Skocz do zawartości

Jak wymienić filtr paliwa w Corsie C 1.3 CDTI


Gość marcel_kk

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pitthegreat

Zamierzam samodzielnie wymienić wkład filtra paliwa w Corsie C 1.3 CDTI. Bardzo proszę o instrukcje jak to zrobić.

 

Zdaje się, że powino być tak:

1. Wymontować obudowę odłączając wcześniej przewody paliwowe i złącze elektryczne. Dobry opis znalazłem tu: http://opel.dixi-car.pl/pytanie-corsa-c.htm (mniej więcej w połowie strony)

Ale dalej już tylko zgaduję...

2. Zdaje się, że obudowa filtra się rozkręca. Podobnie jak słoik?

3. Wyjmujemy stary, wkładamy nowy. Czy należy do obudowy zalać paliwa? Czy można zmontować such filtr i jedynie parę razy uruchomić zapłon przed odpaleniem silnika i liczyć, że pompa paliwa wypełni wkład?

4. Na co zwracać uwagę? Co można zrobić "nie tak"?

 

Zdaje mi się, że jest to prosta czynność i nie chciałbym za to płacić w serwisie. Proszę o poradę od bardziej doświadczonych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja to robię "na samochodzie" bez wyjmowania obudowy.Jeśli chcesz opróżnić ten odstojnik na wodę a korek spustowy jest na dole obudowy, to musisz wyjąć całość. Mi po dwóch latach wody zostało tam może ze dwie krople.

 

Najlepiej odpiąć przewody elektryczne i paliwowe. Potem to wieko ma wypustki na brzegach i wystarczy przystawić do tych wypustek jakiś śrubokręt lub coś w podobie (aby nie było to zbyt ostre żeby nie pourywać tych wypustek) i lekko uderzać młotkiem i wieko uda się odkręcić nawet bez wyjmowania obudowy. Potem jak odkręcisz wyjmujesz wieko, wkładasz nowy filtr i uszczelkę. Następnie mocno dokręcasz i podpinasz wszystko. Pompka jest elektryczna, więc nie musisz zalewać filtra, bo jak przekręcisz kluczyk, to napompuje ropę do obudowy - nie odpalaj tylko auta od razu, ale poczekaj chwilkę żeby uzupełniło się. Niech ktoś zerka pod maskę czy nie ma nieszczelności na wieku, bo jeśli zbyt lekko dokręcisz, może być wyciek i trzeba wtedy poprawić. Filtr zakłądaj tylko oryginalny UFI - i kupuj na allegro - gość ma po 50zł, więc dobra cena.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pitthegreat

Dzięki. Nie wygląda zbyt skomplikowanie :(

Filtr już niestety kupiłem - Boscha. Wygląda inaczej od oryginału. Filtrujące tworzywo podobne jest trochę do filtrów oleju - coś w rodzaju gęstej tektury czy tkaniny. Ale skoro to Bosch to zakładam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z kiepskimi opiniami nawet na temat Boscha. Ufi jest z właściwego materiału, który ma wchłaniać wodę i do tej pory mnie nie zawodzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcel_kk

Bosch jak to Bosch, czym bardziej znane marki tym bardziej podrabiane i filtr filtrowi nie równy.

Ja kupuje wkłady firmy MAXGEAR -PF-381 do mojego modelu 1.7 DTi za 13,40 zł, wymieniam co roku w pażdzierniku-listopadzie bez wzgledu na ilość przejechanych kilometrów.

Z bardziej firmowych to warte polecenia są:

FILTRON http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp=15&Marka=8030&Model=10607&Identyfikator1=&TYP_SILNIKA_P=&SILNIK1=

MANN http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?iKeys=23.9.0.49.9

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcel_kk

Ale marcel Ty masz DTI a to już inna bajka.

Nie wiem Bad w czym widzisz istotne różnice co do wymiany wkładu filtru paliwa???

Oba typy silników mają wymienny wkład paliwa zamontowane w obudowach.

w 1.3 trzeba odkręcić pierścień z gwintem a w 1.7 pokrywę

w 1.3 trzeba osadzić wkład i zamocować obracając w prawo 50 stopni, w 1.7 tylko osadzić

w 1.3 dochodzi jeszcze odłączenie złącza czujnika temperatury paliwa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym różnica, że do 1,3 nie warto wsadzać badziewia typu maxgear bo to już nowoczesny silnik z common rail wrażliwy na jakość paliwa w przeciwieństwie do wszystkożernego 1,7DTI.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcel_kk

I tu masz racje kolo, tankujesz po 4,59 zela i serce Cie boli jak bajurka skacze co kilka dni o 10 groszy, a ja zalewam za 2,50-3 złocisza i bujam sie az miło.

Pozdro.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pompka jest elektryczna, więc nie musisz zalewać filtra, bo jak przekręcisz kluczyk, to napompuje ropę do obudowy - nie odpalaj tylko auta od razu, ale poczekaj chwilkę żeby uzupełniło się.

A co sie może zdarzyc jak odpali sie auto odrazu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności