Skocz do zawartości

Podobno uszkodzony czujnik (ABS i kontrola trakcji)


Gość talibanczyk

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

w zwiazku z brakiem podjecia przez kogokolwiek tematu odpowiadam sobie sam i innym ..tak koledzy problem zniknal . jest predkosciomierz /dziala/ jak rowniez licznik przejechanych kilometrow ..pozdrawiam serdecznie ,,szerokosci ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się tylko cieszyć. Zwróciłeś uwagę czy przypadkiem przewód od piasty nie opiera się o przegub ?

Ja tak miałem i po 50km przetarł się :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość popencjusz

Witam.
I mnie dopadł ten problem. Oczywiście za wysokie napięcie na czujniku ABS lewy przód. W necie jest tego dużo no i oczywiście sprzecznych informacji. Znalazłem gdzieś rozpiskę które piny na wtyczce przy pompie ABS. Oczywiście jest zupełnie inaczej. Gdzie indziej piszą że jak napięcie za wysokie na czujniku to zwarcie co wg mnie z punktu widzenia prawa Ohma jest bzdurą. Jak jest zwarcie to napięcie dąży do 0 a prąd do nieskończoności. Gdy jest przerwa w obwodzie jest odwrotnie. Oczywiście tak ogólnie rzecz ujmując.
Czy ktoś z Was może "zapodać" rozpiskę pinów wtyczki ABS przy pompie z IDS?
Rozpinałem układ i czyściłem wtyczki. Poruszałem kablami by wykryć brak kontaktu miernikiem. Oczywiście nic nie znalazłem, błąd zniknął i dzisiaj z poniedziałku po tygodniu pojawił się na nowo. Oczywiście jak znajdę chwilę to znów zrzucę koła przednie i zamienię kable od ABS. Oczywiście cena kabla ABS z IDS+ powala - ok 250zł !!! Mógłbym w sumie dorobić samemu ale nie chciałbym robić partyzantki w układzie który jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo.

EDIT:
Przeszukałem przeszukałem i znalazłem. Może komuś się przyda. Jutro też zamieniam stronami kable by je wykluczyć.

EDIT:

Nie da się tych kabli na stałe zamienić bo mają różne długości.

EDIT:

Kolejny raz to samo. Tym razem lewe i prawe koło przód za wysokie napięcie. Sądzę że problem tkwi w interpretacji i nazewnictwie błędu.

Miałem przegniłe wtyczki w nadkolach co pojawiało się błędem za wysokiego napięcia jak wyżej. Podczas czyszczenia styku jeden pin ułamał się i brak kontaktu z czujnikiem jest wyświetlony jako przerwany obwód i za niskie napięcie. Piętą achillesową jest wtyczka (X35) na amortyzatorze (z IDS) w obydwu przypadkach która źle zabezpieczona ulega korozji.

post-591-0-73082900-1453829453_thumb.jpg

post-591-0-64206700-1453829670_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość popencjusz

Witam ponownie.

Wymieniłem przewód od ABS ( za 230zł :( ) no i jeden dzień było ok. Po czym dziś rano znów żółta kontrolka na desce. Odczytałem błąd myśląc że znów to samo a tu pojawił się błąd czujnika ABS "sygnał poza zakresem". Błędu nie daje się skasować. O dziwo w trasie jak podglądam dane z czujników to odczyt prędkości na tym czujniku jest prawidłowy a mimo to sterownik zgłasza błąd.

Czy ktoś się z takim problemem spotkał?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności