Skocz do zawartości

Corsa C stuki z Tyłu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, najpierw się przywitam moj pierwszy post i odrazu przechodze do sedna sprawy.

 

 

Problem polega z tylnim amortyzaotrem w prawej stronie auta . Amortyzator uderza o kielich górny.

 

Historia zaczeła sie wlasnie od stuków z prawej strony, wymieniłem amoryzatory z seryjnych na nowe bilsteiny B4 i był spokoj przez 1rok i problem sie pojawił znowu, dlatego wymieniłem je ponownie na nowe i jest coraz gorzej :D

 

Teraz troche szczegółów :

- Amory są nowe mam nawet dwie pary :] , jezeli zamienie je miejscami to wtedy dalej stuka prawa strona ( amortyzator) , w tym punkcie stwierdzam iz amortyzatory są sprawne

- po odkreceniu go i wymontowaniu z auta, jazda tylko na sprezynie z prawej strony, kompletna cisza nic nie puka nic nie stuka (niebo)

- Wymontowane było wszystko z tyłu auta: światła, zderzak, cała zabudowa tylnia, siedzenia tylnie, boczki, nadsufitki itd. Nadal stukał amor

- Test na szarpakach sprawnosc 50% , 46 % ta para ma około 1.5 roku.

- test drugiej pary nówki jescze gorzej 44% , 36%, ta para jest nowa paru dniowa

- dodatkowo zamieniłem koło z prawej strony na letnie na feldze, stuki są nadal.

 

I tutaj pada wedlug mnie podejzenie na spreżyne albo szczęki, czy ktos moze mi coś doradzić albo czy ktos miał taki problem.

 

Dodatkowo na tescie wykazało ze sprawnosc hamulca prawego koła tylniego jest bardzo niska prawie 50% mniejsza niz lewego. Mam bębny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ja mam tak w Corsie B i do tej pory nie wiem co jest :) stukanie występuje tylko jak jadę i na lekkich nierównościach. Gdy auto jest na szarpakach lub ruszam nim sam na boki to nic nie słychać. Został porozbierany cały z tyłu i nic. Więc to w końcu olałem hehehe bo choćbym mu tył odciął to pewnie by dalej stukał :)

 

Wybaczcie Mi, ale Opel dla mnie to już jest dno - z tym autem mam i miałem więcej problemów niż z jakim kol wiek innym autem. Te auto to po prostu X jak coś stuka lub puka to wychodzi na to ze powietrze stuka. 1000000 problemów.

 

 

:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się łatwo nie poddaje, spróboje wymienic na inne amorki z kayaby , dowiedziałem się iż nie warto montowac bilsteinów do tych samochód bo mają jakąś wade fabryczną i wielu użytkowników jest nie zadowolonych. Jak wymienię to napiszę czy pomogło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi stukało na sportowych amorach z MTS, wymieniłem na nowe i dalej są stuki więc wątpię żeby były one przyczyną u mnie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z tyłu, zdaje mi się ze z 2 stron - mechanik opróżnił cały bagażnik z plastików i dalej klepało, pozaglądał wszystkie gumy pod amorami, tuleje wszystkie i nigdzie nie ma luzów. Wpadł na pomysł że mogą zwoje dobijać z sprężyn więc wymieniłem sprężyny i dalej to samo. Więc już nie wiem co to morze być. To są takie szybkie klepnięcia choćby coś luźnego wisiało po bokach w bagażniku :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróboj wymontowac jeden z amortyzatorów i przejedz się samochodem tylko ostrożnie, bez dzikich ruchów bo mozesz spreżyne przebić do bagażnika. Jezeli nie bedzie ci stukać z tej akurat strony to wtedy masz za krotki skok albo za długi skok amortyzatora. Z gazowymi amortyzatorami bilsteina albo sportowym zawieszeniem do tych samochodów to jest 100 światów.

Tak z tyłu, zdaje mi się ze z 2 stron - mechanik opróżnił cały bagażnik z plastików i dalej klepało, pozaglądał wszystkie gumy pod amorami, tuleje wszystkie i nigdzie nie ma luzów. Wpadł na pomysł że mogą zwoje dobijać z sprężyn więc wymieniłem sprężyny i dalej to samo. Więc już nie wiem co to morze być. To są takie szybkie klepnięcia choćby coś luźnego wisiało po bokach w bagażniku :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za krótkie lub za długie? hmmmm kupowałem katalogowo jak amory tak i sprężyny z jednej firmy. :) będę musiał aż z ciekawości to sprawdzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie kupiłem jeden amortyzator na próbe z meyle, zamieniłem jeden z blisteinem z prawej strony, i boża cisza pojezdziłem troche tu i tam i koniec męk :) dziwnie teraz mam bo jeden bilstein z lewej a z prawej meyle ale oba gazowe i oba nowe :). Przestrzegam wszystkich przed blisteinami nasze autka są bardzo wrażliwe na twarde umacniane zawieszenie ! dlatego lepiej sie 2 razy w moim przypadku 3 razy zastanowić :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wątpię żeby sportowy amortyzator i sprężyna tak siadała i żeby amor dobijał nawet jadąc na luzie z góreczki po kamykach większych i wybojach. Ciężko siada w zakrętach przy większych prędkościach a co dopiero tak na luzie :) będę szukał dalej, może znajdę :) zdemontuje tylny zderzak, morze coś tam trzaska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności