawałek przegazówkę robić. Auto było u mechanika i wyszło najgorsze... pompa :?::beer::?: Teraz się zastanawiam czy kupić regenerowaną za 1200 :?: i oddać im starą, czy używkę z miesiącem gwarancji za 800 i sprzedać starą komuś kto je regeneruje (takie popsute na allegro są po 400-600 a same sterowniki po 300) i ta używka wyszła by mnie jakieś 400zł. Jak sądzicie warto? :?:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość opelzafira

Sorry że się wcinam ale mam taki sam problem. Jak przegazuję na pierwszym biegu to idzie jak głupia ale tak 2 km i znowu brak mocy. Trzeba by co kawałek przegazówkę robić. Auto było u mechanika i wyszło najgorsze... pompa :?::beer::?: Teraz się zastanawiam czy kupić regenerowaną za 1200 :?: i oddać im starą, czy używkę z miesiącem gwarancji za 800 i sprzedać starą komuś kto je regeneruje (takie popsute na allegro są po 400-600 a same sterowniki po 300) i ta używka wyszła by mnie jakieś 400zł. Jak sądzicie warto? :?:

Ja bym mimo wszystko przed wymianą pompy wyczyścił EGR,przepływkę,czujnik prędkości obrotowej wału korbowego-u mnie był na nim centymetrowy nagar.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności