Skocz do zawartości

Problem z ogrzewaniem w Oplu Sintra 3.0 V6 99r


Gość yaho76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Mam taki dziwny problemik z moją Sintrą, a dokładnie dotyczy on pracy ogrzewania. Pierwszy problem to, że nie jest ono zbyt wydajne słabo dmucha i grzeje a najdziwniejszym jednym z jego objawów jest to, że jeżeli auto jest w trakcie dogrzewania i temperatura na wskazniku jest jeszcze stosunkowo niska to leci ciepłe powietrze, a np w momencie stania w korku gdy jest wysoka blisko 100 i włącza się wętylator to z nawiewów leci zimne (przy max przekręceniu pokrętła na czerwone oczywiście). Próbowałem sam znależć przyczynę ale niestety, żaden mechanik u którego byłem też nie mógł znależć przyczyny i tak pozostało mi dogrzewać się webastem. Proszę o pomoc z góry dzięki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Dzięki Kacper ale wszystkie filtry wymieniłem i to nic nie zmieniło. Nadmieniam, że auto niedawno przywiozłem z Niemczech było serwisowane do końca. Chyba coś przegapili?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tych temperaturach jakie mamy obecnie temperatura raczej nie powinna dochodzić do 100 stopni, chyba że masz niedobór płynu chłodzącego i zapowietrzony układ chłodzący.

W ostateczności sprawdził bym nagrzewnicę.

 

Warto było by przy okazji wymienić termostat, zrobisz to sam a kosz zakupu jest niewielki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry już jestem.

 

No a u mnie przy ok 100 st C dopiero otwiera na duży obieg i wtedy właśnie wieje zimnym powietrzem, a płynu pilnuję bo i tak mi na kompie świeci jak by było mało. Napisz może jak odpowietrzyć bo może właśnie w tym problem. A nagrzewnicę to jak sprawdzić bo ci mechanicy co u nich byłem to Sintrę pierwszy raz na oczy widzieli także nie dałem im za dużo pogrzebać bo by pewnie jeszcze pogorszyli. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki napewno sprawdzę.

 

Wyczytałem, że ta różnica temperatur tj. na postoju zimne a podczas jazdy ciepłe może być wywołana zasyfioną nagrzewnicą? Czy jest taka opcja, a jeżeli tak to jak ją przepłukać? Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich problemów nie miałem u siebie poza "pływająca" temperaturą' ale po wymianie termostatu, temperatura jest w miarę stabilna i do 100 stopni nagrzewa się tylko w upalne dni stojąc w korkach.

Poczekaj troszkę, może ktoś jeszcze się wypowie bardziej zorientowany w silnikach 3.0.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności