Skocz do zawartości

Dziwne drganie przy hamowaniu - prośba o radę


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Z góry przepraszam jeśli powtarzam temat.

 

Mam dość dziwny problem, przy hamowaniu z dużej prędkości drga mi kierownica (szarpie w lewo i prawo). Jednak nie dzieje się to przy dużej predkości, a tylko tak w grnicach od 30-60 km/h (mniej, więcej). Jak przyhamuje np. do 80 km/h to drgania nie ma, a przy ww. prędkości jest. Nie mam pojęcia co to może być.

 

Koła są wyważone, a opony niby w dobrym stanie (2 sezon). Przy wysokiej prędkości bez hamowania kierownica spokojna żadnych drgań.

 

Jak zwalniam bez hamowaniu, to przy prędkości 30-60 km/h nic nie drga i wszystko ok.

 

Mam jeszcze wrażenie, że przy hamowaniu mocniejszym jakby ciągnęło w prawo (przy wyhamowywaniu silnikiem taki efekt nie występuje, wszystko dzieje się przy hamowaniu hamulcem).

 

Mam jeszcze wrażenie ze przy skręcaniu na zakręcie plus lekkie dohamowanie jeszcze bardziej czuć to szarpanie.

 

Kiedyś mechanik stwierdził, że mam krzywe tarcze. Przetoczył je, zostawiając stare klocki (stwierdził, że nie ma sensu wymieniać klocków).

 

Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? pomocy ehh

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczna ... Krzywe Tarcze ,

jesli wymieniasz tarcze , nawet jesli przetoczysz , co moim zdaniem jest bez sensu ... a zostawisz stare klocki zawsze doprowadzi to do własnie takiego stanu ..

na wmiare dobre ,używane tarcze, mozesz dac nowe klocki ,... odwrtonie , efekt bedzie taki jak u Ciebie , zawsze ...... przerobiłem to kilka razy . efekt był zawsze ten sam ... teraz musisz kupic nowe klocki + nowe Tarcze .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet jesli przetoczysz , co moim zdaniem jest bez sensu ... a zostawisz stare klocki zawsze doprowadzi to do własnie takiego stanu ..

jak to mówią amerykanie bullshit... tarcze niekoniecznie są krzywe dlatego ,że klocki były założone stare , obstawiałbym krzywe piasty ja wymieniałem 3 razy tarcze i klocki , zacząłem już bluźnić na brembo a przyczyną była właśnie krzywa piasta, tarcze możesz przetoczyć jeszcze raz (u tokarza oczywiście) a mechanika poproś ,żeby sprawdził po zdjęciu tarcz czy piasta nie ma jakiegokolwiek bicia ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys ktoś madry mi takze przetoczył Tarcze... tylko że zrobiły sie ... mocno chudziutkie .. po rozgrzaniu i nagłym schłodzeniu ... co sie robi w czasie zimy w duze mrozy , tarcze wyginaja sie jak by były z plasteliny .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy przy krzywej piaście nie było by innych objawów przy wysokich prędkościach? Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale przed toczeniem tarcz, tarcza po jednej stronie ścierała się cała (ślniąca powierzchnia) a po drugiej stronie była śliniąca, ale przy końcu na obwodzie pozostał niewytarty pasek o szerokości około 1cm. Na całej tarczy tak było.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy końcu na obwodzie pozostał niewytarty pasek o szerokości około 1cm. Na całej tarczy tak było.

normalne

 

czy przy krzywej piaście nie było by innych objawów przy wysokich prędkościach?

nie , bo wystarczy niewielka krzywizna , którą zniweluje CI zawieszenie w czasie jazdy , a tarcze się pokrzywią :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy jazda ze skrzywioną piastą i tarczami jest niebezpieczna? (na dłuższą metę, jeden mechanik który jechał moim autem stwierdził kiedyś, że to nic że "można z tym żyć"). Ile ewentualnie naprawa może kosztować?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jazda ze skrzywioną piastą i tarczami jest niebezpieczna?

nie , jedynie wkurzająca no i łożyska szybciej Ci zdechną ...

Ile ewentualnie naprawa może kosztować?

koszt piasty lub 2 piast , łożyska , toczenie tarcz + robocizna ,ceny możesz sprawdzić na allegro , ale coś koło 500zł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

nie chciałem zakładać nowego tematu więc odświeżam ten.

drgania na kierownicy spotkały również moją astrę, a mianowicie

przy wysokich prędkościach, rzędu 110-130 km wyraźnie czuć drgania na kierownicy, szczególnie przy hamowaniu-choć ostatnio nawet przy stałej prędkości.

tarcze odpadają (wymieniłem na ATE jakieś 2 miesiące temu), w zawieszeniu też wszysko ok, zrobiłem nie dalej jak miesiąc temu.

natomiast zauważyłem zmianę po tym jak wymieniłem dwu-masę.

czy jest możliwość że coś źle zmontowali i przez to występują te drgania??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności