Skocz do zawartości

2.0 DTI-nierówna praca silnika na wolnych obrotach.


Gość EsoXose

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Mam problem z silnikiem o poj. 2.DTI 101 kM. Na wolnych obrotach nierówno pracuje tak jakby "kulał". Błędów na komputerze nie pokazuje. Nie ma problemów z odpalaniem. Może wie ktoś skąd wynika ten problem ? Z góry dziękuje.

 

zmieniłem tytuł i dział/zbyszek670

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Mam problem z silnikiem o poj. 2.DTI 101 kM. Na wolnych obrotach nierówno pracuje tak jakby "kulał". Błędów na komputerze nie pokazuje. Nie ma problemów z odpalaniem. Może wie ktoś skąd wynika ten problem ? Z góry dziękuje.

 

zmieniłem tytuł i dział/zbyszek670

A może filtr paliwa brudny albo czujnik obrotów wału korbowego,tam jest magnez i przyciąga opiłki z silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Mam problem z silnikiem o poj. 2.DTI 101 kM. Na wolnych obrotach nierówno pracuje tak jakby "kulał". Błędów na komputerze nie pokazuje. Nie ma problemów z odpalaniem. Może wie ktoś skąd wynika ten problem ? Z góry dziękuje.

 

zmieniłem tytuł i dział/zbyszek670

A może filtr paliwa brudny albo czujnik obrotów wału korbowego,tam jest magnez i przyciąga opiłki z silnika.

Wątpie żeby filtr paliwa bo jeżeli by był brudny to ciężko by odpalał i na obrotach też by źle pracował, a co chodzi o czujnik położenia wału korbowego to nie wiem może masz i racje, ale mechanik powiedział to samo , że może być coś z czujnikiem, ale potem powiedział że jeżeli by był uszkodzony czy brudny to samochód w ogóle nie chciał by się uruchomić. To dzieje się tylko gdy silnik jest rozgrzany, na zimnym nie ma takich problemów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel112110

Miałem to samo . Masz filtr cząsteczek stałych. Jeśli będziesz jeździł długo po mieście, i nie będziesz jeździł na trase będzie Ci się zapalała żółta sprężynka . Jeżeli masz to samo, to przypatrz się wskazówce obrotomierza , jeżeli będzie latała w górę i w dół, znaczy że to wina filtra. Proponuje się przejechać kilkanaście kilometrów za miasto i z powrotem .

Nie przekracczaj 2000 obrotów !

 

zmieniłem czcionkę/zbyszk670

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obojętny ... zmień mechanika bo to cienias!:beer:

Miałem walnięty czujnik obrotów silnika, a objawem było właśnie skakanie obrotów ale tylko po rozgrzaniu silnika. Odpalał jak złoto a potem wchodził w tryb awaryjny. Podmień bo to koszt ok 130 zł.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

2 dni temu miałem problem z odpaleniem auta tzn odpaliłem pochodził nierówno 5 s i zgasł. pochełatałem go trochę i nic zaciągnęliśmy go do ciepłego garażu postał 8h ale nic nie dało. Podłączyłem go do kompa i pokazał sie błąd:<br>P0725<br><br>Injection pump speed is greater than 50 rpm <br>Engine speed is less than 1 rpm <br>Replacement Value: <br><br>With trouble code P1335 recognised: <br>Engine is stopped. <br>With trouble code P1335 not recognised: <br>The control unit calculates with the injection pump speed. <br>Concerned Terminals:<br>90, 98, 101<br><br>Potem znajmy spróbował jeszcze plakiem popsikać do rury przy filtrze powietrza i.... odziwo za 3 razem załapał pojeździłem teoche wysztko było ok ale rano następnego dnia prawie to samo odpaliłem pochodził nierówno 5s i sam wszedł na wyższe obroty i chidził normalnie(ale na dworze było cieplej -6 a wcześniej -11). Z obawy że w poniedziałek moze nie zapali zaprowadziłem go do mechanika. Nadmieniam ze błędu już nie ma. Ale od jakiegoś czasu jak jest zimno a szczególnie w zimie było tak ze jak odpaliłem bez problemu po przejechaniu jakiegoś odcinka i zatrzymaniu na światłach ewidentnie było czuć falowanie na niskich obrotach.<br><br>Co to mozę być za przyczyna? też ten czujnik<br><br>-----------------------------------------------------------------------------------<br><br>Wczoraj rano sytuacja się powtórzyła ale tym razem nie było żadnego błędu. Zaciągnąłem do mechanika i znowu na plaka odpalił bez problemu czyli się zapowietrza. Sprawdzili   cały układ, wszystko było OK ale... podejrzenie padło na obudowę filtra paliwa a konkretnie jego górna część tam gdzie wchodzą węże, są tam oringi które się wyrabiają.(tydzień temu zmieniałem filtr paliwa). Po zakupie nowej tej części 220 zł w servisie w stalowej woli(sama góra bo w salonie w Kielcach chcieli mi wcisnąć całość  490 zł mówiąc ze nie ma samej górnej) dziś samochód odpalił bez problemu. W servisie dowiedziałem się ze to częsta awaria tego ustrojstwa <br><br>Ale nierówna praca na zimnym silniku nadal pozostała<br>

 

-----------------------------------------------------------------------------------

Jednak to nie to ... po sprawdzeniu wszystkiego podejrzenie padło na  pompę wtryskową wczoraj wysłana do regeneracji do Lublina    http://www.dieseltechnika.pl/. Zobaczymy co z tego bedzie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Gość wiciu90210

Panowie, wiem że to bardzo stary post, ale chciałem się zapytać czy może udało się komuś rozwiązać ten problem? Bo szukam wszędzie i jest kilka podobnych tematów ale nikt nic konkretnego nie ustalił...U mnie (Vectra B 2.0 DTI 101km) jest taki problem: pompa zregenerowana ostatnio i zaraz po naprawie problem z wolnymi obrotami (silnik "kuleje") ale tylko w określonym zakresie temperatur silnika między ok.20 a ok. 60 stopni Celsjusza. Jak odpalę rano gdzie temp. otoczenia jest ok. 5 stopni to chodzi równo, ale jak dojadę do skrzyżowania za ok 2 kilometry to wtedy silnik zaczyna kuleć. Jak się nagrzeje do ok. 60 stopni to wtedy problem całkowicie mija. Dodam jeszcze, że auto ładnie odpala po dłuższym postoju, normalnie przyspiesza i nie kopci. Aha i dodam jeszcze, że wtedy jak "kuleje" to jak załączę klimę to jest jeszcze gorzej tak jakby silnik nie mógł sobie poradzić z dodatkowym obciążeniem...
Dzwoniłem nawet do tego człowieka co robił pompę, ale on powiedział żeby w pierwszej kolejności sprawdzić wtryski, tylko nie wiem czy mój mechanik będzie wiedział jak je sprawdzić:))... Miał ktoś podobny problem i czy udało się go rozwiązać?
Z góry dzięki!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam,

 

w ostatnim czasie mam problem z szarpaniem i falowaniem na obrotach 1500-3000. Zaczęło się od awarii sterownika (samochód wtedy nie odpalał wcale), został on wymieniony na model z Zafiry i przeprogramowany (rzekomo prawidłowo). 

Po wymianie pojawił się problem z obrotami. Najbardziej zauważalne na zimnym silniku, obroty samoczynnie falują na biegu jałowym, a po dodaniu gazu próbując je utrzymać na poziomie 2000-2500, skaczą one samoczynnie. Przez te wahania obrotów silnik podczas jazdy mocno szarpie, a gdy nagrzeje się problem dalej występuje, ale trochę rzadziej.

Macie jakiś pomysł co może być przyczyną?

 

 

Połączyłem tematy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności