Skocz do zawartości

temperatura silnika corsa c


Gość grzemach

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie odnośnie temperatury silnika w mojej corsie c 1.2 . Podczas normalnej jazdy temperatura silnika (według wskazań zegara w kabinie) wacha się w przedziale 80 st C – 92st C. Generalnie gdy na zewnątrz jest zimno (około 8st C) to temperatura nie przekracza 85 st C, ale gdy robi się cieplej to skacze aż do 92 -93 st C i tak się utrzymuje przez chwilę i znów spada , czasem nawet do 80 st C.

 

1. Czy takie skoki temperatur są normalne?

 

Pytam dlatego, że w żadnym z poprzednich samochodów które miałem nie zauważałem takich skoków i spadków temperatury. W drugim aucie marki Rover miałem niedawno podobny problem, ale po wymianie termostatu wskaźnik temperatury po zagrzaniu się silnika utrzymuje się w jednej pozycji niezależnie od temperatur panujących na zewnątrz i od tego czy np. stoję w korku czy nie.

 

2. Czy powinienem wymienić termostat??

3. Jeżeli tak to czy w mojej corsie wymienia się sam wkład termostatu czy całą obudowę z termostatem??

 

4. Co ile powinno się wymieniać płyn chłodniczy? I na jaki??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Cześć kolego.

2. Czy powinienem wymienić termostat??

Wydaje mi się, że powinieneś. Gwałtowne skoki temperatur w dość dużym zakresie mogą być przyczyną "zawieszającego się" termostatu. Niedogrzany silnik nie osiągający 90 stopni to prawdopodobnie efekt niedomykającego się (lub za wcześnie otwierającego się) termostatu. Zrób sobie prosty test: uruchom zimny silnik i niech sobie pracuje. Po jakimś czasie sprawdź dłonią temperaturę gumowego węża wychodzącego z pokrywy termostatu do chłodnicy. Sprawdź wskazanie temperatury na tablicy przyrządów. Jeżeli przewód gumowy jest nagrzany a wskaźnik nie pokazuje wzrostu temperatury, to znaczy, że się termostat za wcześnie otwiera.

3. Jeżeli tak to czy w mojej corsie wymienia się sam wkład termostatu czy całą obudowę z termostatem??

W z12xe wymienia się sam wkład. Można też wymienić uszczelkę pod pokrywą termostatu.

4. Co ile powinno się wymieniać płyn chłodniczy? I na jaki??

Producent zaleca chyba co 4 lata (albo 6, nie mam pewności) a nie mogę znaleźć książeczki serwisowej. Temat o wyborze płynu już był.

http://forum.opel24.com/plyn-do-chlodnicy-vt8974.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie. Problem rozwiązany: Wymieniłem termostat.

 

 

Prawidłowa temperatura otwarcia termostatu to 92st C , ale prawidłowe wskazanie na zegarze w kabinie to 88 st C :beer:

 

Kolejna kwestia to: oryginalny termostat jest sprzedawany razem z korpusem, nie ma opcji samego wkładu (oryginalnego) , uszczelkę korpusu termostatu kupuje się osobno (i trzeba ją wymienić, bo stara uszczelka po zdjęciu nie nadaje się do niczego).

 

Kolejna być może przydatna informacja to: pojemność całego układu chłodniczego w mojej wersji to 6,7 l. Ale po opróżnieniu układu chłodniczego przez korek spustowy w chłodnicy wystarczy nam ok. 4,5 – 5 l płynu do uzupełnienia.

 

Koszt oryginalnych części:

 

termostat – 103,23zł

uszczelka – 6,81 zł

płyn chłodniczy GM (koncentrat -38 st C) 3 litry – 61,93 zł

woda destylowana – 10 zł

 

Pozdrawiam, temat uważam za zamknięty

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zimno w oplu corsie C silnik 1.0 (2002) a mianowicie temperatura 85*88* a

dmucha zimno no tylko słabiutko da się coś odczuć jakieś

grzanie(namiastka jakiegoś grzania) jak w starym maluchu.Po przejechaniu

15 km a nawet 20km nie ma żadnej zmiany.

Czy to może być termostat??? BARDZO PROSZĘ O POMOC

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj wymieniłem termostat i wypłukałem nagrzewnice dwa razy była zasyfiona

Temperatura po 3km 4KM 90* i nie spada dmucha bardzo ciepłe powietrze jest super.

A było tak temperatura 88*i spadała do 85* i dmuchało ledwo ledwo ciepło nie zależnie po ilu kilometrach 4km czy 20km

JEST SUPER!!! :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 3 lata później...

Witam wszystkich : SMILE :

 

Mam do Was pytanie, nie chciałem zakładać nowego tematu, aby nie zaśmiecać, ale chyba dobrze trafiłem, a jeśli nie to mnie poprawcie ;)

Pytanie:

Posiadam Opla Corsę C 1.0 2001 r., powiedzcie mi, jaka powinna być temperatura na desce rozdzielczej? W zimę, teraz, jadąc w dwie trasy po 100km, temperatura miała 81/82 stopnie, ale pokrętło ciepła ogrzewał wnętrze Corsy bez problemu. Na max ciepła naprawdę było bardzo ciepło. Czy temperatura jednak nie powinna być w granicach 90 stopni? Dopiero teraz tak jakoś to zauważyłem, nie zwracałem na to uwagi i stąd zaniepokojenie... Dodam, że temperatura nie spada, ale i nie wzrasta ponad 81/82 stopniach. Co może być przyczyną i czy jest przyczyną?

 

Dziękuję z góry za pomoc!

Edytowane przez MiElCzAr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności