Skocz do zawartości

astra 1.3 cdti


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

massam, myślę że tu dużo się nie różni od pozostałych tylko że ma silnik z układem "komoraila " bardzo drogiego i wrażliwego na paliwko. i naszpikowanego elektroniką

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

i jest strasznie słaby jak na astre H

Jeżdżę właśnie takim oplem, nic się złego nie dzieje, spalanie mam troszkę większe niż to co podawali w katalogu, w mieście (ok 7 L) ale często stoję w korkach, jeździłem także skoda octavią 1,9tdi 110km i powiem, że nie widzę jakiejś kolosalnej różnicy. Powiem więcej jak się włącza turbinka to zbiera się chętniej niż stara vectra 1.8L oraz mondeo 1.8L benzyna a tamte miały chyba 115 oraz 125KM.

 

pozdrawiam

LL

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Lelule, wiesz ten silnik jest nieźle wyżyłowany i wątpię że 1.3 cdti poradzi sobie ze 110 TDI ...a wręcz jestem tego pewny.....Chodź byłem w szoku po przesiadce z omegi 2.5 v6 na astrę 2.0 DI 16V jak te niby 82 konie się zbiera. :roll: A 1.7 cdti w astrze G moje 2.0 "objeżdża" :?: Pozdrawiam i szerokiej drogi:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Lelule, wiesz ten silnik jest nieźle wyżyłowany i wątpię że 1.3 cdti poradzi sobie ze 110 TDI ...a wręcz jestem tego pewny.....Chodź byłem w szoku po przesiadce z omegi 2.5 v6 na astrę 2.0 DI 16V jak te niby 82 konie się zbiera. :?: A 1.7 cdti w astrze G moje 2.0 "objeżdża" http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif Pozdrawiam i szerokiej drogi:)

Wiesz masz dużo racji, że wyżyłowany :D lecz jak patrzę co się dzieje ze współczesnymi silnikami to :roll: - przykład to nowy 1,6 opla 180KM albo 1,4 VW 140KM no właśnie ten mój 1,3 90km aha a w ASO twierdzą, że sami go robią dla swoich pracowników na 110KM. W sumie to jestem tylko użytkownikiem i się dobrze na tych bebechach nie znam ale tak myślę, że może jakieś lepsze materiały tam kładą w te silniki. Z drugiej strony słyszałem, że żywotność współczesnych silników Opla to coś ok. 450 tys.km. ciekawe czy tyle wytrzymają przy takim obciążeniu :?:

 

pozdrawiam

LL

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Lelule, ja w sumie się ciesze że mam 2.0 i moc o 7 koni mniejszą od Ciebie w aucie:P wiec to raczej świadczy o "żywotności" chodź życzę Ci co najmniej tak jak u mnie 260 tyś bezproblemowej jazdy:lol:

 

Tak jak kiedyś beczki czy kliny.....3 litry pojemności i 60 koni ale miliony kilometrów robił

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Panowie już bez przesady ;) w turbodoładowanym silniku można mówić o wyżyłowaniu gdy moc jest podniesiona gruuuubo o ponad 100-150% tej hipotetycznej bez zastosowania turbiny. To, że ktos ma 7 koni mniej w 2.0 niż w 1.3 to raczej nie przełoży się bezpośrednio na ilosć przejechanych km bez remontu :lol: A raczej sposób traktowania , jakość materiałów eksploatacyjnych itp. dla mnie moc 100KM z silnika 2.0 w dth to śmiech na sali a pewnym jest że 130-150 konne 1.9 w tdi napewno nie rozpadnie się szybciej (na zachodzie ludzie robią tym po 300-400tys. km a potem sprzedają do polski gdzie robią drugie tyle ;/ ) Prawdziwe obniżenie trwałości może mieć miejsce w bardzo stuningowanych silnikach i przy okazji mocno eksploatowanych (chociaż w warszaawie od kilku lat niejaki "Rufi" bryka ponad 200konna ibiza tdi , którą sciga się w mistrzostwach Polski na 400m i z tego co mi mówił przy okazji mojej wizyty w mastersie, samochodzik bezawaryjnie służy mu do codziennej jazdy i to nie tylko w niedziele i weekendy ale jako samochód służbowy).

to taki mały OT ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

a czy ktoś z was wie z kąd bierze się ta moc ?? przedewszystkim z zastosowania wtrysku bezpośredniego z zasobnikiem (III generacji), w którym gromadzone jest paliwo pod wysokim ciśnieniem, wtryskiwaczami umożliwiajjącymi do pięciu dawek wtrysku przy ciśnieniu dochodzącym do 180 MPa!! To dzięki dokładnemu wymieszaniu paliwa z powietrzem uzyskuje się większą sprawność spalania mieszanki silnika. Wały i tłoki są poddawane specjalnej obróbce, która ma na celu zwiększenia ich trwałości. a pozatym jeśli ktoś wykonuje regularnie przeglądy to nie ma większych problemów z tymi silnikami. Moc tych silników można zmieniąć przeprogramowując moduł EDC - electronic diesel control. Jeszcze co do trwałości - dużo zależy od samego użytkownika - jego stylu jazdy: nie w "pedał" na niedogrzanym silniku i nie gasimy od razu silnika po ostrzejszej przejażdce.

Polecam silniki ZS zasilane układem Common Rail (CDTI).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności