Skocz do zawartości

Reklamacja wysprzeglika


Gość jerzyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :-) jestem z lodzi śmigam vectra 1.8 z końca 2000 roku :) a problem mam taki iż reklamowałem wysprzeglik marki luk i ponieważ rozpad się podczas odpowietrzania układu w odp dostałem przedstawione pękniecie to książkowy efekt nieprawidłowego sposobu odpowietrzania bardzo szybkie pompowanie ,dające ponadnormatywny wzrost ciśnienia w siłowniku sprzęgła moje pytanie jak formułować odwołanie co tam napisać bo nie sadze ze to możliwe ponieważ miałem przygody z wysprzeglikami wymieniałem 3 i 2 z nich chodziły miesiąc a 3 luka rozleciał się od razu poprzednie 2 to firmy krzak aktualnie śmigam na oryginalnym używanym z angola i nic sie nie dzieje

 

z gory dziekuje za pomoc

pozdrawiam

jerzyk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawie 2 miesiące trwało :lol: bo to do producenta wysłane było i wlanie dostałem taka odp i się dowojuje i z tego co wiem to jest nie możliwe bo pompa nie poda większego ciśnienia

i nie spowoduje to rozerwania wysprzeglika

moim zdaniem chcą mnie porostu zbyć a ja laik wsunie jestem dlatego pytam co im można odpisać może ktos wie jakie jest ciśnienie robocze pompy wspomagania sprzęgła

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choćby w związku z okresem oczekiwania

reklamacja chyba powinna zostać uznana

- poszperaj w przepisach prawa konsumenta i podanych tam terminach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

upieraj sie ze wszytsko bylo poprawnie zrobione w warsztacie samochodowym i musza to uznac. Nie ma dyskusji. Jest gwarancja na czesc i tyle. Unas tez przy przykrecaniu srub zabezpieczjacych jedna ulegla uszkodzeniu i tez byla akcja ze to wina mechanika. Ale niby jak skoro przykrecal kluczem dynanometrycznym to jak moze byc jego wina. Sruby tez maja gwarancje 1 rok i poszlo na reklamacje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli złożyłeś reklamację na piśmie do sklepu gdzie zakupiłeś wysprzeglik, na nim znajduje się data złożenia reklamacji, przyczyna reklamacji i twoje żądania co do reklamacji to sklep w którym zakupiłeś towar ma 14 dni na jej rozpatrzenie lub ustosunkowanie się do reklamacji. Jeśli tego nie zrobił w ciągu tych 14 dni to z automatu reklamacja jest rozpatrzona na korzyść kupującego. W tym przypadku lepiej jest skorzystać z prawa odstąpienia od umowy w ramach niezgodności towaru z umową. Najlepiej jest zachować formę pisemną składania reklamacji, dlatego jest bardzo ważne, czy nie dostałeś jakiegoś zawiadomienia na piśmie od sklepu że reklamacja będzie dłuższa niż 14 dni. Jeśli nic takiego nie dostałeś to powinni Ci zwrócić kasę za towar jak i poniesione koszta montażu i demontażu jeśli masz faktury. Często bywa tak iż oddają towar i dają opinię od tzw producenta, ale ta opinia nie jest wiążąca dla ciebie gdyż producent nie jest stroną w rozpatrzeniu tej reklamacji (popatrz na nagłówek pisma odnośnie reklamacji od producenta do kogo jest skierowane). Dla Ciebie stroną jest sklep i to on musi się wywiązać z reklamacji w określonym terminie 14 dni. Tu masz ustawę https://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/02CDFF11-4217-4078-A37A-240588C1EDBF/16575/Ust_o_szczegol_warunkach_sprzed_konsumenc_tekst_je.pdf przeczytaj całą a dokładniej art.8. Napisz pismo o odstąpieniu od umowy ze względu na niedotrzymanie terminu, zacytuj artykuły z punktami, potem przejdź się do Rzecznika Konsumentów (znajdziesz w necie najbliższego, jest bezpłatny), niech on założy sprawę a ty na końcu pisma dopisz "Do wiadomości Rzecz. Kons." i niech ci podstempluje i wyślij do sklepu za potwierdzeniem odbioru.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tych co sprzedawcy przedłużają reklamację i niby są bezkarni.

 

Na początku należy krótko opisać kiedy i gdzie był zakupiony towar i co z nim się stało i czego oczekiwaliście od sprzedawcy przy reklamowaniu towaru na koniec zacytować ustawę. (ja to zrobiłbym tak)

 

W związku z powyższym na podstawie Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. z 2002 r. Nr 141 poz. 1176, z 2004 r. NR 96 poz. 959) zgodnie z art. 4 zgłoszenie reklamacji sprzedawcy, który ponosi odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową. Na podstawie art. 8 pkt. 4 wnoszę o odstąpienie od umowy ze względu na niedotrzymanie terminu rozpatrzenia reklamacji. Niedotrzymanie terminu, który opisany jest w art. 8 pkt. 3 w/w ustawy świadczy, iż moje roszczenia powinny zostać uznane za zasadne przez Pańską firmę (przyjąłem że piszemy do właściciela sklepu), jednocześnie informuje, że nie otrzymałem żadnego ustosunkowania się od Pańskiej firmy, co do złożonej przeze mnie reklamacji w ustawowym terminie. Jednocześnie zgodnie z art. 8 pkt. 2 w/w ustawy żądam zwrotu zapłaconych pieniędzy za ........ (wpisać czego dotyczyła reklamacja) w wysokości ... zł, oraz kosztów montażu, demontażu i dostarczenia do sklepu (jeśli takie koszta były) w kwocie .... zł.

Na podstawie art. 8 Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu Cywilnego oczekuje od Pana na pisemne ustosunkowanie się do przedmiotowej reklamacji w terminie określonym w ustawie.

 

 

 

 

Załączniki:

1,

2,

(Jeśli posiadacie faktury montażu, dowód zakupu, dokumenty złożonej wcześniej reklamacji to należy skserować i dołączyć do pisma a tu wpisać co załączacie)

 

 

 

Do wiadomości:

 

1. Powiatowy Rzecznik Konsumentów w ..................

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam wszystkich :-) jestem z lodzi śmigam vectra 1.8 z końca 2000 roku :) a problem mam taki iż reklamowałem wysprzeglik marki luk i ponieważ rozpad się podczas odpowietrzania układu w odp dostałem przedstawione pękniecie to książkowy efekt nieprawidłowego sposobu odpowietrzania bardzo szybkie pompowanie ,dające ponadnormatywny wzrost ciśnienia w siłowniku sprzęgła moje pytanie jak formułować odwołanie co tam napisać bo nie sadze ze to możliwe ponieważ miałem przygody z wysprzeglikami wymieniałem 3 i 2 z nich chodziły miesiąc a 3 luka rozleciał się od razu poprzednie 2 to firmy krzak aktualnie śmigam na oryginalnym używanym z angola i nic sie nie dzieje z gory dziekuje za pomoc pozdrawiam jerzyk

Witam

Udało Ci się załatwić reklamację? Oddali Ci kasę? Ja mam taką samą sytuację. Napisałem odwołanie od odrzuconej reklamacji, a oni nadal twierdzą, że źle był zamontowany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności