Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Opel Antara brak ogrzewania


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   wesol

wesol
  • Zasłużony
  • 5470 postów
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:ASZ+ i AUY++++
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 21 wrzesień 2011 - 06:13

robilem tego sporo w captivach jak i antarach. W silniczku padaja te pseldo szczotki. Poprostu sa tam dwie blaszki ktore dotykaja komutatora. Nie ma szczotek. Wycieraja sie i silniczek przestaje pracowac. Do silniczka dostajemy sie od strony pasazera i trzyma sie jak dobrze pamietam na 3 srubki ale ciezko sie do nich dostac.

jeszcze dodam co to jest "Ogrzewanie Quickheat". To taki myk ktory stosuje opel nawet w corsach. ogrzewanie dodatkowe pradem elektrycznym. Coprawda nie jest to jakies mocnowydajene ale cos tam troche daje- przyspiesza odmrozenie szyb.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   Djsuite11

Djsuite11
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Model:Opel Antara
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 styczeń 2013 - 21:26

robilem tego sporo w captivach jak i antarach. W silniczku padaja te pseldo szczotki. Poprostu sa tam dwie blaszki ktore dotykaja komutatora. Nie ma szczotek. Wycieraja sie i silniczek przestaje pracowac. Do silniczka dostajemy sie od strony pasazera i trzyma sie jak dobrze pamietam na 3 srubki ale ciezko sie do nich dostac.

jeszcze dodam co to jest "Ogrzewanie Quickheat". To taki myk ktory stosuje opel nawet w corsach. ogrzewanie dodatkowe pradem elektrycznym. Coprawda nie jest to jakies mocnowydajene ale cos tam troche daje- przyspiesza odmrozenie szyb.

Witam
Możesz dokładnie opisać jakto zrobić?
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#13 OFFLINE   wesol

wesol
  • Zasłużony
  • 5470 postów
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:ASZ+ i AUY++++
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 styczeń 2013 - 20:03

od strony pasazera masz tam dojscie do tego silniczka w takiej malej puszeczce zamknietego. Jest tam taka mała oczewiscie przekladnia i ten nieszczesny silniczek. W silniczku wycieraja sie szybko szczotki oraz te blaszki co te szczotki tryzmaja ( szczotki sa doklejone do tych blaszek). Przez to wlasnie ten silniczek od czasu do czasu potrafi nawet zaskoczyc ale zazwyczaj stoi jak martwy. Wyciagnac go trzeba , zregenerowac lub wymienic.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#14 OFFLINE   bart78

bart78
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Model:Opel Antara
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 15 kwiecień 2016 - 22:19

W Aso za silniczek krzyczą 700pln , wymontuj moduł tuż za schowkiem, lewa strona  (nie da się go nie zauważyć), w modelu 2007 ramię łączące z klapami nawiewu  jest od strony kierownicy ( patrząc bezpośrenio , jest za modułem- widziałem moduły z ramieniem przed) . Należy rozpiąć zapinkę  ( pręcik klap nawiewu  wchodzi w centrum okragłej zapinki ramienia modułu , która od góry ma nasadowo-zaciskowe ramie, wystarczy zsunąć je z pręcika). Po wykręceniu modułu i jego otwarciu widać silniczek, 3 trybiki i płytkę scaloną. Podważamy płytkę delikatnie tuż przy pinach ( pod spodem są blaszane szczoteczki!!) . sprawdzamy stan szczoteczek i ścieżki na płycie. U mnie wyglądało na zero zużycia, podgiąłem szczoteczki tak żeby mieć pewność że styk z pytką scaloną będzie pewny , smar zostawiłem tylko na samych szczoteczkach i to niewiele. Usunąłem resztę smaru , który zalegał na ścieżkach całej płyty w miejscach ,gdzie nie potrzebne jest smarowanie( być może jest to smar przewodzący napięcie), pokręciłem silniczkiem i sprawdzilem silniczek pod napięciem czy kręci ( akurat miałem zasilacz 9v , silniczek lekko zakręcil). Skręcone , zamontowane i hula. Gdyby ktoś miał problem z samym silniczkiem w module to chyba identyczny jest w module Kia Shuma (20-50 pln), sam moduł jest prawie taki sam prócz pinu zasilania (chyba ) , na pewno trzeba by przemienić przewody we wtyczce podłączeniowej. Powodzenia w reanimacji:)


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#15 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 19687 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 15 kwiecień 2016 - 23:56

mysle
ze 3 lata to sporo czasu na ogarniecie problemu
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#16 OFFLINE   ukaszek

ukaszek
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Model:Opel Antara
  • Silnik:Z20DMH
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 16 kwiecień 2016 - 10:44

mysle, ze przyda się komus kto dopiero spotka się z tym problemem


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#17 OFFLINE   paweł kucharski

paweł kucharski
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Model:Nie Opel
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 20 listopad 2017 - 22:10

witam ma problem z ogrzewaniem  nie darady ustawić teperatury jet tylko zimne albo gorace 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse