Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -
1.2 55kW 16V Z12XE

temperatura silnika corsa c



  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
48 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   grzeg21

grzeg21
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 20 listopad 2010 - 22:26

Witam. Mam pytanie odnośnie temperatury silnika w mojej corsie c 1.2 . Podczas normalnej jazdy temperatura silnika (według wskazań zegara w kabinie) wacha się w przedziale 80 st C – 92st C. Generalnie gdy na zewnątrz jest zimno (około 8st C) to temperatura nie przekracza 85 st C, ale gdy robi się cieplej to skacze aż do 92 -93 st C i tak się utrzymuje przez chwilę i znów spada , czasem nawet do 80 st C. 1. Czy takie skoki temperatur są normalne? Pytam dlatego, że w żadnym z poprzednich samochodów które miałem nie zauważałem takich skoków i spadków temperatury. W drugim aucie marki Rover miałem niedawno podobny problem, ale po wymianie termostatu wskaźnik temperatury po zagrzaniu się silnika utrzymuje się w jednej pozycji niezależnie od temperatur panujących na zewnątrz i od tego czy np. stoję w korku czy nie. 2. Czy powinienem wymienić termostat?? 3. Jeżeli tak to czy w mojej corsie wymienia się sam wkład termostatu czy całą obudowę z termostatem?? 4. Co ile powinno się wymieniać płyn chłodniczy? I na jaki??
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   Dawid

Dawid
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:Z12XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 21 listopad 2010 - 13:59

Cześć kolego.

2. Czy powinienem wymienić termostat??

Wydaje mi się, że powinieneś. Gwałtowne skoki temperatur w dość dużym zakresie mogą być przyczyną "zawieszającego się" termostatu. Niedogrzany silnik nie osiągający 90 stopni to prawdopodobnie efekt niedomykającego się (lub za wcześnie otwierającego się) termostatu. Zrób sobie prosty test: uruchom zimny silnik i niech sobie pracuje. Po jakimś czasie sprawdź dłonią temperaturę gumowego węża wychodzącego z pokrywy termostatu do chłodnicy. Sprawdź wskazanie temperatury na tablicy przyrządów. Jeżeli przewód gumowy jest nagrzany a wskaźnik nie pokazuje wzrostu temperatury, to znaczy, że się termostat za wcześnie otwiera.

3. Jeżeli tak to czy w mojej corsie wymienia się sam wkład termostatu czy całą obudowę z termostatem??

W z12xe wymienia się sam wkład. Można też wymienić uszczelkę pod pokrywą termostatu.

4. Co ile powinno się wymieniać płyn chłodniczy? I na jaki??

Producent zaleca chyba co 4 lata (albo 6, nie mam pewności) a nie mogę znaleźć książeczki serwisowej. Temat o wyborze płynu już był.
http://forum.opel24....nicy-vt8974.htm
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   grzeg21

grzeg21
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 21 listopad 2010 - 14:31

A jaka powinna być właściwa temperatura na wskaźniku??
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   nec

nec
  • Forumowicz
  • 205 postów
  • LokalizacjaWielkOPolska
  • Model:Nie Opel

Napisano 21 listopad 2010 - 14:35

około 90 stopni , dokładnie to chyba wynosi 92 stopnie
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   grzeg21

grzeg21
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 12 grudzień 2010 - 00:37

Witam ponownie. Problem rozwiązany: Wymieniłem termostat. Prawidłowa temperatura otwarcia termostatu to 92st C , ale prawidłowe wskazanie na zegarze w kabinie to 88 st C :beer: Kolejna kwestia to: oryginalny termostat jest sprzedawany razem z korpusem, nie ma opcji samego wkładu (oryginalnego) , uszczelkę korpusu termostatu kupuje się osobno (i trzeba ją wymienić, bo stara uszczelka po zdjęciu nie nadaje się do niczego). Kolejna być może przydatna informacja to: pojemność całego układu chłodniczego w mojej wersji to 6,7 l. Ale po opróżnieniu układu chłodniczego przez korek spustowy w chłodnicy wystarczy nam ok. 4,5 – 5 l płynu do uzupełnienia. Koszt oryginalnych części: termostat – 103,23zł uszczelka – 6,81 zł płyn chłodniczy GM (koncentrat -38 st C) 3 litry – 61,93 zł woda destylowana – 10 zł Pozdrawiam, temat uważam za zamknięty
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   wader111

wader111
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 28 grudzień 2010 - 21:13

Zimno w oplu corsie C silnik 1.0 (2002) a mianowicie temperatura 85*88* a dmucha zimno no tylko słabiutko da się coś odczuć jakieś grzanie(namiastka jakiegoś grzania) jak w starym maluchu.Po przejechaniu 15 km a nawet 20km nie ma żadnej zmiany. Czy to może być termostat??? BARDZO PROSZĘ O POMOC
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   wader111

wader111
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 07 styczeń 2011 - 18:56

Dzisiaj wymieniłem termostat i wypłukałem nagrzewnice dwa razy była zasyfiona Temperatura po 3km 4KM 90* i nie spada dmucha bardzo ciepłe powietrze jest super. A było tak temperatura 88*i spadała do 85* i dmuchało ledwo ledwo ciepło nie zależnie po ilu kilometrach 4km czy 20km JEST SUPER!!! :D
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   grzemach

grzemach
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 07 styczeń 2011 - 19:30

jak się dostałeś do nagrzewnicy? W którym jest ona miejscu?
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   bikol

bikol
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • LokalizacjaKillarney
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.2 16V 75KM
  • Nadwozie:5-drzwiowe
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 11 grudzień 2012 - 05:01

Temat stary ale może się przyda. Poradnik jak się dostać do nagrzewnicy i ja wymienić.

http://www.corsa-c.c...nt-(30-Minutes)
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   MiElCzAr

MiElCzAr
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.0 benzyna
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 styczeń 2016 - 23:34

Witam wszystkich : SMILE :

 

Mam do Was pytanie, nie chciałem zakładać nowego tematu, aby nie zaśmiecać, ale chyba dobrze trafiłem, a jeśli nie to mnie poprawcie ;)

Pytanie:

Posiadam Opla Corsę C 1.0 2001 r., powiedzcie mi, jaka powinna być temperatura na desce rozdzielczej? W zimę, teraz, jadąc w dwie trasy po 100km, temperatura miała 81/82 stopnie, ale pokrętło ciepła ogrzewał wnętrze Corsy bez problemu. Na max ciepła naprawdę było bardzo ciepło. Czy temperatura jednak nie powinna być w granicach 90 stopni? Dopiero teraz tak jakoś to zauważyłem, nie zwracałem na to uwagi i stąd zaniepokojenie... Dodam, że temperatura nie spada, ale i nie wzrasta ponad 81/82 stopniach. Co może być przyczyną i czy jest przyczyną?

 

Dziękuję z góry za pomoc!



Użytkownik MiElCzAr edytował ten post 08 styczeń 2016 - 00:08

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: 1.2 55kW 16V Z12XE