Skocz do zawartości

silniki 1.3 cdti


Gość combo 1.3cdti c

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mlody666

Ja mam DPF-a w swoim Combo, zbędna rzecz z którą walcze. Komputer już zwariował i kontrolka świec miga non stop, filtr wypala sie co 60 km, dodam,że był wymieniany. Gdy chcemy wypalić go Techem to pasek postępu stoi na 0% lecz sie wypala. Ekologie widać jak się wypala...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Marcin125p

Ja swoim Combolotem 1.3 CDTI '10 byłem dziś w serwisie, bo się szyba ciężko zamykała :), i przy okazji poprosiłem o sprawdzenie DPF. Tech powiedział że pierwsze a zarazem ostatnie wypalenie przy 19500 km (teraz 20000)zanieczyszczenie filtra 55%. Cieszyć się czy martwić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mlody666

Ja swoim Combolotem 1.3 CDTI '10 byłem dziś w serwisie, bo się szyba ciężko zamykała :), i przy okazji poprosiłem o sprawdzenie DPF. Tech powiedział że pierwsze a zarazem ostatnie wypalenie przy 19500 km (teraz 20000)zanieczyszczenie filtra 55%. Cieszyć się czy martwić?

 

500 km przejechanych od wypalania według Tech-a i stopień nasycenia filtra 55% to dużooo. Powiem tak, jeśli masz samochód na gwarancji to jeśli będziesz miał jakie kolwiek drobne kłopoty z filtrem to duś ich o wymianę. Nowy kosztuje 5 tyś jeśli Cie to interesuje. Z drugiej strony ten tech dziwnie pokazał, prawie 20tyś i jedno wypalanie, w moim jeśli było wszystko ok to wypalał się co 900 km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
a jak jest z korozja blach

 

Progi wzięło gdy auto miało 4 lata.

 

 

Combo jest dobrze zabezpieczone przed korozją. Ma jednak wadę konstrukcyjną, a właściwie bezczelność fabryki. Ze względu na kształt nadkola i progu konieczne jest wyposażenie Combolota w chlapacze przednich kół, a fakbyka tego nie montuje!!! To skandal, bo na alledrogo chlapacze dobrej jakości posztują kilkadziesiat złotych. A fabryka kupując hurtem miała by je za 2 dolary. Ale oszczędza i nie montuje.

Wówczas po pewnym czasie niemal wszystkie Combo bez chlalaczy maja rdzę na samym początku progów, tuż za kołem. Jesli to juz wystąpiło to trzeba porządnie oczyścić, zabezpieczyć powłoką antykorozyjną i zamontować chlapacze (nazywane czasem fartuchami). Wtedy znowu problemu nie ma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

z 2005 210 tys km i tak jak wspomniano , zabawy juz z alternatorem sprzeglo na nim tez, rozrusznik, elektromagnes, EGR i caly dolot czyszczony generalnie bo byl zasyfiony i pelno bledow egr, termostat tez do wymiany teraz ostatnio bo przy 80 km.h temperatura spadalo nawet do 78 st C. Po wymianie super nagrzewa sie i trzyma rowno. Dwumasa juz regenerowana przy 180 tys km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam,opel combo z silnikiem 1,3 to pomyłka.Gorszym i bardziej kosztownym dziadem w zyciu nie jeździłem.Model z roku 2004 przebieg około 200 tys km wymieniłem następujące podzespoły; dwumasa +sprzęgło,alternator kilka razy,maglownica,rozrząd,przewody wtryskowe.O drobnicy szkoda pisać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość aguilas

witam eksploatuje combolota 1,3 cdti w wersji tour 2005r. na taxi juz 4 lata przebieg 270 tys km. wiec mysle ze sporo o tym autku moge powiedziec co jednym moze pomoc a innych zniechecic. plusy i minusy tego modelu rozkladaja sie po rowno. jesli chodzi o silnik jest on za maly i zbyt delikatny na takie gabaryty/nosnosc nadwozia i nie wytrzyma duzych przebiegow bez mniejszych i wiekszych awarji. atutem tego silnika jest niewatpliwie cicha,ladna i elastyczna praca, niski poziom drgan i co najwazniejsze niskie spalanie. silnik 1,3 cdti common rail posiada jeszcze jedna wazna zalete,jest bardzo prosty i jesli ktos sie co nieco zna i ma warunki (srednio wyposazony garaz) morze go rozlozyc,zlozyc i bedzie dzialal.sprawdzone w praktyce.a wiec nie takie straszne te awarie.nadwozie jest ocynkowane i dosc wytrzymale na korozje,minus to slabe wytlumienie,glosna praca nadwozia na nierownosciach co w polaczeniu ze sztywnym i niezbyt trwalym zawieszeniem nie zapewnia komfortu podrozowania po slabej jakosci drogach. Konkrety:wytrzymalosc podzespołów alternator-120 tys km. dźwigienki zaworowe-240 tys km. koło dwumasowe -180 tys km. pompa wtryskowa -150 tys km. pompa wody-250 tys km. rozrusznik -170 tys km. turbosprężarka-200 tys km. sa to wybrane powazne awarje w ciagu ostatnich 4lat intensywnej eksploatacji.combo przy tym przebiegu nie pobiera oleju miedzy wymianami rozrząd nie wymaga wymiany jest bardzo trwaly,moj po 240 tys byl w bardzo dobrym stanie ale wymienilem przy okazji,poza tym mozna go skontrolowac przez otwor rewizyjny pod elementem mocowania silnika z lewej str "ważne"! wymienic kolo dwumasowe sprzegla gdy zaczyna glosno klekotac w razie zignorowania tego objawu skrzynia biegow do smieci.rozrzad w silniku 1,3 cdti nie posiada klinow jest poprostu mocno zkrecony na drobnym gwincie wiec w razie powaznej awarji zwyczajnie sie przestawia i silnik gasnie nie powodujac jego zniszczenia o ile nie stalo sie to (na obrotach) powodzenia w eksploatacji combo 1,3 cdti

 

usunąłem CL reg.O24 &3.1. zbyszek670

Edytowane przez aguilas

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności