Skocz do zawartości

Jaką temp. osiąga Twój silnik podczas jazdy?


Gość 8860

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zlotyorzech

moja asterka f z silnikiem c16nz srednia temp 60-70 stopni z maskownicą na chłodnicy. Nawet po przejechaniu 200km po A4 silnik jest nie dogrzany.

Zaznaczam że termostat jest wymieniony miesiąc temu i jest sprawny. Cieple powietrze leci do kabiny juz po 5-7 minutach od odpalenia.

Jak stoi w miejscu temp czasami podskoczy do 90, a jak rusze to znowu spada do 70. Plyn chlodniczy dolany pod korek.

Po co pod korek? Trzeba pod linię KALT. I odpowietrz układ. Mój bez maskownicy ma 85 po 5 km na -20 mrozie i jeździe z prędkością 30 km/h przez wsie. Sprzawdź czujnik temepratury, może byc walnięty, wymiana łatwa i niedroga. U mnie też nie wskazywało temperatury a okazało się, że spadł przewód z czujnika, mam ten z grzybkiem, a są jeszcze na wtyczkę nromalną.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się odpowietrza układ wodny? Wydawalo mi się ze motor robi to automatycznie, czyli właczamy grzanie w kabinie i motor chodzi przy otwartym korku kilka minut.

 

Ja wymieniłem termostat z kolegą w silniku C14NZ odkręcając obudowę rozrządu - górę, odkręcając górne kółko rozrządu, następnie zsunąłem pasek rozrządu od góry i odginając obudowę rozrządu wymieniłem termostat. Nie ruszałem napinacza i nie ściągałem paska od alternatora. Do tego zabiegu kolega miał robiony klucz który zablokował kółko w rozrządzie (ruchy prawo, lewo0 i odkręcił same kółko już normalnym kluczem nasadkowym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zlotyorzech

No dokładnie, ogrzewanie na odkręconym, i czekamy aż się nagrzeje do włączenia wentylatora, potem dolewka ewentualna. A z tym odchylaniem obudowy paska to nie będę kombinował, bo mam taką niezbyt mocną, kupiłem nowy kawałek i przy wymianie rozrządu założę. Silnik ma ok. 88 stopni czyli nie ma tragedii, a liczniki też mogą być źle opisane, czujnik może nawalać już. W kilkunastoletnim aucie trzeba brać pod uwagę i takie czynniki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrzewnicy czy chłodnicy ?

Przy chłodnicy włącza się przy 99st. według wskazań czujnika na kompa, a nagrzewnicy jak włączę klimę i mam dmuchawę na 0 to wskakuje samoczynnie na 1 bieg.

Ja ma identyczny silnik i mi się włącza wentylator chłodnicy silnika na 91 c

 

W ''sam na naprawiam samochód '' astry g i zafiry dla silnika benzynowego 2,2 litra temperatura otwarcia zaczyna 82 c i kończy się pełnym otwarciem przy 107 c

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem już: Mam naprawiony termostat (silnik 1.4 8V C14NZ), załonięty grill z dziurą na zimne i wiatrak chłodnicy włącza mi się ok. 99-100 stopni. Normalnie w trasie silnik podczas jazdy (4, 5 bieg) na gazie ma ok. 95 stopni przy temp. otoczenia 0 st. C. i no bardzo ciepło w kabinie :(. Silink zagrzewa się do 90 st. C po mniej więcej ok. 5-7 km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chłopaki, czy to możliwe aby mi padł termostat po 2 tygodniach w Astrze F właśnie 1.4 8V? Kupiłem go w sklepie motoryzacyjnym za 22 PLN nie pamiętam firmy, prosiłem konkretnie pod moj model, ale chyba był do kilku marek.

 

 

Teraz znów mam wskazówkę temperatury na niebieskim polu i nie podnosi się po przejechaniu 10 km w temp. 0 st. C i gril zasłonięty. W kabinie robi się ciepło po ok. 5 km spokojnej drogi. po 10-12 km sprawdzam silnik - cały gorący, chłodnica gorąca, wąż idący do chłodnicy po stronie od akumulatora gorący i od strony filtra powietrza też gorący.

 

2 tygodnie wcześniej temp. miałem po 6 km przy zero stopni pogody 90 stopni na budziku. tydzień temu wymieniałem linkę od prędkościomierza więc wyciągałem licznik, ale to chyba nie jest przyczyna że wskazówka temp. nie podnosi się. Co jest?! Padł termostat? Jakiej firmy w końcu trzeba kupić?[/b]

 

zmieniłem czcionkę/zbyszek670

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymi870

ale ogrzewanie jest normalne ?? czy ledwo ciepłe ?? termostat możesz wyjąć i sprawdzić , najprawdopodobniej czujnik na zegarach się popsuł ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość n73_astra

najprawdopodobniej czujnik na zegarach się popsuł ...

dokładnie tak...

 

zobacz czy nie odpiął Ci się kabel od czujnika, ja tak miałem, podobno on lubi sobie spaść a jeśli siedzi na miejscu i nie widać żeby kabel był gdzieś przerwany/załamany to wymień czujnik i będzie ok :beer:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności