Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

[1.7 42kW 17D] Kadett 1.7D -oplowski. problem z chłodzeniem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   magician7

magician7
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • LokalizacjaSieradz
  • Model:Opel Kadett E
  • Silnik:1,7 D ; oplowski 42 kW
  • Nadwozie:sedan

Napisano 04 grudzień 2010 - 21:54

Witam wszystkich i zarazem proszę o pomoc . Po wymianie pompy wodnej i termostatu nie działa w silniku duży obieg chlodzący. Oto objawy : układ zalany , silnik pracuje na biegu jalowym, otwiera się termostat , wąż łączacy pokrywę termostatu staje się gorący i z biegiem czasu nabrzmiały , chłodnica w 4/5 gorąca ,w pozostalej części zimna , przewód dolny łączący chłodnicę z silnikiem przy chlodnicy zimny, wskażnik czujnika temperatury w połowie zakresu i nie rosnie, w zbiorniku wyrownawczym spokój, spaliny b/z. Jaki jest kierunek obiegu płynu chlodzącego w małym i dużym obiegu w mym silniku ? Z pompy płyn w pierwszejn kolejności podawany jest na blok czy głowicę? Jeszcze raz ,serdecznie proszę o informacje ,wskazówki i porady ,ktore umożliwią rozwiązanie powyższego mego problemu. Pozdrawiam-Wieslaw. .
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   pampej

pampej
  • Użytkownik
  • 96 postów

Napisano 07 grudzień 2010 - 21:12

Próbowałeś odpowietrzyć układ ??
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   jachu

jachu
  • Zasłużony
  • 623 postów
  • LokalizacjaKołobrzeg
  • Model:Opel Kadett E
  • Silnik:C18NZ 90KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 11 grudzień 2010 - 18:19

Jaki jest kierunek obiegu płynu chlodzącego w małym i dużym obiegu w mym silniku ?
Z pompy płyn w pierwszejn kolejności podawany jest na blok czy głowicę?


Poniższe informacje powinny Ci wszystko wyjaśnić. :?:

Dołączona grafika

Dołączona grafika
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   magician7

magician7
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • LokalizacjaSieradz
  • Model:Opel Kadett E
  • Silnik:1,7 D ; oplowski 42 kW
  • Nadwozie:sedan

Napisano 13 grudzień 2010 - 11:29

Witam.
Kol. Moderator napisał:

Poniższe informacje powinny Ci wszystko wyjaśnić.

Niestety ,zdięcia są niedostępne--jeśli zawierają informacje wnoszące konstuktywne treści .proszę Kol. o ponowienie.
Pozdrawiam-Magician7.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   jachu

jachu
  • Zasłużony
  • 623 postów
  • LokalizacjaKołobrzeg
  • Model:Opel Kadett E
  • Silnik:C18NZ 90KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 14 grudzień 2010 - 18:04

Tak to jest z tymi fotkami z fotosika, znikają sobie i już. Pompa wody ciągnie płyn z bloku i "pcha" go w mały obieg do momentu otwarcia termostatu. Po otwarciu płyn wchodzi do chłodnicy górnym wężem, przechodzi przez chłodnicę i wraca do bloku. To tak w skrócie, ale chyba już wiesz o co chodzi. :beer:
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   magician7

magician7
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • LokalizacjaSieradz
  • Model:Opel Kadett E
  • Silnik:1,7 D ; oplowski 42 kW
  • Nadwozie:sedan

Napisano 28 grudzień 2010 - 15:57

Witam i zarazem dziekuję za wskazówki.

Kol. Jachu napisal:

Pompa wody ciągnie płyn z bloku i "pcha" go w mały obieg do momentu otwarcia termostatu. Po otwarciu płyn wchodzi do chłodnicy górnym wężem, przechodzi przez chłodnicę i wraca do bloku. To tak w skrócie, ale chyba już wiesz o co chodzi.


Tak ,już wiem ,,,, autko śmiga jak dawniej choc ,nie obyło się bez powtórnej rozbiórki układu , demontażu pompy ,mycia, przedmuchania sprężonym powietrzem i uciążliwego odpowietrzenia po montażu.

Pozdrawiam.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   lukasnarloch1

lukasnarloch1
  • Forumowicz
  • 153 postów

Napisano 29 grudzień 2010 - 12:57

uciążliwego odpowietrzania?? to dziwne :) 1.6D sam się odpowietrza, wystarczy go trochę potrzymać na wyższych obrotach...
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   magician7

magician7
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • LokalizacjaSieradz
  • Model:Opel Kadett E
  • Silnik:1,7 D ; oplowski 42 kW
  • Nadwozie:sedan

Napisano 29 grudzień 2010 - 15:57

Witam. Owszem, tak winno byc lecz niestety nie jest i, z tąd me ppowyższe do Kolegów pytania . Demontowałem i płukałem caly układ wraz z chlodnicą i nagrzewnicą. Próba odpowietrzenia w klasyczny ,podany przez kolegę sposób ,nie przyniosła porzadanego skutku--wąż i chlodnica na dole ,przy wyjsciu na blok - zimna. Duży uklad ruszył po: -podniesieniu prawej strony przodu sam. wyżej o ok. 10 cm -powolnym zalaniu układu od stony termostatu ,,wpierw bezpośrednio do głowicy ,póżniej po zalożeniu termostatu przez otwór odpowietrzający -po nagrzaniu i otwarciu termostatu odpowietrzanie porzez luzowanie opasek przewodow gumowych od termostatu przez chłodnicę ,do bloku. Pozdrawiam.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse