Skocz do zawartości

temperatura silnika corsa c


Gość grzemach

Rekomendowane odpowiedzi

A dlaczego zaczynasz od dupy strony?Najpierw sprawdź węża od termostatu do chłodnicy.Po odpaleniu ma być zimny i to dłuższy czas.Jeżeli się szybko nagrzewa to jest do wymiany termostat.Ale jeżeli nie to podjedź do kogoś kto ma Op-coma aby sprawdzić czy ci wskaźnik przekłamuje.

Dzięki za uwagę. Dobrze wiedzieć, że takie coś może mieć miejsce ;) Nie chciałbym na koszty się rzucać, ale jak będzie mus to mus. Jeśli termostat to nie wiem czy jakiejś sprawdzonej firmy (jakiej?) czy no name?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

zadne no name kolego

zacznij moze korzystac z forumowej wyszukiwarki

jest na gorze po prawej

wpisz ''termostat''

zaznacz ''forum'

albo 'google''

i do czytania

 

zadajesz pytania na ktore odpowiedzi na forum juz sa

a na tym polega urok forum

ze sie szuka a nie wali bezmyslnie pytania

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być tak, że nie nagrzeje się tak jak latem, ale dopiero sprawdzę jak będzie lato/ciepłej. Teraz dochodzi mi do 80/82 stopni, nagrzewać się w środku nagrzewa i jak robię max ciepła to naprawdę daję ostro ciepło, więc termostat odpada tak jak napisałeś. To fakt, na logikę, ale myślałem, że może na desce źle pokazuje... Mnie się wydaje, że powinna być temp. 90 stopni, a u mnie tego nie ma. Nawet w zimę. Jadąc drogą ekspresową 60km nadal pokazywało 80/82 stopnie, z wentylatorów dawało ciepło i to spore, aż trzeba było przykręcić, ale specjalnie to zrobiłem, aby zobaczyć czy jest bardzo ciepłe powietrze we wnętrzu. Sorka za niewiedzę, ale liczę na Waszą wiedzę i stąd te początkowe pytania, nawet po przeczytaniu całego posta...

Kolega chyba nie rozumie co do niego piszą.

Nie ma - "mnie się wydaje" - tylko podpina do kompa i sprawdza.

A ogólnie to chyba szukasz sobie problemów gdzie ich nie ma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega chyba nie rozumie co do niego piszą.

Nie ma - "mnie się wydaje" - tylko podpina do kompa i sprawdza.

A ogólnie to chyba szukasz sobie problemów gdzie ich nie ma.

Spokojnie :) Winą był termostat. Był tam od początku auta nieruszany, aż do momentu zepsucia. Teraz mam termostat wymieniony razem z obudową firmy Gates. Tak, wiem, dowiedziałem się, że można sam wkład wstawić, ale Gates-a nie mogłem dostać z samym wkładem... Dzięki za pomoc i zainteresowanie tematem! Pozdrawiam ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkłady są chyba tylko Mera czy Metalplast nazwy dokładnie nie pamiętam i inne tego typu chinole.Taki wkład wytrzymał mi 4 tygodnie.Porządny termostat ma służyć parę lat.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkłady są chyba tylko Mera czy Metalplast nazwy dokładnie nie pamiętam i inne tego typu chinole.Taki wkład wytrzymał mi 4 tygodnie.Porządny termostat ma służyć parę lat.

Też prawda. Chociaż Mera to chyba PL firma (tak mi powiedziano w sklepie), ale wolałem dopłacić i kupić termostat firmy Gates, a to, że z obudową to już taki w komplecie, nie dało się kupić samego z wkładem. Mam nadzieję, że będę zadowolony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witajcie. Dziś zauważyłem odbiegający od normy ruch wskazówki temperatury w CC. Dodam, że spieszyłem się i przez 25km jechałem średnio 80-90km/h pod koniec trasy musiałem zwolnić z powodu korków. Właśnie wtedy temperatura skoczyła trochę powyżej 90 stopni. Czy to po prostu wina tego, że zwolniłem a wentylator nie miał możliwości obniżenia temperatury do 90 stopni ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej.62

Nic nie jest winne,wszystko jest w porządku.

90 stopni to za niska temperatura by załączył się wentylator, to zaledwie początek otwarcia termostatu.

W zależności od silnika najczęściej jest to ponad 100stopni. Mi załącza się przy 103 st. i przy 98st przestaje dmuchać, tak ma byś.

Stojąc w korku lub ślimacząc się,zwłaszcza w tak wysokich temperaturach ja dzisiaj, temp cieczy będzie wyższa od temp. przelotowa i będzie rosła do momentu załączenia wentylatora. Później spadnie o perę stopni i tak w koło Macieju.

Chyba że zdążą otworzyć obwodnicę i pomkniesz ;)

Edytowane przez Andrzej.62

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze myślałem, że po przekroczeniu 90 stopni załącza się wentylator. A włączona klima wpływa na wskaźnik temperatury w takim stopniu, aby właśnie ona była winna tej chwilowo wyższej temperaturze ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej.62

To do dzisiaj źle myślałeś :wink2:

Pisałem że nic nie jest winne, pisałem czym to jest spowodowane.

W tym przypadku klima jest tylko dodatkowym źródłem które bardziej obciąża silnik, w wyniku czego silnik musi odprowadzić więcej ciepła.

Edytowane przez Andrzej.62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności